Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Plek keuze?  (gelezen 3230 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Plek keuze?
« Reactie #15 Gepost op: januari 23, 2016, 06:38:42 am »

Dank voor alle reacties tot nu toe. Dat maakt het wat makkelijker te kiezen welke plek, met zicht op de speeltuin, we het beste kunnen kiezen. Op die camping staan dennenbomen, voor zover ik de foto's kan bekijken.  Maar ja, het NL klimaat kan je verrassen met regen of zonneschijn. :# Het is toch anders dan b.v. Frankrijk lijkt mij.
In Frankrijk kan het weer ook zomaar omslaan. We zijn nu een aantal jaren in Die geweest op De Chamarges. Daar kozen we altijd voor een plek met hele hoge dennen vlak achter de klappert.
's Ochtends kreeg je dan zon om de kou te verdrijven en rond de middag schaduw als het dik 30 graden was.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Plek keuze?
« Reactie #16 Gepost op: januari 24, 2016, 10:02:32 pm »

We gaan voor optie 3, gras. Deze geeft het beste uitzicht op de speeltuin, en minder onder dennenbomen staat. 8)

1 punt houden we dan nog wel; de speeltuin zit aan de oostkant.
Hoe zit het met de plaatsing van de klapper met luifel ri. oosten, betreft regen/zon/wind.
Is dan wel handig de vouwwagen ri. oosten op te zetten, of is het beter deze ri. zuiden te plaatsen? :?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Plek keuze?
« Reactie #17 Gepost op: januari 24, 2016, 10:16:47 pm »

Gewoon kijken als je aankomt hoe de plek eruit ziet, waar de bomen staan, waar de schaduw is. Uitzicht op de speeltuin is natuurlijk wel ideaal met kleine kinderen, maar je kunt je stoel ook even anders neerzetten als ze aan het spelen zijn. Wij verplaatsen onze tafeltjes en stoelen door de dag heen meestal wel een paar keer.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Plek keuze?
« Reactie #18 Gepost op: januari 24, 2016, 10:18:50 pm »

Wij zochten altijd een plekje op waarbij we keken naar waar de zon op komt zodat de voortent zo snel mogelijk droog zou zijn. En indien mogelijk nooit onder een boom.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Plek keuze?
« Reactie #19 Gepost op: maart 16, 2016, 12:32:16 am »

nou blijft lastig he. in nederland zou ik ook voor zon kiezen maar heb ooit eens in limburg gestaan met 35 graden toen baalde ik dat ik geen schaduw had en lag ik de hele dag in het zwembad en snachts kregen we het niet koud in de tent.. maar over het algemeen is de temp in nederland goed. dan zou ik voor gras kiezen en zon en ik weet niet hoe jong je kind(eren) is of zijn/? maar als speeltuin op oosten ligt ga je toch ff naast je vouwwagen zitten als hij of zij gaat spelen..
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Plek keuze?
« Reactie #20 Gepost op: maart 16, 2016, 08:46:11 am »

Altijd gras en liefst zo zonning mogelijk. Schaduw kun je indien nodig altijd creeeren.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: Plek keuze?
« Reactie #21 Gepost op: maart 16, 2016, 09:21:22 am »

Mijn vakanties in Frankrijk kenmerken zich altijd door flinke natte periode's

In eerste instantie zou ik voor gras kiezen of de bosgrond. het hangt er een beetje vanaf of je ook beschutting hebt tegen ander weer dan alleen maar zon.
Ook al kan je tent een behoorlijk windkracht aan, als er iets voor je staat dat de wind een beetje breekt... toch comfortabel. maar direct onder bomen daar zou ik niet snel voor kiezen.

Gelogd
Adventure Awaits

Mieke

  • Gast
Re: Plek keuze?
« Reactie #22 Gepost op: maart 16, 2016, 09:26:05 am »

In Nederland zou ik er niet lang moeten over nadenken. En daar gaat je vraag over. Gras en zonnig! Neem wel een goede tarp mee zodat je toch schaduw kan maken als je die nodig hebt. Met een tarp kan je dan alle kanten uit. Schaduw maken, eventueel de wind wat bannen en zelf de regen wat weghouden moest dit nodig zijn. 
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Plek keuze?
« Reactie #23 Gepost op: maart 16, 2016, 02:06:48 pm »

Veel hangt ook af wat je denkt overdag te doen. Wij zijn het overgrote deel van de dag altijd weg. Gaan wandelen in de bergen of andere activiteiten en zitten dus overdag eerder uitzonderlijk op de camping. Bij langdurig slecht weer kan dat wel al een keer gebeuren.

Dan is zon of schaduw eigenlijk redelijk onbelangrijk.

Gras heeft ook de voorkeur alleen al omdat meestal makkelijker je haringen in de grond te slaan zijn. Zon in de ochtend trachten we ook rekening mee te houden. Ook omdat de tent dan rapper droog kan zijn dag van vertrek, maar ook omdat het er 's morgens rapper op gewarmd is en als je op zekere hoogte in de bergen zit kan dat een interessant gegeven zijn.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal