Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Bitebird Internet  (gelezen 5989 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Bitebird Internet
« Reactie #15 Gepost op: juni 29, 2016, 09:38:25 am »

Waarom zou je niet je oude smartphone al als mifi router gebruiken? Volgens mij heeft iedereen wel 1 liggen, lokale databundel erin en klaar is kees. Daar hoef je niet nog een extra router voor aan te schaffen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #16 Gepost op: juni 29, 2016, 11:05:15 am »

oef ik ben bang dat een hoop data gaat kosten. mijn kinderen hebben geen mobiel en ik heb er een met maar 500 mb. Dan zou ik daar in slovenie een prepaidkaart met datategoed moeten kopen maar ik weet niet hoe snel die data dan op is..Voor ons is een mifi dan denk ik geen optie. volgens mij wordt dat dan een dure grap? Ik ben nu op zoek naar een goede versterker of iets anders waarmee ik gewoon het signaal vd camping kan oppakken en dan een eigen netwerkje kan maken zodat dan alle mobieltjes erop kunnen. Ip  hebben wij alleen whatsapp en fb en we zoeken campings uit altijd met wifi.. maar vaak is dat signaal te zwak of alleen rondom de hoofdgebouwen.  onderweg zoeken we altijd wel iets op waar wifi is.. en dit jaar rijden we snachts dus hebben we het helemaal niet nodig hoop ik
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Bitebird Internet
« Reactie #17 Gepost op: juni 29, 2016, 11:17:27 am »

Vrienden van ons zijn vorig jaar in slovenie geweest en hebben daar een locale data SIM gekocht weet niet hoeveel het precies was maar was in elk gevel

HEEL VEEL voor VRIJ WEINIG (zeker in vergelijking met de data kosten hier)

Ze kregen het geeneens op..... dus in slovenie is een MiFi met lokale SIM zeker wel een oplossing
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #18 Gepost op: juni 29, 2016, 02:20:29 pm »

oke dan loont het misschien de moeite maar is het idd niet een idee dan om een eigen ouder telefoon mee te nemen en daar een hotspot van te maken die altijd aan de stroom ligt.. of geeft het toch meer storing? ik heb zelf werkelijk geen idee wat je aan data verliest met whats app en facebook.. jullie enig idee??
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #19 Gepost op: juni 29, 2016, 02:41:43 pm »

Ach het leven gaat ook gewoon door zonder een weekje of twee internet  :J

Zodra je er op uit trekt is er altijd wel ergens WIFI ter beschikking voor de hoogst noodzakelijke contacten.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Bitebird Internet
« Reactie #20 Gepost op: juni 29, 2016, 02:44:09 pm »

Ach het leven gaat ook gewoon door zonder een weekje of twee internet  :J

Zodra je er op uit trekt is er altijd wel ergens WIFI ter beschikking voor de hoogst noodzakelijke contacten.
Maar de huidige generatie pubers denken daar toch anders over!
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Bitebird Internet
« Reactie #21 Gepost op: juni 29, 2016, 02:44:29 pm »

wij hebben op de camping maar een telefoon met internet, de rest gaat uit... Kids moeten het gewoon zonder doen, of ze nu willen of niet.
Ze gebruiken sowieso geen data op hun mobiel, alleen het wifi thuis en op school.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Bitebird Internet
« Reactie #22 Gepost op: juni 29, 2016, 02:52:23 pm »

Kinderen zijn nog jong bij ons dus daar stelt dat probleem nog niet.

Heel wat campings hebben ook gratis internet en dat gebruik ik 2 keer per week om te voorkomen dat mijn mailboxen gaan overstromen tegen dat ik thuis kom (ben actief in iets te veel verenigingen). Verder niet direct.

We gebruiken het ook op onze smartphone omdat we via onze telefoon provider via een app gratis kunnen bellen over WiFi, na 16 uur zelf naar heel Europa. We gebruiken dat dan om een keer met het thuisfront te bellen. Zeker toen mijn schoonvader ziek was zijn er zo erg veel kosten bespaard.

Maar verder tracht ik internet ook zoveel mogelijk te vermeiden op camping, of je hebt weer helemaal geen verlof meer en bent weer meer aan het werken dan ontspannen!
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Bitebird Internet
« Reactie #23 Gepost op: juni 29, 2016, 03:04:35 pm »

Dit jaar duidelijke afspraken met de kids gemaakt omtrent het internetten. Geen ge-app overdag pas 's avonds na de afwas als wij met z'n allen klaar zijn.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Bitebird Internet
« Reactie #24 Gepost op: juni 29, 2016, 03:12:35 pm »

Hier hetzelfde... Bij ons zijn de kinderen niet anders gewend dan dat er bij de tent geen internet verbinding is. Af en toe gaan ze dan naar de receptie om gebruik te maken van de camping wifi maar die is meestal zo waardeloos traag dat de lol er snel vanaf is. Maar goed ook...

En anders onderweg een signaaltje oppikken. Zo konden we ooit een adres niet vinden (kaartje TomTom te oud) en na 3x vragen in ons beste Frans (zonder resultaat) een drastische maatregel genomen. Naar de McDonalds, allemaal een sunday ijsje en Google maps checken via de McWifi. Jahoor, nog maar 300meter te gaan!!!
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Bitebird Internet
« Reactie #25 Gepost op: juni 29, 2016, 03:15:28 pm »

maar is het idd niet een idee dan om een eigen ouder telefoon mee te nemen en daar een hotspot van te maken die altijd aan de stroom ligt.. of geeft het toch meer storing?

Dat heb ik de het eerste jaar ook gedaan om een SIM verbinding te delen, echter viel de verbinding nogal eens weg, zeker als je een tijdje geen gebruik maakte, en dan weer opnieuw op internet ging.... dan moest je de telefoon weer opnieuw aanzetten zodat deze weer verbinding maakte met internet
(kan een instelling zijn geweest, maar ik kreeg het toen niet goed)

Toen een MiFi router aangeschaft (ook omdat de telefoon max UMTS verbinding aan kon, en de MiFi Router geschikt is voor LTE (scheelt weer snelheid)
en tja.... toen hadden we nog geen LTE telefoon over  :N .... en nu ook nog niet  :N

En sinds we met de MiFi router werken nooit meer problemen gehad met uitval

Op de camping vaak maar 1 apparaat toegang op de WiFi van de camping tegelijk
of zo traaaaag dat je alleen 's nachts als de rest van de camping slaap iets op internet kan doen....  :I maar ja.... dan slaap ik ook  :O

En het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk of hij wel of geen internet ter beschikking wil hebben
En JA het is vakantie.... maar we hebben in ons gezin toch wel dingen die we graag doen op internet
- mijn vrouw houd graag facebook bij, en de webmail van thuis
- ik doe aan geocachen en wil dat graag bijhouden met loggen, en eventueel info nakijken voor multi's die we willen doen (dit snappen waarschijnlijk alleen ander geocachers  :H)
- en als ik mijn dochter niet af rem vreet dit alleen al alle data op  :I

Dus ieder voor zich
Wil je vakantie zonder internet.... dan zeker geen MiFi Router nodig
Wil je het wel.... dan vind ik persoonlijk het toch wel een aanrader

Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Bitebird Internet
« Reactie #26 Gepost op: juni 29, 2016, 03:55:22 pm »

Paar jaar geleden in Kroatie (buiten de EU, dus onwaarschijnlijk hoge roamingkosten toentertijd) ook een hotspot gemaakt met een lokale simkaart, nou dat was met recht een hotspot, als wij of de jongens gingen internetten werd de telefoon loeiheet. Daarnaast dezelfde problemen als hierboven, je moest steeds weer opstarten en het internet was echt traag. Afgelopen wintersport een mifi aangeschaft en een simkaart via de ANWB, stukken beter bevallen, snel internet, makkelijk met meerdere apparaten online met behoud van snelheid en geen kans meer op brandgevaar :-)
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Bitebird Internet
« Reactie #27 Gepost op: juni 29, 2016, 04:37:59 pm »

Met deze los je veel ellende op:

http://www.wifishop.nl/engenius-ez-hotspot-extender/pid=32227#productSpecifications

Er zijn mensen die hiermee op 2,4 kilometer hun hotspot nog pakken! Dus is er een hotspot in de buurt dan kun je op één account met meerdere apparaten het internet op. Dure aanschaf, maar wel onbeperkt data.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Bitebird Internet
« Reactie #28 Gepost op: juni 29, 2016, 04:48:53 pm »

Die engenius heb ik ook, werkt prima de luxe.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #29 Gepost op: juni 29, 2016, 10:03:43 pm »

is dat een signaalversterker?? en dat je een eigen netwerk creeert oid??
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal