Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Twijfel tent en vouwwagen?  (gelezen 9983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tante

  • Gast
Twijfel tent en vouwwagen?
« Gepost op: juni 03, 2016, 12:37:35 pm »

Even een update...
Elders op het forum heb ik om veel informatie gevraagd over de Holtkamper Spacer.

We zijn nu toch enorm aan het twijfelen.

We hebben een oudere maar mooie Spacer gezien maar het klikte niet tussen ons en de Spacer. De nieuwere Spacer (die voor ons te duur is) misschien wel, hoor. Maar deze die we zagen wordt het niet.

Intussen waren we een rekensommetje gaan maken.
Ik ben benieuwd of er mensen op dit forum zijn die dat ook wel eens hebben gedaan....

We hebben een staatje gemaakt en uitgerekend wat een tweedehands vouwwagen (rond de 5000 euro, want we willen wel met modern uitklapsysteem en ingeritst grondzeil) ons per jaar zou kosten, inclusief afschrijving en af en toe een Bovagbeurt en opslag: Zo'n 850 euro.
Dan zijn we nog geen dag op vakantie geweest! Vaste lasten.

Maken we dezelfde rekensom met een duurdere nieuwe kwaliteitstent (Falco, Baco, Outwell) dan komen we op een jaarlijks bedrag van ongeveer 435 euro inclusief afschrijving en huur of koop klein bagagekarretje.

We gaan gemiddeld zo'n drie weken per jaar op vakantie en zijn er in onze berekening vanuit gegaan dat we 10 jaar doen met het nieuwe kampeermiddel.

Een tent lijkt dus de meest verstandige keuze, zolang we nog niet vaker op vakantie kunnen.
Toch twijfelen we. Gaan we niet al veel eerder dan we nu denken verlangen naar het grotere comfort van een vouwwagen? Betere bedden? Betere keuken? Bagage staat al grotendeels goed opgeborgen (onder lattenbodem bed, bijvoorbeeld). Je staat waarschijnlijk sneller dus rondtrekken wordt leuker?

Kan je het kamperen in een tent net zo comfortabel maken als in een vouwwagen? Van de grond slapen, is dat echt nodig? En uitgebreid koken bij een tent? Wat heb je nodig?

Als we met kinderen gaan zullen we ook hun tentjes meenemen, dus is een bagagekarretje wel nodig. Als we over een paar jaar alleen gaan dan zijn we natuurlijk wat flexibeler en zal alle bagage met tent wel in onze auto passen, zodat we zonder karretje weg kunnen.
We blijven door mijn werk (onderwijs) voorlopig vastzitten aan het hoogseizoen, dus kamperen is de enige manier om betaalbaar op vakantie te kunnen.

Twijfel, twijfel.
Vooral over het vervoer van alle kampeertroep en het opzetgemak, maar ook de kosten.

We kijken naar de tent Falco 4000 bijvoorbeeld vs (nu) bijvoorbeeld een Combi Camp van rond de 5000 euro.

Wie heeft meer ervaring met beide opties?
En is er hier iemand die misschien juist de vouwwagen heeft ingeruild voor een tent?
Hoe is dat bevallen?
En andersom?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2016, 12:49:41 pm »

Als het om comfort gaat (echt bed, vast kooktoestel, snelklappen e.d.) dan staat een klapkar ver boven een tent.
Gaat het om geld dat ben je met een tent natuurlijk veel voordeliger uit, tenzij je kiest voor een oudere en minder geavanceerde klapkar.
Of die extra kosten het comfort waard zijn is een afweging die je zelf moet maken.

Wij zijn van een Falco tent overgestapt naar een klapkar, geen seconde spijt van gehad!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2016, 01:52:24 pm »

Een vouwwagen is zeker duurder dan een tent. Maar wij zijn heel bewust van een tunneltent overgestapt op een vouwwagen. Inderdaad vanwege het veel betere bed (ik kreeg na twee weken echt last van mijn rug in de tent), de keuken waar je niets aan hoeft te doen (gas, water en licht zijn gebruiksklaar), alle benodigde spullen liggen in de vouwwagen. Wat ook een grote rol heeft gespeeld is dat wij behoorlijk wat tijd nodig hadden om op de laatste dag de spullen in te pakken en de tent af te breken. Dat is met onze vouwwagen echt aanzienlijk minder werk en tijd.

Wat je in je afweging niet noemt (en misschien ook wel helemaal niet aan de orde) is de mogelijkheid om snel een weekendje weg te kunnen. Onze vouwwagen staat kampeer-klaar in de garage en als wij op vrijdagavond weg willen, gaan we. Voor een weekend gebruiken we alleen de wagenbak met een luifel, dus eenmaal op de camping zitten we binnen een kwartier aan koud biertje voor de vouwwagen. Dat is met een tent heel veel meer werk. Ik zou voor geen goud meer terug willen!
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2016, 01:52:34 pm »

Wij waren tot 2013helemaal geen kampeerders tot vrienden zeiden ga is mee.
We zijn toen gaan kamperen ok in een mobilehome.  Kinderen genoten wij dus ook, dus na de vakantie een tent gekocht.
We hadden een mooie tent gezien die ons heel praktisch leek. Was een Baco tent geworden, dit jaar hebben we toch de overstap genomen naar een vouwwagen.

Dit niet om het slaapcomfort de expet matten tippen ons inziens niet aan de matrassen in de cabanon mercury die we nu hebben aangeschaft.
Wel hebben we gezien dat met regen dat als je verkeerd staat je met een tent geen schijn van kans maakt.
Op de camping waar we stonden was een gebied binnen 15 min tot net onder de knie water.
De mensen met een caravan en vouwwagen sliepen de nacht droog. Voor de mensen met een tent was het een drama.
Verder lijkt het ons dat we op de vertrekdag eerder ingepakt zijn met een vouwwagen dan een tent.
De Baco tent ruimde we dag voor vertrek op tot de basis.....toch waren we ruim 3 uur mee bezig om alles verder in te pakken.
Ook dit jaar gaan we een tussenstop richting huis maken door een camping aan te doen voor een paar dagen dit zal ik nooit gedaan hebben met de tent.
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2016, 02:05:20 pm »

Wij hebben alles gehad... begonnen met z'n tweeen en toen een piramide tent. Met onze oudste dochter hadden we ook nog de tent. Toen onze zoon die heel heel veel gehuild heeft en we toch graag wouden kamperen en bewust om plekjes achteraf vroegen zodat we niemand lastig vielen een cara.... Toen met ons vijfjes een tunnel tent en toen een vouwwagen en die hebben we nu bijna 6 jaar en geloof me het bevalt echt veel beter dan een tent!!
Gelogd
Jevipro

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2016, 02:11:06 pm »

Wat hierboven staat is ook op ons van toepassing geweest; veel tijd kwijt met inpakken, opzetten en inpakken. Daarnaast kon met nu twee jonge kinderen de boel niet meer in de auto en dakkoffer, dus moesten we iets anders. Ook wij hebben nagedacht over een nieuwe tent, maar dat idee al snel laten varen. Want als ik toch iets achter de auto moet hebben, dan wil ik ook iets functioneels. Daarnaast kunnen we nu inderdaad snel even een keer weg. Iets dat we zeker zullen gaan doen zodra we de klapper hebben.

Aan opberg ruimte hebben wij nu (hopelijk/naar verwachting) geen gebrek. We hebben namelijk voor een XL-uitvoering van de Combi-Camp Flexi gekozen. Sowieso kan de vouwwagen met de bedden al opgemaakt opengeklapt worden, dus of we die ruime nodig gaan hebben... Handig is het sowieso! Die opgemaakt bedden is nog een voordeel van een vouwwagen. Zeker met een snelle klapper als de Flexi, Kavango, Odyssee, Jametic, Spacer, etc.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2016, 02:12:58 pm »

Over dat berekenen; niet te veel rekenen :N. Je koopt ook comfort, gemak en iets wat je graag wil. Bovendien denk ik dat je berekende jaarbedrag vrij hoog is tenzij je stalling enorm duur is. De categorie wagens die je zoekt houden altijd wel een redelijke restwaarde.
Bij onze Cabanon toen wel eens gerekend. Deze had nog geen 300 per jaar afgeschreven na (zeer goede) verkoop. Bij de Kyte kan je lang rekenen, maar dat is nooit te rechtvaardigen.  I:
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2016, 02:18:13 pm »

Het van de grond slapen, het makkelijker mee kunnen nemen van redelijk wat bagage voor verschillende weersomstandigheden en speelgoed kinderen, en het sneller opbreken waren zeker voor ons ook argumenten om voor een vouwwagen te kiezen. Ook de kinderen wat meer ruimte binnen te kunnen geven in geval van slecht weer was een belangrijk argument. Is inderdaad wel duurder dan tent.

Van de grond slapen was voor mijn vrouw belangrijk. We gaan meestal in de bergen kamperen en vaak is dat boven de 1500 meter. Zeker bij wat slechter weer, wat altijd wel kan in de bergen, kan het dan 's nachts behoorlijk koud zijn. En dat wou mijn vrouw, de kinderen niet aandoen. Van de grond slapen maakt dan wel een belangrijk verschil. De weersomstandigheden van waar je naar toe trekt neem je dus best ook mee in je overwegingen.

Ik heb ook een klein rekensommetje gemaakt. Wij hadden een nieuwe vouwwagen gekocht en gaan er van uit dat we daar nog 20 jaar mee weg kunnen. De nieuwe wagen met de opties die wij genomen hebben koste ongeveer een 7000 euro in aanschaf.
Wij hebben wel het voordeel dat we in de andere kosten kunnen besparen. Mijn schoonvader is overleden en daardoor staat er nog een garage vrij bij mijn schoonmoeder die op minder dan 100 meter van ons woont. We kunnen daar de wagen dus gratis stallen. In België moet je een wagen onder de 750 kg ook niet laten keuren, dus die kost heb je ook niet direct. Kosten op onderhoud hoeven dus ook niet veel te zijn. Wij kwamen dan op een kost van iets van een 450 euro per jaar.

De eerste jaren dat de kinderen geboren waren gingen we op appartement. Als je die kost tegenover bovenstaande kost + het verblijven op vakantie uitzetten, zitten we meestal goedkoper. We kunnen voor het zelfde bedrag langer op reis gaan. Als je op een echt dure camping zit ongeveer even lang. In vergelijking daarmee was ons deze investering meer dan waard.

We hebben wel eerst een jaar of 3 met een zeer oude weg geweest die we tweedehands voor maar 350 euro gekocht hadden. Huren vonden we duur en was niet mogelijk in België, het was de bedoeling er één jaar mee weg te gaan om uit te proberen, maar vonden de wagen toch ook al leuk dat we er toch 3 jaar mee gedaan hebben en ondertussen wat verder rond gekeken hebben. Bij overname hebben we daar nog een 300 euro voor gekregen. We hebben er wel nog een nieuw bache moeten op doen wat ook een goede 150 euro heeft gekost. Die aankoop hebben we meeeer dan dubbel en dik terug verdiend!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2016, 05:47:51 pm »

Tenzij het prijsverschil echt een issue is moet je dat n.m.m. Geen doorslaggevende rol laten spelen.
Je wilt iets van je vakantie. Daarbij zijn een tent en een klapper n.m.m. onvergelijkbaar.

Het is alsof je rijden met een motor gaat vegelijken met rijden met een auto. Ja een motor is meestal wat goedkoper. Maar daarna houden alle vergelijkingen op.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: juni 03, 2016, 07:28:05 pm »

Natuurlijk kun je geweldige vakanties in een tent hebben. Stel deze vraag eens op het De Waard forum, geheid krijg je hele andere antwoorden. Een vouwwagen is gewoon veel luxer maar het is maar net wat je zoekt / nodig hebt. Vorig jaar zijn wj met mijn schoozus en haar gezin op vakantie geweest. Wij in ons plooipaleis en zij met een prachtige Karsten (met aangekoppelde kindertent).  Een paar dingen die ik echt minder vond:
- de voortent was tamelijk klein, donker, rommelig (alles staat in kratten op de grond), ik vond het minder prettig vertoeven binnen,
- alles staat op de grond, je bent voortdurend aan het bukken
- ze konden ook met het bagagewagentje aanmerkelijk minder spullen meenemen.
Voor wat betreft het bed: mijn schoonzus is net 50 geworden (ssst) en heeft een tamelijk slechte rug. Verder best sportief, rent regelmatig een halve marathon. Zij vind het op de grond liggen de laaste jaren steeds vervelender worden.
Wat me wel een beetje opvalt is dat je voor wat betreft een vw een voorkeur hebt voor een CC, dat is dan best weer een luxe en ook vrij dure vouwwagen. Of zit m dat meer in de looks, het vaste grondzeil (zit in de oudere combicamps ook al de optie an een vast grondzeil?ik weet het niet) of de kwaliteitsuitstraling?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: juni 03, 2016, 08:02:41 pm »

Wij dachten er in grote lijnen ook zo over.
Een tunnel tent moest het worden. Een bagagewagen op de kop getikt voor € 100,- (was echt lachen voor die prijs)
Maar ja die bagagewagen stond ook wel in de weg. Dus stallingskosten kreeg ik toch.

Uiteindelijk proef gekampeerd met een vouwwagen voor € 200,-
Wij vonden het verschil zo groot met een tent, je ligt lekker van de grond op een matras, je eigen keuken, veel meer bagageruimte.

Maar ja Weep zegt het al, je stelt de vraag op een vouwwagen forum  :P

Maar zekers heb ik hele goede vakanties gehad met een tent.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: juni 03, 2016, 09:12:35 pm »

Wij begonnen ooit in een tentje..alles los achter on de auto..vond het vreselijk. Na een uur je tent opzetten alsnog alles uit je auto halen. Hierna een oude vouwwagen.. was al een hele verbetering. Slapen vd grond en je spullen in de bankkasten.. een stuk beter maar ook dat vond ik niet  prettig omdat ik na het opzetten die bankkasten weer aan het opruimen was.  Hierna kwam er een caravan op mijn pad.. ideaal voor mij.. spullen op de plek en voortent zo opgezet.. ik wilde niets anders meer.maar dat rijden was vreselijk. Nu 6 jaar later een vouwwagen gekocht met vaste keuken en een laadbak waar alles in kan blijven liggen. Ik hoop dat wij de juiste keuze hebben gemaakt. Ik zou never nooit meer voor een tent kiezen.. en de kosten..tja een stacaravan ergens huren is ook een optie.maar dit is van mezelf en dan vind ik heerlijk. Misschien een optie om te gaan huren voor een jaar?
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: juni 03, 2016, 09:56:32 pm »

Wij zijn van een falco 460 naar een aart kok livingstone gegaan.
Wij hadden een grote bagagekar. Dat was al een verbetering ten opzichte van alles in de auoto/skibox. Na de vakantie bleef het meeste van de spullen daarin.
Dus niets drie trappen op naar de zolder slepen. Nu met de vouwwagen vindt ik het grote voordeel dat het klappen ten opzichte van de tent opzetten met regen echt wel prettiger is. Daarnaast gaat het in de basis ook echt wel sneller. Maar dat is ook afhankelijk van de rest van de spullen die je meeneemt. En niet eerst eea uitladen, want de zware tent ligt toch onderin....
Het slaapcomfort was niet onze reden van een vouwwagen, maar ik zou nu niet meer op een luchtbed willen slapen.
Vooral het weer opruimen van de tent ten opzichte van het inklappen van de vouwwagen is echt een grote vooruitgng. Wij ruimde de tent de dag voor vertrek helemaal op en sliepen in twee pop-up tentjes.
We bleven 3 weken op 1 camping. We zagen het niet zitten om te verkassen. Nu doen we dat wel. We doen ca 4 a 5 campings aan. Ook voor een nachtje op doorreis klappen we.
En nu gaan we ook in de meivakantie kamperen, dat deden we voorheen nite.
En ach een tent of vouwwagen het gaat ook om hoe wil je op vakantie. Natuurlijk spelen de kosten wel een rol. Maar voor ons is kamperen met de vouwwagen een way of live geworden.  Mijn man zou zeggen hobby mag geld kosten.

Succes met de keuze!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: juni 03, 2016, 10:04:54 pm »

Intussen waren we een rekensommetje gaan maken.
Ik ben benieuwd of er mensen op dit forum zijn die dat ook wel eens hebben gedaan....

We hebben een staatje gemaakt en uitgerekend wat een tweedehands vouwwagen (rond de 5000 euro, want we willen wel met modern uitklapsysteem en ingeritst grondzeil) ons per jaar zou kosten, inclusief afschrijving en af en toe een Bovagbeurt en opslag: Zo'n 850 euro.
Dan zijn we nog geen dag op vakantie geweest! Vaste lasten.

Maken we dezelfde rekensom met een duurdere nieuwe kwaliteitstent (Falco, Baco, Outwell) dan komen we op een jaarlijks bedrag van ongeveer 435 euro inclusief afschrijving en huur of koop klein bagagekarretje.

wij zijn destijds met onze half jaar oude zoon met een grote Nomad Lodge 6 persoonstent begonnen met kamperen
tent achterin de auto, rest van de bagage in de kofferbak, dit past niet allemaal dus ook op de achterbank en in de dakkoffer, resultaat geen ruimte meer in de auto  :(

een paar keer nat de tent moeten opbouwen en afbreken, dat is niet prettig met een dergelijke tent want uiteindelijk wil je droog naar huis
slapen deden we op een 50cm hoog elektrisch luchtbed, tenslotte wil je ook op vakantie comfortabel slapen  :H

ik zat op de heenweg al met een scheel oog naar de vouwwagens te kijken die we onderweg tegenkwamen
dat is toch wel een hoop extra gemak zo'n vouwwagen, alle campingspullen ben je kwijt in je schuur en/of zolder want alles op de kleding na zit nu standaard opgeslagen in de vouwwagen, je houdt thuis dus extra ruimte over  :J
en het opbouwen en afbreken gaat echt sneller in vergelijking met de grote (6) persoonstent

dus na 4 jaar camperen de 6 persoons Nomand tent met de dakkoffer verkocht en er een 6 jaar oude Jamet Jametic met het gasveren uitklapsysteem voor teruggekocht voor zo'n 2.200 euro

deze jametic zag er nog als nieuw uit met een paar gebruikelijke gebruiksporen die je toch niet tegenhoudt
we wilden ook het liefst een ingeritst grondzeil maar dat is gewoon niet aanwezig op de iets oudere betaalbare vouwwagens

de vorige eigenaren gebruikten ipv een ingeritst grondzeil een los opblaasbaar grondzeil wat wij nu ook doen
zo'n opblaasbaar grondzeil is gemaakt van waterdicht PVC. de randen zijn onafhankelijk van elkaar op te blazen en worden zo'n 5 centimeter hoog. deze opblaasbare randen bieden bescherming tegen water, wind en kou. op de hoeken zijn bevestigingsogen geïntegreerd voor een eenvoudige bevestiging.



een dergelijk zeil kost je slechts een paar tientjes en laten we eerlijk zijn, wanneer er echt een hevige noodweer met regen is dan houdt je standaard ingeritste grondzeil dit noodweer ook niet buiten je voortent

dus vraag jezelf eens af waarom je beoogde vouwwagen perse 5.000 euro moet kosten?
naar mijn idee ben je voor de helft van het geld ook voorzien van een prachtige tweedehands wagen met alle voordelen van dien


en als je dan toch wilt blijven rekenen en vergelijken dan kom je met een iets oudere vouwwagen waarschijnlijk goedkoper uit dan met je spiksplinternieuwe tent die na een jaar ook zijn gebruikssporen heeft :>

« Laatst bewerkt op: juni 03, 2016, 10:09:49 pm door Hemertje »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: juni 03, 2016, 10:24:58 pm »

Wij zijn via 3 tenten bij een vouwwagen gekomen en willen niet meer terug hoewel we prachtige vakanties hebben gehad met de tenten. Het past nu alleen niet meer bij ons. Met een tent gaan wij niet trekken dus dat betekent een camping reserveren. Als je verder weg gaat moet een overnachting er bij die je dan eigenlijk ook moet boeken. Hebben een keer tot midden in de nacht rond gereden om een hotel te vinden wat niet vol was. Eigenlijk begint de vakantie pas als je op de camping bent en alles hebt opgebouwd. Met een overnachting er bij dus feitelijk op de ochtend van dag 3.
Nu gaan we op de bonnefooi en doen een overnachting op de camping wat veel gezelliger is dan in zo'n El Cheapo hotel. Is het leuk dan blijven we wat langer, is het niks zijn we zo weer weg. De vakantie begint als je de straat uit rijd.
We zijn nu duurder uit dan met de tent, maar hoewel we natuurlijk wel een vakantiebudget hebben is het niet onze doelstelling zo goedkoop mogelijk op vakantie te gaan. Dan hadden we onze tweedehands tunneltent niet weg moeten doen...
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal