Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Slot  (gelezen 4753 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Slot
« Gepost op: juni 22, 2016, 10:41:19 am »

We hebben sinds vorige week een vouwwagen en ik was ben benieuwd hoe jullie het doen met een slot of evt geen slot op de vouwwagen als jullie op vakantie gaan.

Op weg naar Italie overnachten we uit gemak in een hotel om de volgende dag weer vroeg op weg kunnen naar onze eind bestemming.
De vouwwagen zullen we dus parkeren bij het hotel. Sluiten jullie de disselbak en vouwwagen af met een slot?
Waarom wel of niet afsluiten met een slotje, en zoja wat voor slot?
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.337
Re: Slot
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2016, 11:10:53 am »

Goed disselslot als het moet voor je verzekering en anders een wat eenvoudiger disselslot. Als ze 'm maar niet kunnen aanpikken en wegrijden. Flauwekul natuurlijk maar ik draai ook altijd de pootjes uit. Alles wat tijd kost werkt ontmoedigend
Gelogd
Adventure Awaits

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Slot
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2016, 11:29:24 am »

En op plaats zetten met redelijk wat sociale controle. Daar houden ze ook niet van.

Ik doe geen extra slot op disselbak en vouwwagen zelf, de standaard sloten die er op zitten doe ik uiteraard wel vast. Op een plaats met behoorlijk wat sociale controle zal het wel opvallen dat ze die sloten trachten open te breken.

En uiteraard is dat disselslot zeker belangrijk.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Slot
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2016, 11:32:06 am »

Goed disselslot als het moet voor je verzekering en anders een wat eenvoudiger disselslot. Als ze 'm maar niet kunnen aanpikken en wegrijden. Flauwekul natuurlijk maar ik draai ook altijd de pootjes uit. Alles wat tijd kost werkt ontmoedigend
Disselslot er meteen bij gekocht ging me meer om de disselbak
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Slot
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2016, 11:33:47 am »

En op plaats zetten met redelijk wat sociale controle. Daar houden ze ook niet van.

Ik doe geen extra slot op disselbak en vouwwagen zelf, de standaard sloten die er op zitten doe ik uiteraard wel vast. Op een plaats met behoorlijk wat sociale controle zal het wel opvallen dat ze die sloten trachten open te breken.

En uiteraard is dat disselslot zeker belangrijk.

Zie zie vele vouwwagen al voorzien zijn van een slot standaard, de cabanon heeft dit niet op de disselbak.
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Slot
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2016, 01:02:29 pm »

Misschien overdreven, maar ik heb een disselslot en een wielklem.
Gelogd

Kampeermeneer7

  • Gast
Re: Slot
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2016, 02:30:50 pm »

Disselslot en een ketting ^^ de Ketting is voor hier voor de deur aan de paal. verder verwacht ik die niet nodig te hebben
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Slot
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2016, 02:38:04 pm »

Wij hebben een disselslot en voor de disselbak hebben we twee hangslotjes. Die fungeren dan ook direct als borgpen.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Slot
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2016, 04:09:36 pm »

Disselslot, en wielklem, ook bij de hotels die wij kiezen met afgesloten parking tijdens de nacht. Gewoon just to be sure.

Daarnaast hebben we op de "klemmen"van de keuken hangslotjes, bij de klem van reservewiel ook en op de 2 klemmen van de disselbak ook allebei een hangslotje.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Slot
« Reactie #9 Gepost op: juni 22, 2016, 04:14:28 pm »

Disselslot, en wielklem, ook bij de hotels die wij kiezen met afgesloten parking tijdens de nacht. Gewoon just to be sure.

Daarnaast hebben we op de "klemmen"van de keuken hangslotjes, bij de klem van reservewiel ook en op de 2 klemmen van de disselbak ook allebei een hangslotje.

Dat zijn er aardig wat...mijn man denkt ook zo over.  Persoonlijk wilde ik alleen een een goed gekeurd disselslot en twee cijfer hangslotjes op de disselbak.
Maar benieuwd wat de vouwwagen kampeerder zoal doen ter beveiliging
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Slot
« Reactie #10 Gepost op: juni 22, 2016, 04:22:35 pm »

Gewoon doen hoor!

Een kleine uitgave vinden wij, waar je toch wel wat mee uitstraald bij een eventuele dief.

Maar goed, vorig jaar hebben ze een vuil grapje uitgehaald door secondenlijm in het slot te laten sijpepelen met als gevolg dat het disselslot er met geen mogelijkheid af ging (sleutel paste er niet in) Uiteindelijk met slijpschijf het hele aankoppelings gedeelte verwijderd en zo uiteindelijk de boel alsnog kunnen aankoppelen maar leuk was het niet! En dat notabene gewoon bij ons op de oprit :(

Tja en daarnaast, met een mes valt ook heel wat schade te bewerkstelligen dit soort  klappers. Ik zorg er nu gewoon voor dat de klapper de avond van te voren pas opgehaald word uit de stalling. Tijdens de parking bij de hotels hebben we eigenlijk nog steeds mazzel gehad met een plekje onder het raam van ons kamer..
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Slot
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2016, 04:25:18 pm »

Gewoon doen hoor!

Een kleine uitgave vinden wij, waar je toch wel wat mee uitstraald bij een eventuele dief.

Maar goed, vorig jaar hebben ze een vuil grapje uitgehaald door secondenlijm in het slot te laten sijpepelen met als gevolg dat het disselslot er met geen mogelijkheid af ging (sleutel paste er niet in) Uiteindelijk met slijpschijf het hele aankoppelings gedeelte verwijderd en zo uiteindelijk de boel alsnog kunnen aankoppelen maar leuk was het niet! En dat notabene gewoon bij ons op de oprit :(

Tja en daarnaast, met een mes valt ook heel wat schade te bewerkstelligen dit soort  klappers. Ik zorg er nu gewoon voor dat de klapper de avond van te voren pas opgehaald word uit de stalling. Tijdens de parking bij de hotels hebben we eigenlijk nog steeds mazzel gehad met een plekje onder het raam van ons kamer..

Goh jeetje wat schandalig zeg!!  Zijn jullie gegaan voor een sleutelhangslot of een cijferhangslotje?
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slot
« Reactie #12 Gepost op: juni 22, 2016, 04:25:43 pm »

Seconde lijm is een hulpmiddel om je slot open te krijgen. Dus waarschijnlijk heeft het disselslot toen zijn werk goed gedaan.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Slot
« Reactie #13 Gepost op: juni 22, 2016, 04:27:46 pm »

Seconde lijm is een hulpmiddel om je slot open te krijgen. Dus waarschijnlijk heeft het disselslot toen zijn werk goed gedaan.

Nooit geweten! Aan de wielklem was niet geprutst dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het baldadigheid was geweest van jongeren...

Yona, wij gebruiken hangslotjes met sleutel (1 sleutel welke past op alle hangslotjes)
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Slot
« Reactie #14 Gepost op: juni 22, 2016, 04:29:28 pm »

Seconde lijm is een hulpmiddel om je slot open te krijgen. Dus waarschijnlijk heeft het disselslot toen zijn werk goed gedaan.
Wauw dat wist ik ook niet!
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal