Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Plek keuze?  (gelezen 3239 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Plek keuze?
« Gepost op: januari 22, 2016, 02:15:11 pm »

Als je de keuze hebt tussen 3 plekken op een camping in NL - rond juli/aug, wat kies je dan het beste?
1. Plek bosgrond, schaduwrijker dan 2 en 3
2. Plek bosgrond
3. Plek gras

Op dit moment denken wij meer aan plek 2 of 3 ivm het drogen van het doek na regenbuien e.d. Maar bosgrond of gras???
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Plek keuze?
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2016, 02:20:39 pm »

Ik zou naast ondergrond ook kijken naar wat voor soort bomen het zijn.  Van naaldbomen kun je naren hars vlekken op je doek krijgen.

Qua ondergrond vinden wij gras wel erg prettig,
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Plek keuze?
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2016, 02:26:33 pm »

Ondanks vaak gebrek aan schaduw, zou ik kiezen voor gras. Niet alleen hars uit naaldbomen maar ook de ondergrond is een factor. Namelijk scherpe takjes en boomwortels is een puntje.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Plek keuze?
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2016, 03:23:46 pm »

Hars = echt niet leuk, maar voldoende schaduw is wel erg fijn. Zeker met kleine kids was dat onze redding afgelopen jaar. Hangt ook af van waar je staat en de (gemiddelde) temperatuur. Afgelopen jaar 40+ graden gezien in de Provence, dan is schaduw belangrijker dan harsplekken :)1]
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Plek keuze?
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2016, 03:33:49 pm »

Hars = echt niet leuk, maar voldoende schaduw is wel erg fijn. Zeker met kleine kids was dat onze redding afgelopen jaar. Hangt ook af van waar je staat en de (gemiddelde) temperatuur. Afgelopen jaar 40+ graden gezien in de Provence, dan is schaduw belangrijker dan harsplekken :)1]
Klopt zelf kies ik ook Zuid Frankrijk voor schaduw maar deze casus gaat volgens mij over een camping in Nederland.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Plek keuze?
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2016, 03:35:03 pm »

Wij geven de voorkeur aan een schaduwrijke plek. De zon kan je opzoeken. Schaduw creƫeren is vaak lastiger.
Wat betreft het drogen is onze ervaring dat de tent snel droog is, ook wanneer deze niet in de zon staat. Ruim voor het einde van de ochtend is de tent altijd wel droog geweest. Zelfs nog met een regenbui in de vroege ochtend.
Onder de luifel leggen we gaatjes tapijt en onder de tent, worteldoek. Dit voorkomt te grote rotzooi in de tent en aan het grondzeil.
We laten ons niet afschrikken door een vogelpoepje of harsvlekje. Het kan natuurlijk wel gebeuren dat je onder een boom staat waar erg veel viezigheid uitkomt. Maar vooralsnog hebben we dat niet mee gemaakt.
Zoals gezegd indien mogelijk kiezen wij voor een schaduwrijke plek onder de bomen.
Maar het is allemaal erg persoonlijk. Succes met je keuze!
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2016, 03:36:36 pm door Jerome »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Plek keuze?
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2016, 03:48:29 pm »

Als je de keuze hebt tussen 3 plekken op een camping in NL - rond juli/aug, wat kies je dan het beste?
1. Plek bosgrond, schaduwrijker dan 2 en 3
2. Plek bosgrond
3. Plek gras

Op dit moment denken wij meer aan plek 2 of 3 ivm het drogen van het doek na regenbuien e.d. Maar bosgrond of gras???

Gras omdat dit het opspatten van modder tegengaat bij regenbuien. Verder houd je zo je grondzeilen ook schoner. Schaduw in de middag en niet bij of onder naaldbomen. Naaldbomen is ellende met hars. Gewone bomen geeft ook vuil, maar we hebben een zelfreinigend tentdoek van TenCate waardoor we liever voor schaduw gaan, dan ons zorgen maken over een smerig dak. Verder houd ik er altijd rekening mee dat de stormbuien hoofdzakelijk uit het westen/zuidwesten komen. Ik zoek daarom altijd een plek uit zodat ik de achterkant daar naar toe kan richten. Er is niks minder dan een stormbui vol op je luifel en voortent te krijgen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Plek keuze?
« Reactie #7 Gepost op: januari 22, 2016, 04:19:38 pm »

Plek bosgrond schaduwrijk zou ik nooit nemen. Schaduw kun je zelf maken (tarp/luifel). Zon niet.

Verder vind ik bosgrond en gras een heel persoonlijke keuze.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Plek keuze?
« Reactie #8 Gepost op: januari 22, 2016, 04:42:50 pm »

Schaduwrijke bosgrond in een gebied waar er 99,9% zonzekerheid is, prima. Maar als het weer tegen zit wordt het meteen wel heel somber en blijven spullen toch wel klammig. Voor Nederland zou ik dan ook gaan voor gras, liefst met een spaarzaam boompje in de buurt (je moet je tarp ook op hangen he!) Voor andere gebieden ligt het er maar aan waar je heen gaat.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Plek keuze?
« Reactie #9 Gepost op: januari 22, 2016, 06:57:48 pm »

In NL liefst niet onder bomen ivm warmte. Zo warm wordt het hier zelden dat je schaduw nodig hebt. Maar in zon oorden toch liefst schaduw als het mogelijk is. En harsplakken, nou jammer dan. Komt zat andere viezigheid op het doek, schoon hou je je klappert echt niet. En voor de erge gevallen heeft onze Cocoon nog het overdak wat we eigenlijk pas gebruiken als de takken echt op de Cocoon hangen. Troep niet erg, maar liever geen beschadigingen door takken.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2016, 07:17:53 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drees

  • Gast
Re: Plek keuze?
« Reactie #10 Gepost op: januari 22, 2016, 07:12:35 pm »

Ik zou voor halfschaduw gaan als dat er is. Altijd goed in Nederland. Ondergrond maakt ons niets uit. Troep op het dak ook niet.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Plek keuze?
« Reactie #11 Gepost op: januari 22, 2016, 07:16:26 pm »

Wij proberen ook naaldbomen te voorkomen. En ook voor ons halfschaduw.

Ondergrond maakt ons ook niet veel uit.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Plek keuze?
« Reactie #12 Gepost op: januari 22, 2016, 07:33:04 pm »

Ondergrond maakt niks uit. Bomen kijken we wel naar. Maar ja vaak krijg je een plek en daar moet je het mee doen. Maar door ervaring al veel type haringen bij me hahah.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Plek keuze?
« Reactie #13 Gepost op: januari 22, 2016, 10:02:33 pm »

Ik kies voor gras, liever meer zon in de wagen dan hars op de het doek. Ik heb trouwens een zonnedoek bij de lidl gekocht dat ik in dit soort gevallen kan gebruiken en over de wagen/ onder de boom span.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Plek keuze?
« Reactie #14 Gepost op: januari 23, 2016, 12:35:07 am »

Dank voor alle reacties tot nu toe. Dat maakt het wat makkelijker te kiezen welke plek, met zicht op de speeltuin, we het beste kunnen kiezen. Op die camping staan dennenbomen, voor zover ik de foto's kan bekijken.  Maar ja, het NL klimaat kan je verrassen met regen of zonneschijn. :# Het is toch anders dan b.v. Frankrijk lijkt mij.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal