Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen  (gelezen 32258 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2016, 11:18:16 am »

Mensen verkijken zich er nog steeds op. De randzaken bij een vouwwagen nemen gewoon aanzienlijk wat tijd in beslag.
Wil je snel? Koop dan aan caravan. Met de mover zet je hem op zijn plaats, met de elektrische boormachine draai je de poten uit en voila!

Daar ben ik het wel mee eens. Het meeste werk is en blijft het heen en weer slepen van de zooi die je meeneemt. Het klappen op zich stelt niets voor(afhankelijk van de wagen natuurlijk)
Bij het overstappen van caravan naar vouwwagen heb ik eens serieus gekeken naar de berg inventaris en de dingen gescheiden in wat ik echt nodig heb, en zaken die nog nooit/nauwelijks gebruikt zijn. Dat scheelt al een stuk.

Verder ben ik er van overtuigd dat we met de  Settler sneller zijn dan met de caravan(incl. Voortent en luifel)

De vrouw zit in ieder geval een stuk rustiger tijdens de reis:)3]
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2016, 11:36:06 am »

Het randgebeuren kost inderdaad belachelijk veel tijd. Ook wij zijn hier niet zo blij mee, zeker dit jaar omdat we twee dagen eerder vertrokken omdat het twee dagen ging regenen en we niet langer konden blijven staan.

Normaal gesproken breek ik de avond ervoor al het een en ander af en pakt mijn vrouw de laatste twee dagen alles wat netter in en verdwijnen dingen naar hun juiste plek. Nu niet, en dus 6 uur bezig geweest waarvan twee met het terughalen van onze jongste die de hele dag op avontuur ging.... Pffffff.

Grootste nadeel vinden wij toch het ontbreken van een pack en go systeem. Die #%#*$£#% plakstrip lag weer eraf, dus moesten we de tape hebben... En die ligt achterin de vouwwagen... Dus 45 minuten later ben je zes stukjes tape en een hoop ergernis verder. Nee, na vier jaar klappen zijn de aankomst en vertrekdagen nog steeds een grote ellende. En als dan vrienden langs komen met zo'n caradinges, het kreng neerzetten, pootjes uitdraaien en bij ons aan de rosé gaan zitten.... Dan denk ik wel wel eens... Dat lijkt me heerlijk!

Volgend jaar willen we drie campings aandoen, dus drie keer aankomen en drie keer vertrekken en dus zes #### dagen. Dus ook wij gaan met gepaste tegenzin kijken naar zo'n sleurhut want voor de kids gaat er niets boven kamperen.


Succes met zoeken naar een caravan waar je met jouw postuur in kan en in kan slapen. Maar vergeet niet zodra de caravan staat komt de voortent/ luifel en kastje en moet je alles uit de caravan halen wil je daar in kunnen. Ik ben niet zolang als dat jij bent, maar ieder jaar stap ik op de caravana weer in de mooiste en nieuwste caravans en campers en denk ik toch weer, nadat ik de keukenkastjes heb teruggehangen, nee dank je ik hou lekker mijn Aart Kok.

Misschien dat een ander soort/merk het uitpakken/opzetten iets makkelijker afgaat, was voor ons ook een reden om van de Rondo over te stappen naar een Livingstone.

Succes in ieder geval


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.343
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2016, 11:56:57 am »

Het randgebeuren kost inderdaad belachelijk veel tijd. Ook wij zijn hier niet zo blij mee, zeker dit jaar omdat we twee dagen eerder vertrokken omdat het twee dagen ging regenen en we niet langer konden blijven staan.

Normaal gesproken breek ik de avond ervoor al het een en ander af en pakt mijn vrouw de laatste twee dagen alles wat netter in en verdwijnen dingen naar hun juiste plek. Nu niet, en dus 6 uur bezig geweest waarvan twee met het terughalen van onze jongste die de hele dag op avontuur ging.... Pffffff.

Grootste nadeel vinden wij toch het ontbreken van een pack en go systeem. Die #%#*$£#% plakstrip lag weer eraf, dus moesten we de tape hebben... En die ligt achterin de vouwwagen... Dus 45 minuten later ben je zes stukjes tape en een hoop ergernis verder.
 Nee, na vier jaar klappen zijn de aankomst en vertrekdagen nog steeds een grote ellende. En als dan vrienden langs komen met zo'n caradinges, het kreng neerzetten, pootjes uitdraaien en bij ons aan de rosé gaan zitten.... Dan denk ik wel wel eens... Dat lijkt me heerlijk!

Volgend jaar willen we drie campings aandoen, dus drie keer aankomen en drie keer vertrekken en dus zes #### dagen. Dus ook wij gaan met gepaste tegenzin kijken naar zo'n sleurhut want voor de kids gaat er niets boven kamperen.

Verkijk je niet op de snelheid van een caravan pootjes uitdraaien en zitten is alleen als je verder niets neerzet. Met kids heb je meer ruimte nodig en dan zit je dus ook met het opbouwen van een voortent. En zoals gezegd heb je daar nu ook slimme systemen voor maar ook dan moet je concessies doen.  Voor mij een reden destijd om de caravan achter me te laten.  Nu wij ook van plan zijn wat flexibeler te gaan kamperen heb ik daarom een andere vouwwagen gekocht. Idd met easy pack systeem. Geen keuken meer en voortent die meeklapt. Bagage blijven we net zo strak pakken als altijd maar nu kan het  in de wagen blijven.  Ieder zijn keuzes. En veel hangt af van hoe je pakt en hoe en waar je kampeert.

Succes met je keuze!
Gelogd
Adventure Awaits

Gait

  • Gast
opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 14, 2016, 11:59:39 am »

Daar ben ik het wel mee eens. Het meeste werk is en blijft het heen en weer slepen van de zooi die je meeneemt. Het klappen op zich stelt niets voor(afhankelijk van de wagen natuurlijk)
Bij het overstappen van caravan naar vouwwagen heb ik eens serieus gekeken naar de berg inventaris en de dingen gescheiden in wat ik echt nodig heb, en zaken die nog nooit/nauwelijks gebruikt zijn. Dat scheelt al een stuk. 3]
Helemaal mee eens. Je zult verrast zijn met hoe weinig je heerlijk kunt kamperen. Wij geven ook alles een vaste plek, zodat inpakken snel gaat. We hebben ook geen kasten o.i.d. alles wat bij koken hoort, zit en blijft in de keuken. Wij staan met onze Alpha zonder voortent, maar met luifel en tenttapijt binnen 30 min. Kant en klaar, dus met stoelen, tafel etc.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2016, 12:04:37 pm door Gait »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 14, 2016, 12:33:57 pm »

Wij hebben ook weinig zooi mee en geven ook alles een vaste plek en houden veel in de bak tijdens kamperen. Dit kan nu met de HK. Maar met onze Jamet hadden we ook niet veel zooi, maar toch duurde alles gewoon heel lang. Losse grondzeil, losse koelkast, electra los , etc. Gewoon irritant on dan te gaan trekken.

Maar ook onze kinderen beginnen over een bijzet tentje. Voorlopig nog niet. Scheelt ons opzetten en we hoeven er ook nog niet voor te betalen. De kindertent aan onze Kyte is prima. Nu zeker met hetgeen wat er in Frankrijk weer is gebeurd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Jeroen.Chantal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 14, 2016, 12:55:41 pm »

Wij zijn deze zomer voor de tweede weggeweest met onze CC. We hadden m thuis al 2 keer opgezet zodat je weet wat je kunt verwachten.
Al met al toch nog ff bezig geweest op de camping.... nu hadden we ook een grondzeil bij en de gastencabine.

Maar nu we deze puzzel opgelost hebben verwacht ik dat het volgend jaar een stukje sneller gaat!

Alleen mijn wederhelft is dol op kastjes zodat het er netjes uitziet in de tent.... dus na het zetten van de tent begint t opzetfeest pas echt!  :H
En als het opzetten erg tegen gevallen was, dan komen de 'minder belangrijke dingen' die avond of de volgende ochtend wel...

Maar het is natuurlijk wel erg jammer als je jezelf verheugd hebt om lekker met je vouwwagen te gaan genieten en dit valt vervolgens letterlijk en figuurlijk in het water....

Ik hoop wel dat jullie toch nog n leuke vakantie gehad hebben op het uit- en inklappen na!


Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 14, 2016, 12:56:29 pm »


Succes met zoeken naar een caravan waar je met jouw postuur in kan en in kan slapen.

Die is al gevonden. De Burstner Averso plus 440 of 510 met een stahoogte van 2.12 meter.
En de spullen gooi je eenvoudig in de garage en kun je van buiten eruit halen. Dus pootjes uit is kunnen slapen, koken etc. En een voortent.... alleen als we in NL gaan kamperen. Een uitdraailuifeltje voor een dagje en een schuifluifel van 3 meter diep staat erg snel en breekt lekker snel af.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 14, 2016, 01:09:24 pm »

Alleen mijn wederhelft is dol op kastjes zodat het er netjes uitziet in de tent.... dus na het zetten van de tent begint t opzetfeest pas echt!  :H

Ik ben dus gelukkig niet de enige ;-)

Ook hier is de basis echt een eitje, daar zit de 'winst' ten opzichte van bijvoorbeeld een tent.

De rest maakt of breekt de snelheid: kuipzeil, keuken eraf of niet, voortent strak afspannen, luifel wel of niet, kasten of kleding gewoon in tassen en dan vergeet ik er vast nog een paar.

Voor ons was tot nu toe (met tent en dit jaar met klapper) het hele circus opzetten prettig, maar dan wel op 1 plek.
Voor volgend jaar spelen we met de gedachte om te trekken (bv 3 x 1 week op een plek), en dan zullen we dus anders inpakken en opzetten: geen (of veel minder) kasten, niets onder de luifel leggen, minder zit-spul mee, kleding in bakken etc.
Dat zou moeten schelen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Monique dennis

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2016, 01:26:08 pm »

dank voor alle reacties !!,ieder zijn meug natuurlijk !! wij zijn ervaren kampeerders maar zoals gezegd viel al het (extra) werk tegen ,eerder vertrekken kon ook niet omdat het 3 dagen achtereen regende...en moesten wel van ons plekkie af .
 misschien volgend jaar een sta-caravan of compleet kant en klaar opgezette tent huren ..geen gesleep , dat scheelt ff ....we weten het nog niet ...groeten
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 14, 2016, 05:33:53 pm »

De kunst is ook wel het genieten van het opzetten en alle overige dingen. Deze vakantie 5 keer verkast en wij vinden dat ook gewoon leuk.

Als dat niet je ding is zijn veel vouwwagens niet echt geschikt voor meerdere campings per vakantie of kortere weekenden weg.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 14, 2016, 05:34:30 pm »

De kunst is ook wel het genieten van het opzetten en alle overige dingen. Deze vakantie 5 keer verkast en wij vinden dat ook gewoon leuk.

Als dat niet je ding is zijn veel vouwwagens niet echt geschikt voor meerdere campings per vakantie of kortere weekenden weg.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 14, 2016, 08:53:04 pm »

Grootste nadeel vinden wij toch het ontbreken van een pack en go systeem.

Wanneer je een bepaald type vw koopt, in jullie geval een Jamet Jametic, dan weet je bij aanschaf dat je niet makkelijk bij je bagage kunt komen. Toch? Dat dit in de praktijk dus tegenvalt, tja...

Wij hadden eerst ook een bouwwagen. De 6 ton staal en kilometers tentdoek waren we snel zat. Toen een 1e AK zonder pack en Go. Dat was al een verademing met opzetten, maar minder handig met de bagageruimte.
Nu een AK Livingstone met Pack&Go en dat maakt toch wel een enorm verschil!

Tuurlijk de opzettijd wordt daar niet minder van, maar wel makkelijker!
Inpakken op de laatste vakantiedag is ook handiger. Constant staat de bak open en laad je alles in. 's Ochtends alleen nog de tent dichtvouwen en vertrekken.

Opvallend dat je op campings toch nog veel van die bouwwagens ziet. Maar wil je zoals jullie gaan rondtrekken met een vw waarvan je nu al de beperkingen inziet bij het op en afbreken, dan zou ik toch eens achter mijn oren krabben.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 15, 2016, 11:10:16 pm »

De eerste keer dat we op camping gingen met een vouwwagen was het ook stromende regen. De regen was zo erg dat er onderweg gewoon bomen omgevallen waren, wind was er nauwelijks. Ook wij hebben een bouwwagen, voor een deel omdat we de ruimte echt wel nodig hebben.

Hebben toen enkel de slaaptent opgezet en dat gaat vlot en duurt niet zo lang. De volgende ochtend als de regen voorbij was de rest pas opgeslagen.

De kinderen waren heel sceptisch bij het opbouwen in de regen, echter daarna hebben ze een fantastische vakantie gehad en nu willen ze nog alleen maar met de vouwwagen weg!
Gelogd

ger010

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family S
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 16, 2016, 09:29:28 am »

Ik voel je pijn :)

Het valt me ook best tegen om de boel op te zetten.
Terwijl dat juist de reden was om over te stappen van
tent naar een klapper...

Dit jaar mocht ik twee maal op zomer vakantie :) de
tweede keer met dochter lief van 10 jaar dus moest ik
het opzetten in mijn eentje doen en dat viel best tegen.

Aan de andere kant het is vakantie ik heb geen haast.
Ben begonnen met de hangmat op te hangen en tussen
door redelijk wat rust en roze genomen  :P

Tja wat wil je de basis staat redelijk snel maar ja dan komt
het wel of geen tent, wel of geen luifel...

Wij zijn van de luxe wil geen rommel los op de grond
begin gewoon een ouwe man aan het worden ha ha ha.

Aan de andere kant zie ik mensen met zwabber caravans
rijden. En koken in zo'n ding met 30 graden moet ik ook niet aan denken...

Overwegingen he we willen mei '17 een weekje weg wellicht
gaan we dan "light" en laten de hoofd tent gewoon thuis enkel
de hoofd klapper en een luifel dat scheelt al een hoop!

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 16, 2016, 09:55:03 am »

Uit enige ervaring kan ik melden dat het opzetten van de vouwwagen elke keer weer een soort relatietest is, en met wat oudere helpende kinderen ook een test in de ouder kind relatie.
Wij klappen 1-2 keer per jaar dus wennen doet het nooit, en dit jaar een nieuwe vouwwagen, met een iets ander systeem.
Vader die weet ik hoelang geconcentreerd wegpiraten heeft weten te verhinderen de auto met vouwwagen van de weg te laten drukken, kinderen die zich op de achterbank vervelen (gelukkig niet meer) en dan ook nog Regen...... Daar moet je doorheen kunnen bijten, en ook een caravan heeft een voortent, alleen kan je de kids meteen droog stallen en ze vast alle kastjes leeg laten trekken, of staat de caravan vol spullen en passen de kids nog niet?
Kortom op en afbreken is een stressmomentje. Daarom kiezen wij ervoor 2 weken of liefst meer op de zelfde camping te blijven en niet te trekken. Er valt vaak genoeg te doen in een straal van 70-80 kilometer van een camping, wandelen, kastelen musea shoppen met de dames, spelen in het water, noem maar op. Daarmee zijn wij wel kieskeuriger als het gaat om de camping (niet te groot, leuk gelegen, genoeg te doen in de omgeving)
Kortom voor je zo snel het bijltje er bij neergooit bespreek eens wat je idee van een geslaagde vakantie is, en neem de tijd voor op en afbouwen (wij zorgen er voor dat we zo vroeg mogelijk de camping opkunnen, dit jaar in luxemburg kwamen we aan om 10.30) dan heb je de hele middag nog voor het opbouwen, en zoeken naar een supermarkt.
Volgend jaar de UK, kom je 's ochtends aan met de boot in Harwijch (06.00) en hoeven wij nog maar 2-3 uur te rijden..... (ergens aan de zuidkust gaan we waarschijnlijk kamperen)
Dus een beetje plannen en op tijd vertrekken scheelt ook stress.
Wij kamperen bovendien vaak met mijn zwager en schoonzus, en dan wisselen we voor de opbouw even van partner, dat scheelt ook een hoop :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal