Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: het is bijna zover  (gelezen 2513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Psynom

  • Gast
het is bijna zover
« Gepost op: juli 12, 2016, 09:02:46 am »

Hey,
Volgende week is het eindelijk zover.
Dan gaan we voor de allereerste keer in ons leven met de vouwwagen een 3-tal dagen weg.
We weten nog niet juist naar waar maar we willen naar de Belgische kust (voor diegene die het niet weten wij zijn Belgen  :P) omdat we aansluitend een bezoek aan plopsaland in de Panne willen koppelen aan ons eerste reisje. Daar we nog met een klein ukkietje zitten die verzot is van plop en maya de bij en dergelijke.

Deze 3-daagse is ook vooral om te testen hoe vlot het allemaal gaat met de vouwwagen aangezien we in augustus ook nog een 10-tal dagen willen vertrekken met de vouwwagen.
Alsook willen we ontdekken wat we nog missen, wat we nog nodig hebben, enz, enz.
Dit weekend hebben we nog een bezoek gepland aan de kampingmarkt te Eindhoven om nog wat laatste spulletjes in te slaan.

Iemand nog tips dat we zeker niet mogen vergeten of dat we zeker bij moeten hebben?


Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: het is bijna zover
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2016, 10:03:35 am »

Vergeet niet genoeg geld mee te nemen naar Eindhoven je gaat altijd met meer weg dan je in gedachten had  :J :J :J
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: het is bijna zover
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2016, 10:54:43 am »

Moeilijk te zeggen als we niet weten wat je zoal van uitrusting reeds hebt.

Kans is zeer reëel dat je bij het proefkamperen gaat ontdekken wat je nog niet hebt, en dan later gaat bij aanschaffen.

Echter een paar dingen zijn zeker interessant om mee te hebben, maar vermoedelijk staat dit al op het lijstje:

Kampeermeubels
potten en pannen
Als je gaat voor geen elektriciteit op de camping, kan een fluitketel interessant zijn.
camping bestek, borden, bekers en/of glazen.
Als je gaat voor geen elektriciteit op de camping kan een omvormer 12v -> 230V (best met een zuivere sinus) best wel interessant zijn om batterijen van Gsm's, tablets of andere dingen mee op te laden op de batterij van je wagen. Een koelkast daarop gaan laten draaien zal wel teveel van het goede zijn.
slaapzakken uiteraard
eventueel een opvouwbaar kastje die je in de voortent kan plaatsen waarin de boodschappen wat kunnen weggezet worden.
waslijn die je ergens kan ophangen kan ook handig zijn.
bezem, vuilblik en stoffer kunnen zeker handig zijn om af en toe het grondzeil een keer uit te vegen.
ook een deurmatje kan bij slechter weer handig zijn om de tent properder te houden.

In ieder geval blij te zien dat ook in België nog mensen zijn die de overstap naar een vouwwagen maken om op vakantie te gaan!
Gelogd

Psynom

  • Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2016, 11:23:37 am »

We hebben het geluk gehad om een vouwwagen over te nemen met 'inboedel'.

Hier zat onder andere het volgende bij:
tafel + bijzettafel
vouwkastje
potten en pannen
fluitketel
bestek
waslijnen
verlengkabel + zo een speciale stekker voor op de camping (zo een blauwe, weet de correcte benaming niet)
grondzeilen

Deurmat en vuilblik en stoffer zijn nog wel dingen die ik erbij kan steken.
Bij het ontbreken van de electriciteit is er ook geen probleem want ik heb een 230V aansluiting in de wagen. Superhandig in zo een situatie's. Maar ik wil ook nog wel een klein zonnepaneeltje aanschaffen om niet altijd terug te vallen op de batterijen van de wagen.

@Caspar: daar vrees ik al voor dat we er buiten gaan met enorm veel dingen.
-Waar ik voor ga zien is ne standaard luifel om nog voor de vouwwagen te hangen (eventueel met zijwanden)
-nog een koelkastje of koelbox om ons eten in te bewaren
-en waarschijnlijk nog 100 andere dingen  :>

@FriedelP: bedankt voor de pointers

Ik heb ook al gemerkt dat er precies niet zoveel belgische klappers zijn.
Maar wat niet is kan misschien nog komen. Ik zal proberen de trend hier een beetje aan te zetten in mijn omgeving  :K
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2016, 11:34:03 am »


Bij het ontbreken van de electriciteit is er ook geen probleem want ik heb een 230V aansluiting in de wagen. Superhandig in zo een situatie's.

Voordat je voor verrassingen komt te staan: is die aansluiting niet afhankelijk van een aansluiting op de stroompaal van de camping? Ik heb ook 230v aansluitingen in de wagen maar zie ze maar als 'verdeeldozen': de elektriciteit is niet 'opgeborgen' in de wagen maar komt van de camping. Als je wel al een omvormer 12->230v in de wagen hebt zitten zorg dan wel voor voldoende accucapaciteit...
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: het is bijna zover
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2016, 11:50:00 am »

In mijn vorige wagen had ik ook een dergelijk 230 V stopcontact en was inderdaad wel handig voor sommige dingen, toch de mogelijk heden waren beperkt. Meestal geeft het contact geen stroom als de wagen niet aan staat, en heel de tijd je wagen laten draaien voor stroom te hebben lijkt mij ook niet handig. Bovendien had je er geen geaarde stekker in zitten waardoor je enkel beperkt aantal dingen daarop rechtstreeks kan aansluiten, één per één, dingen die een smalle stekker hebben met twee pinnen!

Echter als je toch elektriciteit op de camping gaat nemen, zou ik ook niet in de omvormer investeren. Wij doen dat meestal niet. Hebben gewoon een frigobox om de dingen koel te houden met koelelementen overdag. Wij zijn quasi elke dag op uitstap en doen onze inkopen in het terug naar de camping rijden (kwartiertje extra tijd om de twee dagen). Elektriciteit dus enkel nodig om een bende batterijen op te laden, kortom een twee tal keer per week. dan is elektriciteit op de camping nemen onverantwoord duur voor dergelijk laag verbruik, daarom dat wij een omvormer gebruiken.

Je hebt inderdaad heel compleet set aan materiaal kunnen overnemen.

En als we met alle Belgische klappers deze manier van op reis gaan verder blijven promoten, dan wordt het binnen een paar jaar nog een hype hier ;-)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2016, 11:54:20 am »

Voordat je voor verrassingen komt te staan: is die aansluiting niet afhankelijk van een aansluiting op de stroompaal van de camping? Ik heb ook 230v aansluitingen in de wagen maar zie ze maar als 'verdeeldozen': de elektriciteit is niet 'opgeborgen' in de wagen maar komt van de camping. Als je wel al een omvormer 12->230v in de wagen hebt zitten zorg dan wel voor voldoende accucapaciteit...

Ah, 'de wagen' als in 'de auto' begrijp ik nu...  ::)

(Ik dacht een 230v aansluiting in de vouwwagen  :O :O )
Gelogd

Psynom

  • Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2016, 12:19:56 pm »

ja het is inderdaad in de auto dat ik een 230V stekker heb  :)

En FriedelP, je hebt inderdaad gelijk dat de mogelijkheden beperkt zijn met deze stekker. Maar voor meer dan een gsm of tablet op te laden zal het niet gebruikt worden.
Als je zegt dat je alleen maar een frigobox gebruikt met koelelementen, kun je je drinken dan voldoende kou houden en kun je dan voldoende eten stockeren om met een gezin van 4 à 5 personen rond te komen?
En hoe bevries je dan die koelelementen? Ik veronderstel dat je dit op de desbetreffende camping kunt doen? ( is dit dan overal mogelijk?)
Mijn gedacht was om een kleine koelbox of klein ijskastje te kopen en dan op de camping zelf een ijskast te huren( dit zou blijkbaar ook op de meeste campings mogelijk zijn). Dan zouden we toch voor een heel week eten kunnen kopen en het opslagen in de gehuurde ijskast. En dan gewoon dag per dag het eten eruit halen. Op deze manier kunnen we ook voldoende drinken kou zetten. Aangezien ik wel kan genieten van enige biertjes en mijn vrouw van een glaasje wijn op onze toekomstige kaart en spel avonden.
En is het nemen van electriciteit dan zo een meerkost?

Ja we hebben wel een compleet 'gemeubeld' buitenverblijf kunnen overnemen  8). En we hebben het eigenlijk zo goed als 'gratis' kunnen overnemen. Dus daar hebben we wel heel veel geluk mee gehad. Want in mijn zoektocht naar een vouwwagen heb ik er veel gezien die in slechtere toestand waren en waar ze meer geld voor vroegen. En uiteindelijk bij deze Conway uitgekomen die nog in zeer goede conditie is. Buiten 1 scheurtje aan de voorkant van de voortent dat ik nog moet maken, is deze perfect in orde.
Gelogd

Psynom

  • Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2016, 12:37:18 pm »

Nog ff een vraagje,

ik ben wat aan het rondkijken op sites van campings om eventueel iets te boeken voor volgende week.
Maar nu was mijn vraag:
onder welke optie valt een vouwwagen?
Want ik krijg op veel sites de vraag bij het boeken als het om een caravan, mobilhome of tent gaat.
Caravan of tent?

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: het is bijna zover
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2016, 12:41:27 pm »

Er zijn hier en daar nog verschillen in taal tussen Nederland en België hé  :#

Wij hebben een grotere koelbox. Koelelementen kan je in heel wat campings 's nachts in de vriezer steken en dan overdag in de koelbox, maar is zeker niet overal het geval. Net zoals je niet overal een koelkast kan huren. Veel hangt ook af van waar je op vakantie wenst te gaan. In Nederland blijkt elektriciteit meestal standaard in de prijs in te zitten en heb ik de indruk dat je zelf geen plaats kan nemen zonder elektriciteit. Als je buiten het seizoen een promo neemt met een ASCII kaart, is daar meestal ook standaard elektriciteit in voorzien, echter niet in het zomerseizoen.

Wij gaan meestal naar de bergen. Zeker als je wat op hoogte zit, koelt het 's nachts meestal redelijk af. De koelbox dan wat open zetten koelt ook veel af. Overdag kunnen dan de koelelementen er in.

Wij zijn ook een gezin met 4. Maar doen nooit inkopen voor de hele week. Enkel voor de komende 1 tot 2 dagen en dan is dat zeker mogelijk. Is ook geen kleine koelbox. Inkopen doen we op de terugweg van een wandeling of andere uitstap. Je passeert dan meestal toch tal van warenhuizen onderweg en die korte stop heeft niet echt veel impact op het tijdschema. Als je meer vooral op de camping wenst te blijven is dat uiteraard een andere zaak. Zoals al veel hier gezegd, veel hangt af van het soort van vakantie dat je wenst te doen.

Als er een riviertje is aan de camping, leggen we drinken al eens daarin fris. Ik ben niet direct iemand die vaak bier drinkt. Als we daar na een wandeling eens zin in hebben, doen we dat gewoon op een terrasje. Soms ook in een berghut. Verder hebben we vooral een voorraad flessenwater als drinken! Zeker bij bergwandelen is dat het belangrijkste aan drinken dat je moet mee hebben.

Ons gezin bestaat uit mijn vrouw en ik en dan nog twee meisjes van 9 en 7 jaar oud.

Kaart en spel avonden of regendagen, zijn er bij ons zeker ook bij! Of anders een goed boek lezen. Heb het vaak door veel activiteiten zo druk dat ik nog alleen op camping toe kom aan het lezen van boeken, terwijl ik vroeger als ik nog studeerde minimaal 3 boeken per week las! Eens de kinderen slapen trachten we dus veel lees achterstand in te halen  :J
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: het is bijna zover
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2016, 12:43:16 pm »

Op meer en meer sites kan je ook voor vouwwagen kiezen. Als die mogelijkheid er  niet is zou ik voor tent kiezen en bij de opmerkingen meer specificeren en aangeven hoeveel ruimte deze in beslag neemt.
Gelogd

Psynom

  • Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2016, 01:00:17 pm »

bedankt alvast voor al de antwoorden
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: het is bijna zover
« Reactie #12 Gepost op: juli 12, 2016, 05:14:54 pm »

Al camping gevonden in die omgeving. Twee keer in die regio geweest en beide keren niet erg onder de indruk van de campings.

Camping Kindervreugde echt vlakbij, maar dat is zo te zien volledig vernieuwd, dus even zoeken naar reviews van mensen die er na 2013 zijn geweest. En 2 jaar later waren we bij De Lombarde in Middelkerke, niet echt veel negatiefs over te melden (behalve dat er een tentje van iemand van de horeca/animatie echt pal op het hoekje van onze plek neergezet moest worden, terwijl er echt voldoende ruimte was, dat was raar), alleen echt een camping met veel stacaravans en seizoenplaatsen. Dat is iets wat ons in de regel niet echt aanspreekt. Voorzieningen prima, en locatie ook.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: het is bijna zover
« Reactie #13 Gepost op: juli 12, 2016, 05:59:12 pm »

Persoonlijk vindt ik de Nederlandse kust mooier dan de Belgische kust. Veel minder volgebouwd. Maar dat is een persoonlijke mening uiteraard. Ken diverse mensen die daar anders over denken. Ik trek ook eerder naar de Ardennen dan naar de kust. De kust is goed voor max 1 dag, daarna ben ik het er al snel beu. Als wij naar de kust gaan is het meestal omgeving Cadzand omdat je daar in de buurt ook nog mooi kan wandelen. En eigenlijk maar net over de grens met België. Kan dus ook een optie zijn om daar een keer een camping te vinden.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #14 Gepost op: juli 12, 2016, 06:28:44 pm »

Helaas heb ik als Belg aan onze eigen kust nog geen enkele camping ontdekt waar ik meer dan één nacht wil doorbrengen  :X. Wij trekken ook altijd naar de Nederlansde kust Cadzand, Nieuwvliet,... Of Omgeving Veerse meer. 
Maar ik moet zeggen dat ik de laatste jaren ook geen moeite meer gedaan heb om te zoeken wie weet waait er een nieuwe wind aan 't zeetje :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal