Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen  (gelezen 32221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stringelax

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 16, 2016, 10:03:41 am »

Afgelopen zondag geoefend op een parkeerplaats met onze "nieuwe" tweedehands Vouwwagen (Jamet Louisiana).
Ik vond het reuze meevallen, ondanks dat we alleen de tekening met nummers hadden, er zit best een logica in. Voor de volgende keer alles gemerkt met verschillende kleuren isolatietape en daar ook de tekening op aangepast. Ook gelijk gemerkt dat het heel belangrijk is dat de wagen waterpas staat inclusief de lattenbodems voordat de voortent wordt opgebouwd. Dit is naderhand niet meer/moeilijk te corrigeren. Maar alles opgebouwd, gemerkt en afgebroken binnen 4 uur. Welliswaar zonder afspannen en indelen. Hij staat nu netjes in de stalling.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 16, 2016, 10:25:12 am »

Nu gaan wij maar met zijn 2-en, gisterenmorgen geboekt op een camping op de Veluwe (150km van huis) en 3 uur later stonden we er kant- en klaar. Wij zetten de CC in een klein uurtje geheel op dan staat ook alles op zijn plek en zijn de verlichting en elektra aangesloten.

Geen regen en geen kinderen, en een 1,5uurtje rijden, dat maakt serieus verschil. Maar het gaat ook om het laden van je spullen. Waar we vroeger (met de Conway) eerst het hele veld konden laten genieten van alle spullen die we meezeulden, alles moest eruit voordat we de tent opgezet kon worden, kan nu alles netjes op zijn plaats blijven, ook zijn we steeds minder mee gaan nemen.

Het is ook een kwestie van organiseren en daar gaan wat opzetsessies aan vooraf voordat dat soepel verloopt.
Gelogd

Mascha

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 16, 2016, 10:31:41 am »

Nu gaan wij maar met zijn 2-en, gisterenmorgen geboekt op een camping op de Veluwe (150km van huis) en 3 uur later stonden we er kant- en klaar. Wij zetten de CC in een klein uurtje geheel op dan staat ook alles op zijn plek en zijn de verlichting en elektra aangesloten.

Geen regen en geen kinderen, en een 1,5uurtje rijden, dat maakt serieus verschil. Maar het gaat ook om het laden van je spullen. Waar we vroeger (met de Conway) eerst het hele veld konden laten genieten van alle spullen die we meezeulden, alles moest eruit voordat we de tent opgezet kon worden, kan nu alles netjes op zijn plaats blijven, ook zijn we steeds minder mee gaan nemen.

Het is ook een kwestie van organiseren en daar gaan wat opzetsessies aan vooraf voordat dat soepel verloopt.


volgens mij scheelt dat "geen kinderen" een uur 8)

wij hebben ook geen kinderen en toen wij op vakantie kwamen kwam er een stel aan met een tent en 2 kleine kinderen (baby en peuter)

wij hebben dat een beetje af zitten kijken en deze kinderen hadden de gave om nét op het moment dat er 4 handen nodig waren tijdens het opzetten de kuierlatten te nemen, een krat uit de achterbak van de auto te trekken of (de baby) een eettest te doen met de plaatselijke flora.

tent leek heel simpel maar het kostte toch de nodige tijd om het ding op te zetten door deze afleidingsmanoeuvres :-)

ik heb echt respect gekregen voor kamperende ouders want ik had de zooi in de auto gegooid en was naar een huisje gegaan ::)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 16, 2016, 11:32:14 am »

Toen de kinderen nog meegingen ging mijn vrouw altijd met de kinderen naar het zwembad of de speeltuin en zette ik de vouwwagen zo goed en kwaad als dat het ging in mij eentje op, ondanks een (alleen gereden) autorit van een uur of 12.

 Nu ga ik zitten kijken hoe mijn vrouw de wagen opzet  :#
Gelogd

Mascha

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 16, 2016, 11:38:35 am »

Toen de kinderen nog meegingen ging mijn vrouw altijd met de kinderen naar het zwembad of de speeltuin en zette ik de vouwwagen zo goed en kwaad als dat het ging in mij eentje op, ondanks een (alleen gereden) autorit van een uur of 12.

 Nu ga ik zitten kijken hoe mijn vrouw de wagen opzet  :#

volgens mij is dat de slimste manier anders kunnen ze je opnemen nog voor de vakantie begonnen is.
Gelogd

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 16, 2016, 07:29:42 pm »

Onze zoon van 16 zette dit jaar de vouwwagen bijna in zijn uppie op.
Dochter van 14 hou zich bezig mey

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #36 Gepost op: augustus 16, 2016, 08:39:29 pm »

4 uur is wel heel erg lang IMHO.
Met alle vouwwagens waar ik ervaring mee heb stond het hele circus binnen een uur. Anders waren we nooit blijven rondtrekken (tussen 9 en 15 campings per vakantie).

De vouwwagens waren:
Conway Contiki DL
Combi-Camp Easy
Tago Settler
Zambezi River Lodge
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk Vouwwagen: RM Runner S 1998
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #37 Gepost op: augustus 16, 2016, 08:42:23 pm »

Gisterenavond met mijn vrouw samen onze 'verse' Roadmaster open geklapt. We waren begonnen zonder eerst de handleiding door te lezen. Dan wordt het toch lastig  :#
Even via dit forum de handleiding bekeken en dan blijkt het best te doen te zijn.

Voortent en luifel moeten we nog een (paar) keer oefenen voordat we er echt mee op vakantie gaan. Eerst zien dat we alle stokken gesorteerd krijgen. De vorige eigenaar blijkt alles op een grote hoop gegooid te hebben..... :I
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #38 Gepost op: augustus 16, 2016, 08:53:38 pm »

Bij onze roadmaster passen alle stokken op elkaar. Niks merken etc. Als ik alles opzet dus voortent luifel en grondzeil en afstanden ben ik met 2 ene.1 uur bezig. En dan zijn wij klaar. Maar soms wil ik geen wedstrijd en doe ik het op mijn gemak. En dan doe ik er 2 a 3 uur over. En het opzetten heeft zo zijn charme vind ik. En bij ons niks in kasten etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

rinus fl

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #39 Gepost op: augustus 16, 2016, 09:23:33 pm »

Wat ik wel heel makkelijk vindt  is als we de wagen  hebben  staan ritsen  we de voortent  vast en legen deze op het dak van de wagen  en gaan dan pas de stokken  van de voortent  plaatsen  en dan trekken we de voortent  zo over het frame 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

Gelogd

enveloppe

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #40 Gepost op: augustus 16, 2016, 09:52:32 pm »

Tja ik lees soms met verbazing deze verhalen. Dat aangezien ik uitsluitend ervaring heb met onze HK Astro. Wanneer wij aankomen op de camping helpt mijn vrouw even met het open klappen van de bak, had ook alleen gekund en gaat dat lekker met onze zoon zwemmen oid. Ik zet de boel op om vervolgens te wisselen. Ga ik zwemmen met onze zoon en maakt zij het af / gezellig. Bij vertrek niet veel anders. Natuurlijk opbouwen en opruimen kost tijd maar je gevoel daarbij hangt vooral af van je eigen verwachting in deze.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #41 Gepost op: augustus 16, 2016, 10:48:32 pm »

Wij hebben ervaring met zowel de Odyssee als de Malawi. Hoelang wij bezig zijn hangt sterk af van veel factoren. Willen we kort staan, dan zetten we de basis op met de luifel in overnachtingsstand. Staan we gerekend vanaf aankomst inclusief waterpas, elektriciteit en water in een half uur. Willen we meer dan kan het met alles oplopen tot 2-3 uur, maar dan staat er ook veel en van alles er omheen. Ook de ervaring speelt een grote rol. Wij weten nu goed wat er moet gebeuren en in welke volgorde, dus loopt het soepel en snel. Maar het belangrijkste is wel: als jij je er niet druk over maakt, dan maakt het niet uit hoelang het duurt, maar geniet je van je klap vakantie.
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #42 Gepost op: augustus 17, 2016, 07:12:37 am »

Die is al gevonden. De Burstner Averso plus 440 of 510 met een stahoogte van 2.12 meter.
En de spullen gooi je eenvoudig in de garage en kun je van buiten eruit halen. Dus pootjes uit is kunnen slapen, koken etc. En een voortent.... alleen als we in NL gaan kamperen. Een uitdraailuifeltje voor een dagje en een schuifluifel van 3 meter diep staat erg snel en breekt lekker snel af.


Ben je er ook al in geweest? Ben erg benieuwd of het niet krap aanvoelt. Ik ben behalve lang ook vrij fors. Ziet er iig goed uit op www en tekening. Ik hoor er graag meer over:)6]


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #43 Gepost op: augustus 17, 2016, 08:27:18 am »

Gemiddelde opzettijd 30 minuten, bak waterpas zetten, dekzeil verwijderen, tent openklappen, grondzeil vast met vier haringen, mast van luifel plaatsen en op spanning brengen en twee haringen voor de hoeken van de luifel.

Klaar!

Stoeltje pakken en zitten.

Alles netjes inklappen kosten ons gemiddeld niet meer dan een uur.

gr. Rob
Gelogd

ger010

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family S
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #44 Gepost op: augustus 17, 2016, 08:28:17 am »

Gisterenavond met mijn vrouw samen onze 'verse' Roadmaster open geklapt. We waren begonnen zonder eerst de handleiding door te lezen. Dan wordt het toch lastig  :#
Even via dit forum de handleiding bekeken en dan blijkt het best te doen te zijn.

Voortent en luifel moeten we nog een (paar) keer oefenen voordat we er echt mee op vakantie gaan. Eerst zien dat we alle stokken gesorteerd krijgen. De vorige eigenaar blijkt alles op een grote hoop gegooid te hebben..... :I
Eh volgens mij is er 1 afwijkende stok die is voor de keuken.
We hebben hier wel een tape'je op gedaan scheelt een hoop.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal