Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Bitebird Internet  (gelezen 5992 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wfikse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Bitebird Internet
« Reactie #30 Gepost op: juni 29, 2016, 11:14:39 pm »

Klopt, het kan beide. Er zijn wel een paar maars.
Als je aan het eind van een veld staat en je hebt geen ontvangst op je mobiel dan zal dit apparaat niet veel uitmaken. Hij zal misschien een sterk signaal uitzenden naast de klapper maar wat ie ontvangt is nog steeds traag. Omdat het een verbinding is tussen twee "infrastructuur" apparaten kan het signaal wellicht beter opgepakt worden maar verwacht geen wonderen. Beter zou zijn dit apparaat dan op de helft van de afstand te zetten maar dan moet je andere campinggasten overhalen :)6]

Ook kan het zo zijn dat per inlogcode een maximale snelheid is ingesteld. Dit betekend dat als iemand lekker op YouTube zit een ander bijna niks over houdt.

Ik denk dat vooral in afgelegen gebieden en grote campings met WiFi bij de receptie een MiFi router de beste oplossing is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #31 Gepost op: juni 30, 2016, 07:30:19 am »

maar hoeveel gb koop je dan aan data? heb geen idee wat je gebruikt. in ned maak ik geen 500 mb op p mnd dus dan is 1 gb genoeg?? maar thuis zitten we regelmatig op wifi.. dus dan denk ik dat je misschien wel 3 of 10 gb nodig hebt? mijn man leest altijd de krant op de ipad.

En ja of je wel of geen wifi nodig vind tijdens vakantie is voor ieder een vrije keuze. Bij ons was altijd de regel. smorgens  een half uurtje voor het eten en savonds een uurtje. De rest van de dag vermaak je je maar en dat gaat prima. heel vaak maken ze bij ons geen eens gebruik van de wifi. Alleen de oudste wilt nog wel eens even zijn fb bekijken. maar daar houdt het wel bij op. 

Beste oplossing is dus beide systemen in je tent te hebben maar dat wordt weer een dure grap
Gelogd

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Bitebird Internet
« Reactie #32 Gepost op: juni 30, 2016, 07:39:02 am »

Linda, bij mijn router (Fritzbox van Xs4all) kan je in de router het datagebruik van een maand zien. op onze android telefoons ook. Als je die bij elkaar optelt weet je wat je als huishouden per maand aan gb's er doorjaagt. En bedenk dan dat dat op een camping wel fors minder zal zijn, althans voor ons want daar word nauwelijks genetflixt of gepopcorned  >:(
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Bitebird Internet
« Reactie #33 Gepost op: juni 30, 2016, 11:31:46 am »

een "ENGENIUS" werkt ook goed om een internet verbinding van de camping te delen met meerdere als je maar met 1 apparaat mag inloggen

echter als de verbinding van de camping slecht is zoals wij vorig jaar hadden.... tja dan deel je een slechte verbinding en heb je dus eigenlijk nog niets

de MiFi router die wij hebben heeft ook de optie tot het delen van en inkomend WiFi signaal (dus delen van de camping wifi met meerdere apparaten)
deze optie werkt zeker niet zo goed als bij een "ENGENIUS"

maar een voordeel is wel dat als er een wifi signaal beschikbaar is hij deze doorzet naar het eigen netwerk (en dus deelt met meerder apparaten)
mocht er geen wifi beschikbaar zijn dan pakt hij vanzelf de mobiele internet als inkomend signaal

is trouwens in te stellen of je voorkeur aan wifi wilt geven indien beschikbaar, of alleen mobiel wilt gebruiken
en mocht wifi te slecht zijn kun je natuurlijk ook zelf aangeven dat hij mobiele data moet gaan gebruiken

bovenstaande is ook de reden dat wij voor de MiFi router zijn gegaan en niet voor de ENGENIUS
omdat we nu indien er geen of slechte WiFi beschikbaar is we indien nodig toch een verbinding beschikbaar hebben
ook eventueel onderweg

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #34 Gepost op: juni 30, 2016, 03:32:30 pm »

oww kijk dat is handig. dat je als er goed wifi is je dan ook een eigen netwerk kan maken. dus dan kan je een code kopen en dan meerdere apparaten tegelijk erop zetten. Wij zullen in vakantie heel weinig internetten. hooguit even faceboek en whats app een keer per dag en de kinderen mogen op de camping rondom het hoofdgebouw gaan zitten :J zijn ze snel uit geinternet. Maar manlief vind krantje downloaden toch wel erg prettig smorgens.

En goed idee om even in mijn huisige router te kijken wat je verbruikt.

welke mifi heb jij ejpwg?
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Bitebird Internet
« Reactie #35 Gepost op: juni 30, 2016, 03:51:32 pm »

Leuk alle reacties te lezen. Ben er zelf nog niet uit wat het gaat worden. Zowel Mifi als EnGenius hebben voor- en nadelen. Heb gelukkig nog even...
Gelogd

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Bitebird Internet
« Reactie #36 Gepost op: juni 30, 2016, 07:41:15 pm »



En goed idee om even in mijn huisige router te kijken wat je verbruikt.


Je bent nu toch niet je router aan het openschroeven he? ::)
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Bitebird Internet
« Reactie #37 Gepost op: juni 30, 2016, 08:43:28 pm »

maar hoeveel gb koop je dan aan data? heb geen idee wat je gebruikt. in ned maak ik geen 500 mb op p mnd dus dan is 1 gb genoeg?? maar thuis zitten we regelmatig op wifi.. dus dan denk ik dat je misschien wel 3 of 10 gb nodig hebt? mijn man leest altijd de krant op de ipad.

Als je even veel data moet gebruiken voor bijvoorbeeld een krant, dan loop je even naar de receptie om die download via WiFi te voltooien. Kan mooi tegelijk met het broodjes halen even, zodat je daarna direct na de ontbijttafel even je krantje kunt lezen. Desnoods laad je de laatste pagina's via je databundel.
Een andere optie is om de pagina's die je niet wilt lezen niet te downloaden. Vaak kun je wel zoiets instellen in zo'n krantenapp.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Bitebird Internet
« Reactie #38 Gepost op: juni 30, 2016, 09:20:53 pm »

Wij hebben het afgelopen jaar 3 gb in 2,5 week niet op gekregen. Wij kijken veel weer en nieuws via telegraaf app en NOS en NU app.
Verder de nodige spelletje met thuisfront (word on, nummy). Afgelopen 2 weken in Italie nog geen GB gebruikt (we zaten in een dalletje dus 3g niet altijd beschikbaar, maar op de 'berg' ten volste gebruik van internet gemaakt.

We zijn wel consequent in data uitzetten bij geen gebruik, en zeker de automatische updates uit.

Er zijn ook mensen die gewoon 2 sim kaartjes met internet meenemen of in land van vakantie daar meerdere prepaid kopen als de ene op is gaat de volgende in het toestel.
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #39 Gepost op: juni 30, 2016, 09:45:27 pm »

Als je even veel data moet gebruiken voor bijvoorbeeld een krant, dan loop je even naar de receptie om die download via WiFi te voltooien. Kan mooi tegelijk met het broodjes halen even, zodat je daarna direct na de ontbijttafel even je krantje kunt lezen. Desnoods laad je de laatste pagina's via je databundel.
Een andere optie is om de pagina's die je niet wilt lezen niet te downloaden. Vaak kun je wel zoiets instellen in zo'n krantenapp.


haha nee hoor wees maar niet bang.

Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Bitebird Internet
« Reactie #40 Gepost op: juli 01, 2016, 09:36:13 am »

welke mifi heb jij ejpwg?

Als ik het goed heb ben ik in het bezit van de "Huawei E5377"
Maar dat kan ik vanavond wel even nakijken om zeker te zijn

Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Bitebird Internet
« Reactie #41 Gepost op: juli 11, 2016, 08:14:28 pm »

Gekozen voor de Engenius HotSpot Extender. Thuis uitgeprobeerd en ik zie al veel meer Wifi Spots als op de telefoon en laptop. Hoop nu maar dat het op de campings ook goed gaat werken!
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #42 Gepost op: juli 12, 2016, 06:41:57 am »

ik twijfel ook nog steeds. Allebei aanschaffen vind ik best een hoop geld. Ik zit te denken aan de wifi extender. die kan ik thuis ook evt gebruiken op zolder. daar heeft zoonlief nml geen wifi bereik.
Mocht het signaal erg zwak zijn kan ik daar ter plekke een kaartje kopen en die in een oud mobieltje stoppen waar ik een hotspot van kan maken.
Over het algemeen zoeken wij nml wel campings uit met wifi.. Ergens hoop ik dat de providers komende jaren hun abbonnementen uit gaan breiden met europa bundels. Alles een prijs. De eerste zijn er al
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Bitebird Internet
« Reactie #43 Gepost op: juli 12, 2016, 08:39:16 am »

Dat uitbreiden van overal één prijs, zijn ze vanaf volgend jaar verplicht binnen de Europese Unie. Mocht je dan naar Zwitserland of Kroatië, Noorwegen of andere exotische landen buiten de EU trekken, zit je uiteraard wel weer met het oude verhaal en verwacht ik dat de roaming tarieven daar eerder nog hoger dan lager zullen zijn.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Bitebird Internet
« Reactie #44 Gepost op: juli 12, 2016, 08:54:34 am »

Ik vraag me echt af waarvoor je tijdens de vakantie zo dringend internet nodig bent en je allerlei dure oplossingen gaat aanschaffen.
Is er WiFi dan is dat zo af en toe handig, is het er niet: ook goed.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal