Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Slot  (gelezen 4759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slot
« Reactie #15 Gepost op: juni 22, 2016, 04:35:19 pm »

Ze hebben het een keer gedaan bij mijn voordeur toen mijn huis nog in aanbouw was. Die cilinder is toen onderzocht door de leverancier en die vertelde mij dat toen.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Slot
« Reactie #16 Gepost op: juni 22, 2016, 04:42:03 pm »

Disselslot, we hebben de compact eagle. En voor de rest, bak, keuken en imperiaal de sloten die erop zitten en die met elk CC sleuteltje open kunnen, niet bepaald uniek dus. Maar gezien Combi Camp bezitters elkaar niet bestelen, geen probleem.   :N
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2016, 07:20:58 pm door Jon »
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Gait

  • Gast
Re: Slot
« Reactie #17 Gepost op: juni 22, 2016, 07:35:06 pm »

Seconde lijm is een hulpmiddel om je slot open te krijgen. Dus waarschijnlijk heeft het disselslot toen zijn werk goed gedaan.
Hoe werkt dat dan Drikusniet?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slot
« Reactie #18 Gepost op: juni 22, 2016, 07:53:23 pm »

In een slot zitten pennetjes die op  een bepaalde hoogte moeten staan om de cilinder rond te kunnen draaien. Door de lijm kun je die pennetjes makkelijker 1 voor 1 vastzetten op de goede hoogte. Het zou dus een hulpmiddel voor de  traditionele manier zijn.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Slot
« Reactie #19 Gepost op: juni 22, 2016, 08:49:20 pm »

In een slot zitten pennetjes die op  een bepaalde hoogte moeten staan om de cilinder rond te kunnen draaien. Door de lijm kun je die pennetjes makkelijker 1 voor 1 vastzetten op de goede hoogte. Het zou dus een hulpmiddel voor de  traditionele manier zijn.

Ik ben dan wel geen 'techneut in hart en nieren', maar doorgaans snap ik wel waar het om gaat. Hier valt het kwartje niet. Leg uit, graag, hoezo een hulpmiddel voor de traditionele manier? Van wat?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Slot
« Reactie #20 Gepost op: juni 23, 2016, 07:07:56 am »

Wij hebben ook een disselslot en een wielklem. Moet zeggen dat ik veel beter sliep toen die wielklem er ook op zat. Dat is toch weer een extra beveiliging!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slot
« Reactie #21 Gepost op: juni 23, 2016, 11:43:59 am »

Ik ben dan wel geen 'techneut in hart en nieren', maar doorgaans snap ik wel waar het om gaat. Hier valt het kwartje niet. Leg uit, graag, hoezo een hulpmiddel voor de traditionele manier? Van wat?
Voor zover ik het heb begrepen (het is niet iets wat ik dagelijks doe, wat zeg ik, ik heb het nog nooit zelf gedaan):
- In de cilinder zitten pinnetjes van verschillende lengtes
- in het huis rondom zitten ook pinnetjes met veertjes , die aansluiten op de pinnetjes in cilinder.
Door de sleutel verplaats je de pinnetjes in de cilinder zodanig dat ze precies gelijk liggen met de buitenkant van de cilinder. Hierdoor kun je deze nu ronddraaien = slot openen.
Het zgn klassieke methode doe je door de cilinder iets onder spanning te zetten (licht verdraaien) en dan de pinnetjes mbv een dun pennetje de pinnetjes op de goede lengte in te drukken. De seconden-lijm zou helpen bij de pinnetjes op de plaats te laten blijven als ze op de goede lengte zijn ingedrukt.

Hoop dat het zo duidelijk is, kijk ook eens op https://nl.wikipedia.org/wiki/Cilinderslot#Radiaalslot
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Slot
« Reactie #22 Gepost op: juni 23, 2016, 03:08:05 pm »

Juist, helder. Dank voor de uitleg en de link.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

orthensegeit

  • Gast
Re: Slot
« Reactie #23 Gepost op: juli 12, 2016, 09:06:34 pm »

Als ze je slot laten vollopen met sec.lijm krijg je het met geen mogelijkheid meer open!Maar een goede tip laat al je sloten goed vollopen met olie!
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Slot
« Reactie #24 Gepost op: juli 13, 2016, 08:26:22 am »

Wij hebben in alle jaren nog nooit een slot op de vouwwagen of dissel gehad. Altijd gewoond op een plekke met grote sociale controle en pal voor ons huis of op eigen oprit kunnen zetten.
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Slot
« Reactie #25 Gepost op: juli 13, 2016, 01:27:50 pm »

Mijn huis is ook nog nooit afgebrand! :Z :?
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Slot
« Reactie #26 Gepost op: juli 15, 2016, 09:45:25 am »

Ik heb nog nooit een klapband gehad...
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Slot
« Reactie #27 Gepost op: juli 15, 2016, 05:08:25 pm »

Tegen openbreken kan je weinig doen, er zijn vrijwel geen sloten te koop die niet redelijk makkelijk open gemaakt kunnen worden. Maar tegen het wegnemen van de klapper kan je wel wat doen:

- Als je de klapper in een hoek op het parkeerterrein kan zetten, koppel de klapper dan af en laat de dissel op het wegdek rusten. Rij de achterkant van de wagen zoveel mogelijk over de dissel heen en zoveel mogelijk weg van de muur/ bossages. (tekening 2)
- Als je een disselbak hebt wordt het lastig om ver genoeg over de dissel te rijden. Zet de auto dan zo strak mogelijk langs de dissel en zo dicht mogelijk tegen de wagenbak aan, desnoods ook nog schuin. (tekening 1 en 3)

op deze manier is er vrijwel geen ruimte om de wagen te laten manouvreren en bewegingsvrijheid heb je nodig om de kar over een drempel of door bossages heen te krijgen. Ze zullen dan eerst de auto moeten openbreken en weg moeten rijden om de kar weg te kunnen nemen. En zet ALTIJD de auto in de versnelling en op de handrem! Dan is wegslepen namelijk erg moeilijk en omdat de auto strak tegen de klapper staat is er geen ruimte om een dolly onder de achterwielen te plaatsen. Je hebt dan dus echt een kraanwagen nodig om de boel te verslepen  :H






Het kost een parkeerplaatsje, maar jou in ieder geval geen vakantie.

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Slot
« Reactie #28 Gepost op: juli 15, 2016, 10:11:43 pm »

Ook slimme preventietips! Maar met een disselslot dat ook aangekoppeld werkt is dat denk ik nog de beste optie. Althans, dat denk ik.

Overigens denk ik eerder dat ze met caravans aan de sleep gaan dan met een vouwwagen. Helaas zijn daarvan geen vergelijkbare statistieken te vinden. Zou ik best eens willen weten; het aantal gestolen caravans versus het aantal gestolen vouwwagens.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Slot
« Reactie #29 Gepost op: juli 15, 2016, 10:19:28 pm »

ik laat hem aangekoppeld zitten en gooi het disselslot erop. Maar ik kies ook bewust voor een overnachtingshotel met een groot parkeerterrein. Of een klein dorp met weinig doorgaand verkeerd.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal