Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist  (gelezen 5565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #15 Gepost op: maart 29, 2016, 08:13:26 am »

Succes met jullie keuze!
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #16 Gepost op: maart 29, 2016, 10:25:16 am »

Dank allen voor de reacties.
Ervaringen van anderen is toch fijn van zo'n forum.

Gezien de schijnbare verbeteringen bij AK lijkt het niet meer uit te maken. Eigen gevoel zal het dus moeten gaan uitwijzen wat t wordt!

Zaterdag hakken we de knoop door! En worden we voor t eerst klappers!   :J
Heel veel succes! 
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #17 Gepost op: maart 31, 2016, 07:17:45 pm »

Mijn ervaring met Ak in Heemstede is niet bijzonder goed. Wij hadden een probleem met de velgmaat/ as-steek die niet (fabrieks-af) overeenkwam. Daar kwam onze onderhoudsgarage in Heerhugowaard achter en toen wij contact opnamen met AK voor opheldering was men niet bepaald "service-gericht". Men geloofde ons niet dus was het niet zo. Uiteindelijk heb ik velgen met de goede maat laten monteren en ben ik op een vrije dag naar Heemstede gereden (en terug en een paar dagen later weer heen en weer) Toen pas bevestigde men dat het toch echt zo was en heeft men het probleem opgelost. Dat deden ze gratis maar de rest (velgen, tijd en peut) deden ze niks mee, ook niet na het aangehaald te hebben bij Aart zelf. Ik kon de volgende x 10% korting krijgen op een onderhoudsbeurt.

De koekkoek maar ik ben al meer kwijt aan peut dan dat die 10% bespaard. Nee ik zal niet gauw terug komen bij AK behalve om de wagen te kopen, de rest doe ik elders.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #18 Gepost op: maart 31, 2016, 09:40:12 pm »

Ik snap je ergernis. Maar tegelijkertijd vind ik dat je moet erkennen dat het probleem wel zeer uitzonderlijk was.

En ik moet de eerste leverancier van producten nog meemaken die de tijd en de kilometers van zijn klanten vergoedt bij een probleem. Ik ken dat eigenlijk alleen maar uit contracten die clausules bevatten waarin het recht op het claimen van gevolgschade keihard vastgelegd is. Bij producten heb ik er nog nooit van gehoord. Ook niet uit coulance.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #19 Gepost op: maart 31, 2016, 09:46:39 pm »

Ik snap je ergernis. Maar tegelijkertijd vind ik dat je moet erkennen dat het probleem wel zeer uitzonderlijk was.

En ik moet de eerste leverancier van producten nog meemaken die de tijd en de kilometers van zijn klanten vergoedt bij een probleem. Ik ken dat eigenlijk alleen maar uit contracten die clausules bevatten waarin het recht op het claimen van gevolgschade keihard vastgelegd is. Bij producten heb ik er nog nooit van gehoord. Ook niet uit coulance.
Het gebeuren wat Kenjo beschrijft is idd uizonderlijk en dit vraagt denk ik wel om een uitzonderlijke behandeling. Hierbij wil ik dan direct een hele grote pluim geven aan de Vries in Heerhugowaard. Na vorigjaar het gedoe rond het tentdoek te hebben gehad dit jaar een gratis service beurt voor de vw gekregen maar dan ook echt gratis ! Dus niet het smeren enz maar ook storing in de verlichting en kleine andere zaken opgelost !
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2016, 09:51:46 pm door Paulvh »
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #20 Gepost op: maart 31, 2016, 10:26:21 pm »

En ik moet de eerste leverancier van producten nog meemaken die de tijd en de kilometers van zijn klanten vergoedt bij een probleem.

Blijkbaar is de service van de vws dan toch wel  bijzonder want ze hebben ons de brandstofkosten vergoed omdat wij een lekke gastencabine zelf  hebben omgeruild omdat we die snel weer nodig waren. :) :)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #21 Gepost op: april 01, 2016, 02:26:54 am »

Blijkbaar is de service van de vws dan toch wel  bijzonder want ze hebben ons de brandstofkosten vergoed omdat wij een lekke gastencabine zelf  hebben omgeruild omdat we die snel weer nodig waren. :) :)
Dat is zeker bijzonder. Ik neem aan dat je met een Hummer uit België kwam? :P
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #22 Gepost op: april 01, 2016, 06:36:58 pm »

Nee, maar ik moest er wel 450 km voor rijden, Belgie is dichter bij de VWS dan Friesland.   :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #23 Gepost op: april 01, 2016, 08:51:53 pm »

 :H
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #24 Gepost op: april 04, 2016, 10:58:17 pm »

Volgens mij staat Aart Kok juist voor het "buiten de hokjes" denken. Een tikkeltje eigenwijs zijn, daar mag wat betreft de service dus ook wel wat tegenover staan. Helaas is dat dus niet het geval en past men daar het hokjes-principe juist toe om ergens onderuit te komen.

Ik neem het ze niet kwalijk, ik kan namelijk niet aantonen dat ze op de hoogte waren van deze zeer kwalijke situatie. Maar ik vind wél dat Aart Kok daar als bedrijf véél beter mee om had moeten gaan. En als consument steek ik dat niet onder stoelen of banken, daar is een klapper van pak 'n beet 10.000,- net even te duur voor
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #25 Gepost op: april 05, 2016, 08:59:27 am »

Hmmm... Dat 'buiten de hokjes denken' kun je op meerdere manieren interpreteren.  Voor wat betreft de ontwerpen kenmerkt ze een zekere eigenzinnigheid, maar tegelijkertijd is het ook zo dat ze niet al te veel op individuele wensen in gaan, om de simpele reden dat ze de wagens niet zelf maken. En dat elke afwijking veel meer kosten met zich meebrengt dan wanneer je de productie onder eigen dak hebt. Maar dan nog moet je je daar als bedrijf in beperken, wil je niet failliet gaan aan de service die je verleent. Het blijft nu eenmaal  serieproductie.

Ik weet wel (maar weet niet of dat veranderd is) dat als je eerder bijvoorbeeld de Livingstone GD zonder de Domatic wilde hebben, dat niet betekende dat je een gesloten werkblad kreeg. Dan kreeg je een werkblad met een gat waar de Domatic in kon, afgewerkt een rubber rand.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Service ervaringen aart kok vs vouwwagenspecialist
« Reactie #26 Gepost op: april 05, 2016, 11:40:21 am »

Ook in serieproductie kan je "buiten de hokjes" denken hoor. Dat daar kosten bijkomen is zeer zeker het geval maar ik denk dat de klanten van AK en CC best bereid zijn daarvoor te betalen. Immers het standaard product van AK en CC is al niet bepaald goedkoop en de (potentiele) klanten zijn daarom al van een ander kaliber dan de mensen die bijvoorbeeld bij een Jamet of iets degelijks gaan kijken.

Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat je een product verkoopt dat ongeveer 3x zo duur is als elk ander standaard product van een ander merk (bijvoorbeeld Jamet) en dat je dan dezelfde service biedt als het goedkopere product. Uiteraard zit een groot deel van de hogere aanschafprijs in de kwaliteit van de gebruikte materialen én in een stukje exclusiviteit (daar hebben we het eerder over gehad) maar nogmaals stukje extra kwaliteit en exclusiviteit zal je dus ook moeten bieden in de bijbehorende service. En zeker als er iets uitzonderlijks aan de hand is bij montage of productiefouten.

En daar schort het nogal aan bij Aart Kok vind ik. Dan kan je beter het geld in de zak houden en gaan kijken voor een mooie tweedehands want dan heb je hetzelfde product voor een veel lagere prijs en ook zonder service  :#
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal