Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Seizoensplek met een vouwwagen...  (gelezen 5029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juliajerome

  • Gast
Seizoensplek met een vouwwagen...
« Gepost op: april 14, 2016, 10:25:21 am »

Om opzetten met 4 kids te vermijden overwegen wij dit jaar een vakantie in Nederland. En wel een seizoensplek. Het idee is om de vouwwagen een keer (als we oppas hebben) op te gaan zetten en dan de weekenden en en 2 weken in het hoogseizoen er naar toe te gaan. De seizoensplek die ik op het oog heb is een zomerseizoensplek en het gaat dus om 6 aaneengeschakelde weken.

Wat ik mij afvraag is.. Is het veilig om dit te doen? Wie heeft er ervaring mee om zijn tent onbeheerd een week te laten staan. Wat is dan wijsheid? Hij is niet duur geweest.. maar kan ik verwachten dat als ik de tent dichtrits met onze spullen (zoals stoelen tafel e.d.) er netjes blijven staan? Of raden jullie ons zo'n actie af?

Ik ben benieuwd wie dit wel eens heeft gedaan en hoe je het aanpakte..
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2016, 11:34:34 am »

Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Op http://www.delepelaar.nl  zijn ook seizoenplaatsen voor tenten in de duinen. Zolang je de klappert maar goed afspant. Op andere campings kom je, denk ik, tussen de caravans te staan.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2016, 12:21:35 pm »

Wij hebben dat ook overwogen Julia, maar na meerdere topics hier doorgespit te hebben, hebben wij ervan afgezien. Een klapper is er kortgezegd gewoon niet zo geschikt voor.
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2016, 02:13:02 pm »

Als je het qua tent bekijkt zou ik het niet doen.
Qua spulletjes, wat je eigenlijk bedoelde, zou ik me niet zoveel zorgen maken. Ook bij andere seizoenplaatsen staat vaak alles buiten.


COLEMAN
CHEYENNE

Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2016, 02:55:44 pm »

Wij hebben het in het verleden ooit een keer gedaan. Met een toen al oude Alpenkreuzer. Ik zou me geen zorgen maken om je spulletjes, hebben wij nog nooit problemen mee gehad en in de voortent van een caravan staat vaak ook een complete huisraad bij een seizoen plek.
Zes weken zal nog niet zo'n probleem zijn, Wij konden na een heel seizoen de tent van de vouwwagen weg gooien, compleet vergaan.   ::) De wagen is nog lang gebruikt als aanhanger door de camping baas.  :H
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2016, 05:10:41 pm »

ik zou er zelf niet voor kiezen bang dat het doek teveel te verduren krijgt maar er zijn idd campings waar ook jaar in jaar oud bungalowtenten staan ( vancesoleil en roan) maar ik weet niet of die doeken nog extra behandeld zijn...
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #6 Gepost op: april 14, 2016, 06:40:07 pm »

Wij hadden eerder een Gerjak Tago Atlantic met Tencate Allseason doek. Dat zou geschikt zijn voor seizoensplekken. Wordt ook gebruikt voor caravan voortenten. Verder met Stormbanden goed vast zetten....En geen eten achterlaten ivm ongedierte.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #7 Gepost op: april 14, 2016, 07:15:33 pm »

Mee eens,

All season doek dat moet het sowieso kunnen, maar dat heeft jullie wagen niet volgens mij. Ik heb ooit een wagen gezien waar ze een groot overdak voor hadden laten maken, maar die stonden meer dan 6 weken en 6 weken is natuurlijk ook geen eeuwigheid en staat bij sommigen voor 2 jaar vakantie. Het is niet zo dat je 'm een half jaar laat staan ofzo.
Gelogd
Adventure Awaits

vanliers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart kok tundra
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #8 Gepost op: april 17, 2016, 08:12:41 pm »

Beste,

Wij hebben voor het eerst een voorseizoen plek van 3mnd met onze vw.

Reden:
ieder vrij weekend en vakantiedagen lekker naar de camping.
Stekker van de koelkast erin en rondje om de klapper = direct genieten.
niet veel duurder dan eerst( losse weekenden en meivakantie etc) maar wel meer dagen.

Wij hebben een camping op +- 30 min rijden.
Luifel alleen als we er langer zijn
Extra  stormlijnset en geen stormbanden!
Petroleum kachel voor de koude avonden.
Niet onder een boom gaan staan met de vw.
Een goede zon plek op de camping

Dan schijten de vogels hem niet onder en komt er geen hars van de boom op de vw terecht.
Zon plek voor jezelf natuurlijk en de vw blijft niet lang nat.


Wie. Gezin met 3 kinderen (3,5,7)
Wat. Aart kok  tundra uit 2008 (2e eigenaar)

Ik kan op dit moment nog niks zeggen over extra slijtage (ik zie nog niet veel bijzonders) en mensen denken dat ie nieuw is(maar dat kan ook beleefdheid zijn..)

Gr



Gelogd

muis

  • Gast
Re: Seizoensplek met een vouwwagen...
« Reactie #9 Gepost op: april 18, 2016, 08:59:12 am »

Als je via zoek kijkt naar seizoensplek vind je verschillende topics, ook met goede tips.

Ik heb er in de loop der jaren verschillende gezien.  Wat ik vooral aan zou raden is, haal je luifel eraf als je er niet bent.  Niet als je boodschappen gaat doen maar tussen kamperen door zeg maar. We hebben een vouwwagen zien staan die dit niet had gedaan,  er was een waterzak ontstaan op de luifel die niet veel meer kon hebben.  We hebben hem er maar af gehaald en doorgegeven aan de camping.  Mensen kwamen een week later , waren toch wel blij dat de luifel het had overleefd.  De rest van de wagen stond als een huis :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal