Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Twijfel tent en vouwwagen?  (gelezen 9969 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tante

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #45 Gepost op: juni 29, 2016, 09:01:32 am »

Wat een leuke reacties hier.
Ja, ik snap dat best, zowel een tent als een vouwwagen, @shoppie. Misschien ziet ons 'kampeerpark' er over een paar jaar ook zo uit.

Ik begrijp wel Mieke dat de tent voor sommige mensen wat te open is. Ik hou wel van die ruimte. Als een slaaptentje te veel boven me hangt krijg ik een benauwd gevoel.

Het voordeel van de Karsten, naast het snelle opzetten, was dat je 'm in stukjes kan opzetten. (alleen slaaptent, of ook meerdere delen van de tunnel-voortent)
Bovendien kan je de slaaptent (het bolletje) heel goed mugvrij houden met een hordeur. De voortent is ruim genoeg om nog met ons vijven in te zitten eten. Desnoods kan daar ook nog een kind of wat slapen (er zit een inritsbaar grondzeil bij)
Wij hebben de 300 genomen. Niet zo groot, maar zeker niet klein.

Ik ben heel benieuwd of we na deze zomer nog net zo enthousiast zijn. We hebben het plan opgevat om via Denemarken naar de westkust van Zweden te rijden. Daar zijn we nog nooit geweest, omdat we meestal naar mijn schoonvader in Zuid-Frankrijk gaan. We hebben hem in mei al bezocht dus nu voelen we ons 'vrij' om een ander vakantieavontuur te gaan beleven.

Iemand nog leuke tips voor zuid-west-Zweden?

Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #46 Gepost op: september 27, 2016, 06:06:43 pm »

En hoe is de tent bevallen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Gelogd
Space

natasjake

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #47 Gepost op: januari 01, 2017, 12:03:49 pm »

Wij twijfelen ook over die keuze...
Ik zie door het bos de bomen niet meer ::)
Zijn gaan kijken nr trigano, raclet en cabanon.
Als iemand tips heeft?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #48 Gepost op: januari 01, 2017, 12:12:46 pm »

Waar twijfel je precies over?
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #49 Gepost op: januari 01, 2017, 12:57:32 pm »

Je kunt het ook positief bekijken. Je heb keuze uit heel veel geschikte bomen, eigenlijk maakt het waarschijnlijk weinig uit en voldoet de boom gewoon prima!

Geloof me, wij hebben een zoektocht van ruim een jaar gehad  (met evt nog twijfel grote tent, caravan....). Alle beurzen etc bezocht, alle dealers. Geloof me......
Uiteindelijk voor de Cabanon Malawi gegaan omdat die aan genoeg voorwaarden voldeed. Maar andere vouwwagens voldeden ook aan onze wensen en ik denk dat een aantal andere vouwwagens ons ook prima hadden bevallen als we die gekozen hadden. Maar als je eenmaal tot aanschaf bent overgegaan geniet je gewoon zo van wat je hebt dat je gewoon geen twijfels meer hebt over je beslissing! Dat weet ik zeker!

En ja, het kost geld. Minder dan een caravan (aantal vouwwagens uitgezonderd), maar meer dan een tent. Het is maar voor welke luxe je kiest! Daar betaal je voor (hetelbed versus caravan bed, plastic dak versus tentdoek, luchtbed versus lattenbodem......).

Wij hebben nog geen moment spijt gehad van onze aankoop (ik kan me nu al niet meer voorstellen waarom ik destijds zooooo graag een kyte had gewild als onze huidige vouwwagen ook prima voldoet!).

Succes met het zoeken van de juiste boom! Komt vast goed, welke keuze je ook maakt!
Gelogd

natasjake

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #50 Gepost op: januari 06, 2017, 04:06:28 pm »

Waar twijfel je precies over?
Wat een goede koop is :P
Is er een merk beter dan een ander?
Zet hij vlot genoeg op?
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #51 Gepost op: januari 06, 2017, 05:01:03 pm »

Bij een vw hadden wij qua prijs het volgende idee.

Hij moet voldoen aan onze eisen maar hoeft de wereld niet te kosten.
Hij zou rond de 12à15 jaar moeten meegaan (onze vorige was 17).
Als je dan berekend dat je x maal eropuit trekt en dit vergelijkt met een huisje huren voor de zelfde tijd kan je er van uitgaan dat na 6 jaar je vw niets meer kost en het huisje huren altijd blijft kosten.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

kph

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #52 Gepost op: januari 06, 2017, 07:00:34 pm »

Bij een vw hadden wij qua prijs het volgende idee.

Hij moet voldoen aan onze eisen maar hoeft de wereld niet te kosten.
Hij zou rond de 12à15 jaar moeten meegaan (onze vorige was 17).
Als je dan berekend dat je x maal eropuit trekt en dit vergelijkt met een huisje huren voor de zelfde tijd kan je er van uitgaan dat na 6 jaar je vw niets meer kost en het huisje huren altijd blijft kosten.

Klopt, wij hadden idd ook voor onszelf een berekening gemaakt dat we de kosten van onze (nieuwe) VW er na 6 jaar uit zouden hebben.
Wel gerekend met 3 weken bouwvak op een dure camping (want dat is wat wij meestal uitzoeken) in vergelijking met een 6 persoons stacaravan/bungalow (aangezien we met z'n 5en zijn)
Gelogd

natasjake

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #53 Gepost op: januari 06, 2017, 07:08:28 pm »

Klopt, wij hadden idd ook voor onszelf een berekening gemaakt dat we de kosten van onze (nieuwe) VW er na 6 jaar uit zouden hebben.
Wel gerekend met 3 weken bouwvak op een dure camping (want dat is wat wij meestal uitzoeken) in vergelijking met een 6 persoons stacaravan/bungalow (aangezien we met z'n 5en zijn)
Jullie gaan enkel die 3 weken weg of doen jullie ook af en toe een weekend?
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #54 Gepost op: januari 06, 2017, 07:45:03 pm »

Nee, puur 3 weken bouwvak (wel 21 nachten)......
Tot nu toe is het er nog niet van gekomen om nog weekenden weg te gaan.

Heb even gekeken naar onze camping van dit jaar. 3 weken stacaravan kost 4490,- euro (elle vacance) versus 1600,- van onze staanplaats. Verschil zeg 2900,- euro (OK, dan verwaarloos ik wel de extra brandstofkosten etc).
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2017, 07:50:26 pm door kph »
Gelogd

natasjake

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #55 Gepost op: januari 07, 2017, 09:24:30 am »

Nee, puur 3 weken bouwvak (wel 21 nachten)......
Tot nu toe is het er nog niet van gekomen om nog weekenden weg te gaan.
Heb even gekeken naar onze camping van dit jaar. 3 weken stacaravan kost 4490,- euro (elle vacance) versus 1600,- van onze staanplaats. Verschil zeg 2900,- euro (OK, dan verwaarloos ik wel de extra brandstofkosten etc).
Wij kunnen helaas maar een 10tal nachten blijven.
Zouden dan ook wel graag af en toe eens een weekendje meepikken.
Heb je een idee vd extra brandstofkosten?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #56 Gepost op: januari 07, 2017, 09:38:29 am »

Extra brandstofkosten is niet ontzettend veel. Zal in de orde van 40-80 euro liggen als je 1000-1500 km rijdt. Reken ook nog stalling, verzekering e.d. Maar wat je niet in geld kunt uitdrukken is het plezier van je eigen spullen.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #57 Gepost op: januari 07, 2017, 09:44:32 am »

Als een stacaravan huurt moet je ook brandstofkosten rekenen. De auto zal wat meer gebruiken wanneer deze een aanhanger moet trekken, maar hoeveel meer dat weet ik niet (zelfde geld voor een dakkoffer......). Zal geen honderd euro meer zijn.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #58 Gepost op: januari 07, 2017, 10:35:38 am »

Over een afstand van ruim 900 km noteer ik met onze Ford Mondeo 2.2tdci een verbruik van ongeveer 1 op 11  met vouwwagen en 1 op 16 zonder de vouwwagen.
Dit is naar dezelfde bestemming in Frankrijk! Daarbij mag aangetekend worden dat er niet lullig word gereden...
Dit is een verschil van zo'n 25 liter diesel. Met de huidige prijs is dat €31,00.
Het enige kleine verschil is dat met vouwwagen in de zomer was en zonder met de kerst. Het verbruik is zomers meestal iets gunstiger dan in de winter. Maar dat is marginaal...
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2017, 10:40:02 am door Theu »
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Twijfel tent en vouwwagen?
« Reactie #59 Gepost op: februari 05, 2017, 05:43:13 pm »

Wij hebben ook voor de vouwwagen gekozen omdat een staanplaats op de door onze bezochte campings zeker 1000 euro per week goedkoper zijn dan een stacaravan. De staanplaats is gezelliger en we doen langer (expres) over de reis omdat een camping onderweg veel goedkoper is dan een hotel ( 3 kinderen, dus vaak familiekamer of 2 kamers). Een vouwwagen is er dus snel uit, want ook als je het na 3 jaar beu bent ( niet te verwachten) is de inruil nog aanzienlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal