Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kano mee in klappert  (gelezen 2180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Kano mee in klappert
« Gepost op: mei 17, 2016, 12:25:00 pm »

De kogel is door de kerk; we hebben een kano gekocht die bij onze vouwwagen past. We hebben lang gezocht naar een vaste canadees (open kano) die niet te ver zou uitsteken over ons wagentje. Punt is de beperkte lengte van een Ruebist ca 3.5meter en een beetje boot begint toch al bij snel bij 4.5meter. Dat is voor ons de minimale lengte voor twee volwassenen. Een beetje meer en dan kan er ook een rugzakje mee.

Nu hebben we een vouwboot gekocht van 5meter die zonder problemen in de vouwwagen past:

http://www.wilderness-effect.nl/allyvouwkano.php (Frank van Zwol geeft een zeer uitgebreide instructie; aanrader)

Zijn er nog meer vaarders onder de klappers?

Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2016, 01:35:01 pm »

ik heb er een gehad (van mijn vader geweest) maar die was gaar, en een heel bouwwerk (houten frame, met doek) daar is een vouwwagen niets bij.
We zitten wel te denken aan een (goedkope) opblaaskano vanwege de locatie van onze aanstande zomervakantie (aan de sure) maar de kogel is nog niet door de marktplaats ;-)
Zoonlief wil liever een zeilboot (ik ook wel, maar da's veel werk)
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2016, 02:44:45 pm »

We zijn ooit de Dordogne afgezakt met vrij wild water, dat is toen goed bevallen. Zou heel goed kunnen dat we een kano kopen. Op de imperial van de combi camp kan een kant-en-klare kano of kayak. Getoond type is erg mooi maar er zit nogal wat montagewerk aan, uurtje? Vouwboot, vouwwagen, what else?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2016, 02:50:58 pm »

ik heb er een gehad (van mijn vader geweest) maar die was gaar, en een heel bouwwerk (houten frame, met doek) daar is een vouwwagen niets bij.
We zitten wel te denken aan een (goedkope) opblaaskano vanwege de locatie van onze aanstande zomervakantie (aan de sure) maar de kogel is nog niet door de marktplaats ;-)
Zoonlief wil liever een zeilboot (ik ook wel, maar da's veel werk)

Goedkope opblaaskano zou ik niet gebruiken op de Sure. Door de rotsachtige bodem (scherpe punten) is die zo lek.  :N :N
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2016, 03:43:13 pm »

Gratis tip: check je reisverzekering voor de maximum vergoeding van schade aan je kano. Aegon en Centraal Beheer kennen sowieso die dekking.Vorig jaar eens gecheckt; vond het wel een grappig aspect. Nooit bij stil gestaan een kano te kopen overigens, maar zat met iemand aan tafel die een polis bij Centraal Beheer had en ik bij Aegon. We kwamen die dekking toen tegen.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2016, 03:54:01 pm »

Onze Ally 16.5DR hebben we gisteren voor het eerst zelfstandig opgezet en het duurde krap een half uurtje. opvouwen gaat sneller. Deze boot is een allrounder (kan dus niets goed) maar is bruikbaar op stromend water en vlakwater.

Opblaasalternatieven:

http://www.gumotex.com/products-boats-and-outdoor (betaalbaar en goed, vele verdelers in NL)

of duurder en mooier:

http://www.grabner.com/boote/ (prachtig spul, ook voor zeilers!) Dit moet je ter plekke kopen, vind ik.

en voor de zelfbouwers:

http://www.selway-fisher.com/Canoes.htm (de outsider)

Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2016, 08:03:40 pm »

Wij nemen al jaren 2 kano's mee. Opblaaskano's. Geen goedkope rommel. Ik heb een Gumotex Sunny 390 en onze dochter een Advanced Elements Dragonfly kajak voor mensen tot max. 180 cm. Die Gumotex is niet kapot te krijgen, geeft mee op rotsen en is een kano van nieuw rond de 600 euro. Makkelijk droog en schoon te maken. De Advanced elements is ook zeer degelijk en zal ook niet snel beschadigen. Uiteraard valt er altijd te discussieren over wel of geen harde kano, maar wij vinden het ideaal omdat ze weinig plaats innemen. Ook de Sevylor en Stearns modellen zijn zeer degelijk en ideale kano's.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2016, 08:48:19 pm »

Kanovaren is eigenlijk net zo'n materiaalsport als klimmen en fietsen. Bij elke vezel hoort een goed verhaal met bijpassende prijs. Wegens een beroerte kajak ik niet meer maar met z'n tweetjes in een canadees is ook leuk. Onze Gatz Kookaburra is met zijn 5.30m veel te groot op onze auto of vw.

Het gaat erom dat je leut hebt. Of dat nou met een luchtbed of hightech kevlar-carbon apparaat is.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2016, 12:03:04 am »

Ha, ja ik mag er ook graag op. Uit trekken met de canadees. Met een ally heb je wel een geweldige vouwkano... Staat ook hoog op de verlanglijst, maar ja, de prijs hé...


Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2016, 12:05:57 am door NOOBrainer »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2016, 03:18:42 am »

Kanovaren is eigenlijk net zo'n materiaalsport als klimmen en fietsen. Bij elke vezel hoort een goed verhaal met bijpassende prijs. Wegens een beroerte kajak ik niet meer maar met z'n tweetjes in een canadees is ook leuk. Onze Gatz Kookaburra is met zijn 5.30m veel te groot op onze auto of vw.

Het gaat erom dat je leut hebt. Of dat nou met een luchtbed of hightech kevlar-carbon apparaat is.
Helemaal mee eens. Ik en onze dochter hebben ook altijd veel lol met een simpele auto binnenband waarmee we de rivier afdobberen. Tussen de rotsen door.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Kano mee in klappert
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2016, 09:36:40 am »

was helemaal vergeten dat we tijdens het vouwwagenweekend een opblaaskano gekocht hebben op de rommelmarkt, zo'n speelgoedding, maar wel tot 180 kilo.
Eens kijken waar we daarmee komen (heb thuis nog wel extra peddels liggen van de zeilboot) Volgend jaar naar Engeland, daar eens kijken of er ook te kanoën valt en of we dan iets serieuzers willen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal