Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Bitebird Internet  (gelezen 5976 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #45 Gepost op: juli 12, 2016, 09:01:42 am »

Ik vraag me echt af waarvoor je tijdens de vakantie zo dringend internet nodig bent en je allerlei dure oplossingen gaat aanschaffen.
Is er WiFi dan is dat zo af en toe handig, is het er niet: ook goed.
:J
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Bitebird Internet
« Reactie #46 Gepost op: juli 12, 2016, 09:06:30 am »

Zeker grotendeels waar. Ook wij proberen internet zoveel mogelijk te vermeiden op vakantie. Als ik dan alle mails begin te lezen is anders de vakantie al meteen voorbij!
Bij ons is er wel een ander handigheidje. Bij ons internet telefonie abonnement van thuis is ook de mogelijkheid om op je GSM een applicatie triiiing te installeren. Daarmee kan je over wifi bellen op de kosten van je telefoonabonnement thuis. Dat wil zeggen de hele dag gratis naar vaste en mobiele nummers in België, na 16 uur en in het weekend gratis naar vast en mobiel in heel Europa.
Dan kan je met wifi heel wat kosten uitsparen. Toen mijn schoonvader slecht was hebben we zo veeel geld uitgespaard.

Maar buiten daarvoor gebruiken wij Wifi ook nauwelijks.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Bitebird Internet
« Reactie #47 Gepost op: juli 12, 2016, 01:10:54 pm »

tja ik denk dat dat voor iedereen een persoonlijke kwestie is. Ik kan prima zonder internet en sta er ook wel zo in.. maar eerlijk is eerlijk.. als ik voor een paar tientjes wifi bij mijn plek kan krijgen vind ik dat wel lekker. Even iets opzoeken( fietsroutes bijv) of even met je thuisfront kunnen appen of skypen vind ik zo nu en dan heerlijk. En dat hoeft voor mij niet op een terras of bij een receptie van de camping.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Bitebird Internet
« Reactie #48 Gepost op: juli 12, 2016, 01:39:41 pm »

Ik werk in de IT en Internet is part of my job. Toch met vakantie juist niet, ondanks dat ik een smartphone heb die ook in het buitenland mag gebruiken. WiFi is zeker handig, maar weiger er tientallen euro's voor te betalen. MTBroutes zoek ik (net als bezienswaardigheden) thuis allemaal uit (Tip?). In het buitenland stuur ik verder gewoon een sms of bel een keer. Het is vakantie.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Bitebird Internet
« Reactie #49 Gepost op: juli 12, 2016, 02:29:20 pm »

De vraag ging hier ook duidelijk over de pubers die meegaan en zonder internet niet te genieten zijn!
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Bitebird Internet
« Reactie #50 Gepost op: juli 12, 2016, 03:27:57 pm »

Het is nog maar net de vraag of het een dure oplossing is

Wij hebben een paar jaar op een camping in Nederland gestaan waar een wifi code voor 1 apparaat tegelijk (dus niet met meerdere te gelijk te gebruiken)
voor 3 weken € 45,- koste

Ik heb toen mobiel internet van Bliep* aangeschaft, € 10,- voor een SIM met € 10,- tegoed
per dag voor internet € 1,- met een max van 2Gb data per maand.... ging je daarover heen kreeg je een berichtje, nieuw kaartje er in en weer 2 Gb te gaan
dat is dan voor 3 weken € 21,- de helft van wat de camping rekent... en je kunt met meerdere apparaten de verbinding delen.......

tja... dan verdien je die MiFi router wel terug lijkt mij, en ik gebruik hem ook buiten de vakanties om voor een internet verbinding voor de tablets die we hebben
voor onderweg, die zijn dus allemaal zonder GSM/UMTS optie, en daardoor veel goedkoper, ook hiermee verdien je zo'n router wel weer terug

Helaas heeft Bliep* de regels aangepast en gaat dit niet meer op.... maar de router heb ik nu al, en hoef dus alleen nog een lokale prepaid data SIM aan te schaffen indien er geen of slechte verbinding op de camping is
Vorig jaar op de Birkelt onbeperkt internet..... maar alleen 's nachts te gebruiken als iedereen sliep, anders overbelast, dus kaartje gehaald en goede verbinding en jaloerse buren  :J




« Laatst bewerkt op: juli 12, 2016, 03:30:17 pm door ejpwg »
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Bitebird Internet
« Reactie #51 Gepost op: juli 13, 2016, 07:20:19 am »

De vraag ging hier ook duidelijk over de pubers die meegaan en zonder internet niet te genieten zijn!
Die verdienen een draai om hun oren.  :# :J
Je bent niet op vakantie om te internetten, gamen oid.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Bitebird Internet
« Reactie #52 Gepost op: juli 13, 2016, 07:26:27 am »

ik doe zelf ook wel eens dingen niet omdat het moet maar omdat het kan. :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Bitebird Internet
« Reactie #53 Gepost op: juli 13, 2016, 07:35:25 am »

Vakantie is vakantie en zonder internet kan ik goed leven. Maar KArin is ZZP-er en als ze haar mail tijdens de vakantie niet beantwoord kan ze omzet mislopen. Vorig jaar in haar vakantie heeft ze qua geld meer omgezet dan de vakantie gekost heeft! Soms is het dus semi- noodzaak.
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Bitebird Internet
« Reactie #54 Gepost op: juli 13, 2016, 10:58:28 am »

Tip voor de mensen die twijfelen. Vraag via Peerby (een deelplatform) je 'buren' of ze een mifi of een extra smartphone met 4G te leen hebben. Kun je het eerst proberen, voordat je iets aanschaft.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal