Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen  (gelezen 32183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique dennis

  • Gast
opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Gepost op: augustus 13, 2016, 08:15:05 pm »

dit jaar voor het eerst met een vouwwagen op vakantie ,na een caravan en tent lag ons een nieuw avontuur in het verschiet ....Een vouwwagen !!
aangekomen op de camping viel het ons stilzwijgend (vooral positief blijven om de sfeer niet te verpesten ) op dat het opzetten van deze klapper best wel tegenviel ,afkoppelen, pootjes uitdraaien voortent en luifel opzetten.....inruimen   al met al zijn wij bijna 4 uur bezig geweest in de regen, kids maar in de auto gelaten...best jammer wij hadden verwacht sneller op te kunnen zetten en later ook alles weer op en in te ruimen...voor ons geen vouwwagen meer ,het is voor ons simpelweg te veel werk
wij hebben hem inmiddels weer weggedaan...ik weet dat dit vloeken in de kerk is op dit forum , maar wil het toch even kwijt
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2016, 08:30:36 pm »

Och, vloeken valt wel mee hoor. Maar 4 uur klinkt wel erg veel. Was dit de allereerste keer dat je hem opgezet hebt? Want dan begrijp ik het.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.247
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2016, 08:37:17 pm »

Tja om het zo snel al op te geven.
De eerste keer valt altijd tegen.
En het klinkt naar een verkeerde keuze van vouwwagen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2016, 08:43:07 pm »

Tja daar Alex wellicht een punt. Onze Jamet Louisiana duurde ook best lang en zijn volle glorie. Drie uur opzetten, vier uur afbreken. Dat weerhield ons van Camping te wisselen.
Toen de Kyte kwam, wat heerlijk in en uit klappen nu ongeveer 1 tot 1,5 uur. Dan volledig, met alle spulletjes er omheen, want die spulletjes kosten ons elke keer de meeste tijd, zeker Bij het inpakken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2016, 08:45:26 pm »

Jammer dat het zo tegenviel en zeker als je (na een lange reis?) in de regen staat te klungelen is dat geen pretje.
Maar ik vind het juist goed Dat je je ervaringen hier wilt delen! Kun je nog wat meer vertellen, welke VW hadden jullie bijvoorbeeld en hoe is de keuze bepaald? Wisten jullie niet dat het opzetten zoveel werk zou zijn of lukte het gewoon niet? Want waar ging al die tijd dan in zitten?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.247
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2016, 09:10:24 pm »

Klopt met regen een kampeer middel opzetten is waardeloos.
Gelukkig ons bespaard gebleven en anders konden we wachten tot de bui over was.
Maar toen we een bouwwagen hadden deden we ook niet alles in 1 dag.
Nu nog niet trouwens.
De dag voor vertrek beginnen we al dingen op te ruimen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2016, 09:49:23 pm »

Daarom ben ik een dag eerder naar huis gegaan. Om 10.00 met opruimen begonnen, gegeten en tot 15.00 naar het zwembad, verder met inpakken en om 17.00 daadwerkelijk klappen. Door het weer eerder naar huis gegaan, maar ik twijfelde ook, omdat het mogelijk niet droger zou worden dan vrijdagmiddag, dat klappen in mijn eentje op zaterdag een toestand zou worden. Het ging nu in 1 keer goed.

Zelfs met de snelklapper die ik heb ben ik in mijn eentje 2 uur bezig met volledig opzetten. (Incl grondzeil, voorhand en luifel, inruimen troep uit de auto)
Gelogd

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2016, 10:06:07 pm »

In pakken van de spullen er om heen kost de meeste tijd. Dit jaar op de verkasdag van de ene naar de andere camping nog een handicap vieze miezerregen bij het inpakken en inklappen. :ca
Gelogd

rinus fl

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2016, 10:08:48 pm »

Ja wij  zijn ook dit jaar voor het eerst met de vouwwagen  weggeweest. En  hebben  zeker 3 uur nodig  om alles  klaar te maken  bij ons  gaat het steeds beter  weten  nu waar alles hoort  en de samenwerking  gaat heel goed . Het enige  wat  ik moeilijk vind is de wagen  goed recht  te krijgen  .Maar weet zeker  dat dat ook goed gaat komen.


Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

Gelogd

Stringelax

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2016, 10:11:32 pm »

Daarom is het verstandig om dit van tevoren te oefenen. Ik heb zelf vandaag een VW gekocht uit 2007 (Jamet Louisiana). Morgen gaan wij naar een grote parkeerterrein hier in de buurt en gaan we hem "droog" opzetten. Isolatietape in verschillende kleuren erbij om de stangen te merken. Gelijk ook wat foto's maken en wat dingen opmeten omdat ik hier en daar toch wat verbeteringen wil aanbrengen. Had al gezien bij de aanschaf dat er wat bouten los zaten (ondanks dat hij dit jaar nog een onderhoudsbuurt gekregen had bij de vorige eigenaar. Maar dit is simpel op te lossen. ik ben benieuwd, wij hadden vroeger (1990-1998) ook al een vouwwagen (Trigano) en dat ging best goed, alleen leek het dat we op de terugreis altijd meer bij ons hadden dan op de heenweg. Vanaf 1998 tot 2010 hebben we een caravan gehad. Nu hebben we een "stacaravan" (meer een chalet) waar we veel plezier van hebben maar... het trekken begint weer te kriebelen dus vandaar een vouwwagen erbij.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 13, 2016, 11:01:49 pm »

Aan de klapper ligt het m.i. niet, het is maar net wat je ervan verwacht en vooral hoeveel je mee hebt genomen. Vier uur klinkt me wel heel erg lang. Wij zijn met een uurtje tochw een heel eind klaar, en zoveel verschil zit er volgens mij niet tussen een CC en een Trigano Alpha.

Maar goed, wel vreemd om het zo snel op te geven. Wat met een vouwwagen t.o.v. van een caravan vaak wordt vergeten is de over het algemeen veel kortere reistijd met de vouwwagen. Is mij heel wat meer waard. Ik ben nu twee keer met mijn zwager op pad geweest, hij met de caravan met alleen een luifel, wij met de CC. Wij staan steeds net zo snel, als het überhaupt al een issue is.

Ben benieuwd wat er nu gaat komen ..... dan zou alleen huren nog een optie zijn.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2016, 10:07:13 am »

Tja... Je kunt er natuurlijk ook gewoon achter komen dat een vouwwagen je ding niet is. Tuurlijk staat de basis snel, dat is bij bijna iedere vouwwagen zo. Een caravan kan ook snel staan, maar als je extra ruimte wil dan zal er toch gebouwd moeten worden. Een voortent, een luifel... Soms bijtentjes kinderkamers... En ik snap best dat je dat zo tegen kan vallen dat je het voor gezien houdt. Jammer maar kan.  Een vouwwagen waar de voortent meeklapt zou wellicht al beter passend geweest zijn en ik heb bij caravans ook hele snelle systemen gezien. Maar het blijft altijd werk...

Wens jullie veel fijne vakanties in de toekomst op een manier die wel bij jullie past!
Vanaf Windowsphone met Tapatalk
Gelogd
Adventure Awaits

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2016, 10:45:27 am »

Tja... Je kunt er natuurlijk ook gewoon achter komen dat een vouwwagen je ding niet is. Tuurlijk staat de basis snel, dat is bij bijna iedere vouwwagen zo. Een caravan kan ook snel staan, maar als je extra ruimte wil dan zal er toch gebouwd moeten worden. Een voortent, een luifel... Soms bijtentjes kinderkamers... En ik snap best dat je dat zo tegen kan vallen dat je het voor gezien houdt. Jammer maar kan.  Een vouwwagen waar de voortent meeklapt zou wellicht al beter passend geweest zijn en ik heb bij caravans ook hele snelle systemen gezien. Maar het blijft altijd werk...

Wens jullie veel fijne vakanties in de toekomst op een manier die wel bij jullie past!
Vanaf Windowsphone met Tapatalk
Helemaal mee eens, jammer maar zoiets kan en ook ik wens jullie nog heel fijne vakanties toe op welke manier dan ook.

Klopt met regen een kampeer middel opzetten is waardeloos.
Gelukkig ons bespaard gebleven en anders konden we wachten tot de bui over was.
Maar toen we een bouwwagen hadden deden we ook niet alles in 1 dag.
Nu nog niet trouwens.
De dag voor vertrek beginnen we al dingen op te ruimen.
Ach Alex, dat vind ik nogal meevallen. Ook wij moesten deze vakantie de vw 1x inklappen en weer opzetten ik de stromende regen. Ok, het is natuurlijk niet fijn werken in de regen, maar het opzetten op zich duurt niet langer dan in een heerlijk zonnetje.
Ineke bleef tijdens het opzetten trouwens lekker droog in de auto zitten  :H
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2016, 10:48:19 am door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2016, 10:57:00 am »

Ik denk dat heel veel mensen een vertekend beeld hebben bij het opzetten van een vouwwagen. Je komt het op het forum namelijk telkens weer tegen en het lijkt wel de meest gestelde vraag: hoe snel staat de kar uitgeklapt etc.. Velen verwachten dat met 1 druk op de knop alles staat en je binnen een half uur voor de tent zit.

Uiteraard is er verschil of je nu een bouwwagen opzet of een Kyte. Maar dat is een keuze bij de aanschaf en dat weet je!
Uiteraard zijn de promofilmpjes van de vouwwagens op het internet fantastisch. De kar staat binnen no-time..  maar wel zonder grondzeil, kuipzeil, luifel etc.
Opzetten met slecht weer is ruk. Wacht tot het droog is, dat scheelt een hoop frustratie (dat speelt dan zeker een rol!)

Onze Livingstone ook, deze staat binnen 5 minuten. Maar dan wel zonder kuipzeil, achtertent, luifel en windstukken, afspannen + haring meppen.
Staat een vouwwagen dan snel? ja en nee!

Hetzelfde geldt voor het inpakken. Het meeste werk gaat zitten om alles weer netjes (opgevouwen en al) in de vouwwagen te krijgen. Het inklappen zelf stelt niks voor.

Mensen verkijken zich er nog steeds op. De randzaken bij een vouwwagen nemen gewoon aanzienlijk wat tijd in beslag.
Wil je snel? Koop dan aan caravan. Met de mover zet je hem op zijn plaats, met de elektrische boormachine draai je de poten uit en voila!

Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2016, 11:17:34 am »

Het randgebeuren kost inderdaad belachelijk veel tijd. Ook wij zijn hier niet zo blij mee, zeker dit jaar omdat we twee dagen eerder vertrokken omdat het twee dagen ging regenen en we niet langer konden blijven staan.

Normaal gesproken breek ik de avond ervoor al het een en ander af en pakt mijn vrouw de laatste twee dagen alles wat netter in en verdwijnen dingen naar hun juiste plek. Nu niet, en dus 6 uur bezig geweest waarvan twee met het terughalen van onze jongste die de hele dag op avontuur ging.... Pffffff.

Grootste nadeel vinden wij toch het ontbreken van een pack en go systeem. Die #%#*$£#% plakstrip lag weer eraf, dus moesten we de tape hebben... En die ligt achterin de vouwwagen... Dus 45 minuten later ben je zes stukjes tape en een hoop ergernis verder. Nee, na vier jaar klappen zijn de aankomst en vertrekdagen nog steeds een grote ellende. En als dan vrienden langs komen met zo'n caradinges, het kreng neerzetten, pootjes uitdraaien en bij ons aan de rosé gaan zitten.... Dan denk ik wel wel eens... Dat lijkt me heerlijk!

Volgend jaar willen we drie campings aandoen, dus drie keer aankomen en drie keer vertrekken en dus zes #### dagen. Dus ook wij gaan met gepaste tegenzin kijken naar zo'n sleurhut want voor de kids gaat er niets boven kamperen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal