Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Verzekering  (gelezen 4431 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Malawi-cruiser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Verzekering
« Gepost op: mei 14, 2016, 10:14:41 am »

Moet ik een vouwwagen verzekeren?
Zo ja kan dat ook voor een korte periode?
Wat is een goede verzekering?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verzekering
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2016, 10:59:17 am »

Het moet niet, maar kan wel.
Wij hebben de nieuwe vw (die ook wel eens langs de weg zal staan voordat we weggaan) wel verzekerd, via de europeese betalen we 14 euro per maand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Verzekering
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2016, 11:03:10 am »

Het moet inderdaad niet maar kan wel. Wij hebben het wel gedaan en gelukkig maar na de stormschade. Wij zijn verzekerd bij ANWB.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Verzekering
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2016, 11:17:08 am »

Wij hebben hem ook verzekerd en trokken vorig jaar het tentdoek kapot net opzetten. Via verzekering weer laten maken.
Gelogd

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Re: Verzekering
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2016, 02:09:46 pm »

Je bent het niet verplicht. Maar heb je genoeg geld achter de hand mocht er een ongelukje gebeuren wat in de papieren gaat lopen?

Zelf hebben wij net een 9 jaar oude Holtkamper gekocht en deze verzekerd met 3 jaar aankoop garantie via de ANWB (zelfs korting gekregen als ANWB lid). Dit puur omdat wij, bij eventuele grote schade, nooit dat bedrag zo op tafel kunnen leggen om een gelijkwaardige klapper te kopen.

Je moet de verzekeringen wel echt naast elkaar leggen en goed kijken naar de dekking en voorwaarden. Die verschillen enorm was mij opgevallen.

Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2016, 10:32:09 pm »

Bij Nh1816 kun je als een van de weinigen (enige?) nog den nieuwwaarderegeling van 10 jaren kiezen. Al moet je wel rekening houden met een indexering van 4%. Merkwaardig aspect, maar vooruit. De premie stijgt dan dus ook met 4%. Zet je die extra premie af tegen hun nieuwwaarderegeling van vijf jaren, kijk je naar de afschrijvingsregeling na die vijf jaren en zet je vervolgens de kans op schade af tegen de dagwaarde, dan is de meerprijs voor een ogenschijnlijk lange nieuwwaarderegeling best hoog.

De nieuwwaarderegeling van Reaal is met zes jaren ook interessant. Zeker ook met de andere polisvoorwaarden.

Ik ga trouwens sowieso nog in discussie met mijn a.s. verzekeraar over de dekking voor hagelschade. Een vouwwagen verzeker je namelijk op een caravanverzekering. Het product is dus ontwikkeld voor het afdekken van schade aan caravans. Hagelschade bij een caravan of vouwwagen is echter nogal een verschil; bij een vouwwagen is er vaak nauwelijks plaatmateriaal en juist veel doek. In mijn beleving is een premie voor hageldekking irrelevant en wil ik mijn a.s verzekeraar vragen een dekking zonder toeslag in een clausule op te laten nemen op de polis...of gewoon de premie op het zonder-hageldekking-niveau te zetten.

Belangrijk aspect: waar mag je schade laten herstellen en hoe wordt na nieuwwaarderegeling/aanschafwaarderegeling afgeschreven.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Yvonne01

  • Gast
Re: Verzekering
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2016, 11:30:56 pm »

die nieuwwaarde bij NH1816 lijkt ooi voor 10 jaar,helaas geldt deze allen voor een caravan.Bij een vouwwagen is alleen 5 jaar toepassing
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2016, 02:15:25 pm »

Hoe kom je daar zo bij? Ik ben benieuwd waaruit je dat opmaakt, want ik weet dat vouwwagens ook voor 10 jaar nieuwwaarde kunnen worden verzekerd bij Nh1816.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Wendy2016

  • Gast
Re: Verzekering
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2016, 07:22:23 pm »

Ja mijn vouwwagen is ook verzekerd voor 3 jaar en ong 95 euro per jaar...voor diefstal, brand en schade
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Verzekering
« Reactie #9 Gepost op: juni 03, 2016, 08:04:45 pm »

Wij hebben de vouwwagen ook verzekerd bij de ANWB.
Tevens hebben we de spullen die we mee nemen er ook bij in verzekerd.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yvonne01

  • Gast
Re: Verzekering
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2016, 10:20:06 pm »

Hoe kom je daar zo bij? Ik ben benieuwd waaruit je dat opmaakt, want ik weet dat vouwwagens ook voor 10 jaar nieuwwaarde kunnen worden verzekerd bij Nh1816.

omdat ik zelf bij een tussenpersoon werk en bij het afsluiten van mijn eigen verzekering dit uitgebreid nagevraagd heb, vandaar
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering
« Reactie #11 Gepost op: juni 05, 2016, 08:53:11 am »

Merkwaardig zeg! Ik heb laatst ook gebeld en via een adviseur zelfs een premieberekening voor een vouwwagen ontvangen met die tien jaar nieuwwaarderegeling. Kan het zijn dat dit bij jou wat langer geleden is geweest dat jij hebt geïnformeerd? Verzekeraars passen nogal eens iets in hun productaanbod aan hè.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Verzekering
« Reactie #12 Gepost op: juni 05, 2016, 09:10:20 am »

Als mens zijn we geneigd om het antwoord dat ons het meest bevalt te geloven. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat meestal ook zo.

10 jaar nieuwwaarde zou heel mooi zijn. Op een voortent van een caravan wordt al jaarlijks afgeschreven. Na 10 jaar is dat ding economisch helaas niks meer waard. Wat niet wil zeggen dat het niet goed meer is natuurlijk.

Verzeker geen risico's die je zelf kunt dragen. Maar laat je wel goed en onafhankelijk informeren. Ook medewerkers van verzekeraars kennen niet de polisvoorwaarden uit hun hoofd.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Verzekering
« Reactie #13 Gepost op: juni 05, 2016, 01:08:04 pm »

Vijf jaar nieuwwaarde bij Univé, € 12,98 per mnd.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Verzekering
« Reactie #14 Gepost op: juni 05, 2016, 01:23:12 pm »

Ik zie veel maandbedragen langskomen maar dat is natuurlijk afhankelijk van het te verzekeren totaalbedrag en de dekking.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal