Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Verzekering  (gelezen 4436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvonne01

  • Gast
Re: Verzekering
« Reactie #15 Gepost op: juni 05, 2016, 10:41:04 pm »

Merkwaardig zeg! Ik heb laatst ook gebeld en via een adviseur zelfs een premieberekening voor een vouwwagen ontvangen met die tien jaar nieuwwaarderegeling. Kan het zijn dat dit bij jou wat langer geleden is geweest dat jij hebt geïnformeerd? Verzekeraars passen nogal eens iets in hun productaanbod aan hè.

Ik kan de premie ook wel berekenen alleen is de dekking er niet, kan morgen wel een telefoontje voor je plegen naar NH1816, weten we het meest actuele antwoord!!
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering
« Reactie #16 Gepost op: juni 07, 2016, 10:02:05 pm »

Doe dat! Weten we meteen of hun verhaal consistent is. Vraag dan ook eens naar de toeslag voor hageldekking en kijk van tevoren even hoe Univé dat doet (wel dekking, geen toeslag).
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Yvonne01

  • Gast
Re: Verzekering
« Reactie #17 Gepost op: juni 07, 2016, 10:55:29 pm »

ik heb niet vaak een vouwwagen te verzekeren en die van mij loopt inderdaad al een aantal jaar.

Ik heb gebeld en inderdaad is tegenwoordig wel 10 jaar mogelijk. Moet eerlijk zeggen dat ik dat wel heel vreemd vind want wat is je VW nog waard na 10 jaar.... Schade zo aan het eind van de looptijd zou dus zelf fijn zijn lijkt me
Opslag bij hagelschade is er dacht ik wel ( even uit mijn hoofd zo) en een eigen risico bij schade hierdoor van meen ik 50 euro Unive kan ik niet aanbieden dus kan ik je niets over vertellen
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2016, 11:57:06 pm »

Oké, mooi dat de mensen informatie consequent is. Hier de link bij Univé:  https://www.unive.nl/caravanverzekering/hoofdverzekering. Even  een CTRL+F doen op 'hagel'. Je ziet dan dat hagelschade bij vouwwagens - volkomen terecht - altijd is meeverzekerd. Ik laat mijn adviseur dit ook onderhandelen bij Reaal. Althans, we gaan een poging wagen. Ik krijg ook geen toeslag voor een panoramadak als mijn auto geen panoramadak heeft. Of toeslag voor rieten dakbedekking voor mijn niet met riet gedekte wonig. Dus ga graag die discussie met de verzekeraar aan!  >:(
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering
« Reactie #19 Gepost op: juli 11, 2016, 09:32:56 pm »

Lang leve de standaardisering! Het is ons niet gelukt de onderhandelingen over de toeslag voor hageldekking te laten vervallen. Uiteindelijk de verzekering afgesloten bij a.s.r. De premie bij Reaal was recentelijk namelijk aanzienlijk verhoogd en alternatieven boden mindere voorwaarden. Wel een hoger eigen risico gekozen door de kans op schade versus impact van die schade af te zetten tegen het premievoordeel. In ons geval scheelde dat nog zo'n € 30,00 per jaar door € 150,00 extra eigen risico te kiezen.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Verzekering
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2016, 06:34:28 am »

wij hebben een verzekering bij unive afgesloten voor 100 euro p jaar. zijn dan verzekerd voor 8000 euro. Eerst wilde ik het niet maar ben nu wel blij dat ik het gedaan heb, Je zal er ziek van zijn als je wagen kapot stormt oid
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering
« Reactie #21 Gepost op: juli 13, 2016, 01:31:36 pm »

Hebben jullie de vouwwagen nieuw gekocht?
Gelogd
Wat is jouw klapband?

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Verzekering
« Reactie #22 Gepost op: juli 13, 2016, 02:44:37 pm »

Wij zitten bij FBTO. Was vorig jaar prima verhouding tussen premie en voorwaarden. Ook 5 jaar nieuwwaarde dekking.
Overigens wel met een jaarlijkse premie opslag van 5%. Daar hadden we even overheen gelezen..
Achtergrond is dekking voor prijsstijging van de VW, maar het klinkt toch een beetje als inhaalpremie voor het scherpe instapniveau.
Maar goed, na een jaar of 4-5 gooien we de verzekering er toch af verwacht ik.
Bij een aantal verzekeringen was niet duidelijk hoe omgegaan zou worden met een restwaarde bij total loss (ik meen o.m. ASR als ik me goed herinner). Alsof je zelf het wrak nog op marktplaats zou moeten gaan verkopen.

Anyway, goed de voorwaarden lezen blijft heel belangrijk!

Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Verzekering
« Reactie #23 Gepost op: juli 15, 2016, 09:46:52 am »

Hier ook de FBTO met "inhaalpremie". Ging me met name om de vijf jaar nieuwwaardedekking.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Verzekering
« Reactie #24 Gepost op: juli 15, 2016, 05:26:06 pm »

nee niet nieuw gekocht maar mocht bij unive ook tweedehands gewoon verzekerd worden.
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering
« Reactie #25 Gepost op: juli 15, 2016, 10:08:32 pm »

Oké, ik vond de premie nogal laag ten opzichte van wat ik zag op de website. Maar zonder nieuwwaarderegeling is dat te verklaren. En natuurlijk mag je ook je tweedehands klapper verzekeren. Univé wil zelf immers ook zoete vruchten eten.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Verzekering
« Reactie #26 Gepost op: juli 16, 2016, 09:32:08 am »

we konden zelf aangeven waarvoor we hem wilden verzekeren. Nieuwwaarde mocht ook maar moesten we de rekening wel kunnen overhandigen. maar dit vinden we ook niet nodig. Wij hebben hem 2e hands gekocht dus.
Gelogd

Gatto

  • Gast
Re: Verzekering
« Reactie #27 Gepost op: november 09, 2016, 09:30:20 pm »

Wij hebben voor de eerste maal een vouwwagen gekocht. Wij willen die graag verzekeren maar in België zijn de verzekeringen niet bekend met vouwwagens. In Nederland kunnen we geen verzekering krijgen als Belg.Zijn er hier mensen die ons enkele tips kunnen geven. Eventueel Belgen die ons kunnen vertellen waar zij verzekerd zijn. Alvast bedankt voor de reacties.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verzekering
« Reactie #28 Gepost op: november 09, 2016, 09:49:49 pm »

Eerst eens kijken wat in de autoverzekering staat voor dergelijke dingen.

In België zijn die vaak zeer compleet, ook voor de aanhangwagens en is bij verzekeren niet altijd nodig.

Groeten,

Friedel
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Verzekering
« Reactie #29 Gepost op: november 09, 2016, 09:54:56 pm »

Bij ons heet het gewoon een caravan verzekering.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal