Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen  (gelezen 32186 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #60 Gepost op: augustus 17, 2016, 02:14:22 pm »

Hmm, wij zijn toen we terugkwamen van vakantie meteen even caravans gaan kijken. Gewoon om even met alles vers in je geheugen te vergelijken. Wij zijn nu acht keer met de Malawi weggeweest en trekken veel, dus hebben hem talloze keren opgezet en afgebroken.

Nadeel van de Malawi is dat je bijna altijd wel de voortent (of luifel) moet opzetten, omdat de keuken niet waterbestendig is. En ja dat kost tijd, maar ook moeite. Zwaar doek en ook de hoogte in, terwijl wij niet groot zijn. Verder is het een snelklapper, maar wel eentje met veel handelingen (zeker als je twee kinderen hebt, zoals wij). Dekzeil eraf, stoelen en tafels eraf, waterpas zetten, keuken eraf, worteldoek eronder, wagenbak uitklappen en daarna nog het grondzeil, achtertentje, haringen, luifeltje bij de slaapcabine, de twee luchtbedden met beddegoed, verlichting. Waslijntje en dat soort dingen. Wij hebben alles in kratjes en best aardig georganiseerd. Geen kastjes of zo. En dan moet dus vaak ook nog die voortent.

We zijn relaxte mensen en ook niet heel perfectionistisch, dus het hoeft allemaal niet meteen perfect. Meestal gaan we even zwemmen tussendoor, of even rustig zitten. Maar als je vier keer gaat verkassen, zoals wij meestal doen, moet je dus vier keer opbouwen en afbreken en dat kost alles bij elkaar behoorlijk veel tijd en moeite. Zeker in de hitte. Als we bij vertrek de avond van tevoren alles hebben oogeruimd en de voortent afgebroken, dan zijn we in de ochtend inclusief simpel ontbijt toch nog wel zeker twee uur bezig voordat we rijden. En dan in de middag dus ongeveer net zo lang opzetten en alle slaapplekken gereed maken. Volgende dag dan nog even de voortent erbij. Het kost bij elkaar veel tijd.

Maar als ie staat vind ik het zo'n heerlijk ding! Ik slaap nergens lekkerder (ook thuis niet) dan in de Malawi. De kinderen hebben een fijne plek, de oudste kan er ook makkelijk nog bij als het moet. Het ziet er heel gezellig uit. De voortent gebruiken we als grote luifel tegen zon en regen. Ideaal.

Volgend jaar gaan we lekker gewoon weer met de vouwwagen weg. De kinderen hebben aangegeven dat ze iets minder willen trekken (twee campings bv) dus dat maakt veel verschil. Ik heb er nu alweer zin in! Ik zie mezelf gewoon niet voor zo'n witte bak zitten. Toch kan die caravan er ooit wel gaat komen. Wij zijn zelf echte trekkers en met een caravan sta je gewoon veel sneller. Nee, niet met voortent en luifel, maar wel zoals wij kamperen. Uitdraailuifel en verder niets (hadden we maar zo'n uitdraailuifel aan onze Malawi ;) En wel een skottle of zoiets om buiten te koken, want binnen in zo'n bak zie ik me niet koken.

Zo doen wij het ook, gewoon relaxed. De flesopener voor het bier vinden kost mij al vaak 5 minuten omdat vrouwlief het allemaal nog gunstiger kon inpakken dan de vorige keer. Samen met het biertje opdrinken en socializen met de buren verlies ik het al van iedereen die sneller dan een uur is. Who cares.

Blij dat ik geen Kyte heb, zou ik binnen 15 minuten moeten staan  :# niet eens tijd voor een  bier

De nadelen die je btw opnoemt van de Malawi waren voor ons de reden om voor de Trigano Alpha en Combi Camp Country te kijken. Die hebben dit 'issue' niet.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2016, 02:16:59 pm door EriLin »
Gelogd

Stringelax

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #61 Gepost op: augustus 17, 2016, 02:16:17 pm »

Ach, ik weet niet beter. Ook met de caravan waren wij anderhalve dag bezig met afbreken. Dag van tevoren voortent leegmaken, schoonmaken en afbreken. De volgende dag Caravan indelen om mee op pad te kunnen (o.a. toilet, schoonwater en vuilwatertank leegmaken). Dit zal niet anders zijn met de Vouwwagen. Persoonlijk houden wij van enige luxe en dat gaat inderdaad gepaard met extra werk. We hebben alweer verlekkerd gekeken naar al die mooie opvouwkasten die er tegenwoordig bestaan (rekening houdend met de schuinte van je tent).
We zijn met z'n tweeen, ik zet de voortent en alles op (hier en daar natuurlijk geholpen met vasthouden) en mijn vrouw doet het interieur.

Bij ons begint de vakantie zodra ik mijn huisdeur achter mij sluit. Dus niet haasten maar genieten en daar hoort het opbouwen en afbreken bij.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #62 Gepost op: augustus 17, 2016, 02:27:39 pm »

Zo doen wij het ook, gewoon relaxed. De flesopener voor het bier vinden kost mij al vaak 5 minuten omdat vrouwlief het allemaal nog gunstiger kon inpakken dan de vorige keer. Samen met het biertje opdrinken en socializen met de buren verlies ik het al van iedereen die sneller dan een uur is. Who cares.

Blij dat ik geen Kyte heb, zou ik binnen 15 minuten moeten staan  :# niet eens tijd voor een  bier

De nadelen die je btw opnoemt van de Malawi waren voor ons de reden om voor de Trigano Alpha en Combi Camp Country te kijken. Die hebben dit 'issue' niet.
Ja dat is ook nog een optie: we gaan ook nog even kijken naar vouwwagens waarbij alles meeklapt. Gewoon om te vergelijken.

Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #63 Gepost op: augustus 17, 2016, 02:37:02 pm »

Ja dat is ook nog een optie: we gaan ook nog even kijken naar vouwwagens waarbij alles meeklapt. Gewoon om te vergelijken.

Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk

Als wij op leeftijd zijn en de kids de deur uit dan komt er een camper. Het ultieme gevaarte om rond te trekken. Zeker als je aanpast op het camperleven, handrem aantrekken en klaar.
Gelogd

Stringelax

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #64 Gepost op: augustus 17, 2016, 02:43:33 pm »

Als wij op leeftijd zijn en de kids de deur uit dan komt er een camper. Het ultieme gevaarte om rond te trekken. Zeker als je aanpast op het camperleven, handrem aantrekken en klaar.

En dan gelijk je vervoermiddel kwijt.  Of je moet van fietsen houden.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2016, 02:45:18 pm door Stringelax »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #65 Gepost op: augustus 17, 2016, 03:04:24 pm »

En dan gelijk je vervoermiddel kwijt.  Of je moet van fietsen houden.
Inderdaad! Dat lijkt me niet handig.

Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk

Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #66 Gepost op: augustus 17, 2016, 03:08:48 pm »

En dan gelijk je vervoermiddel kwijt.  Of je moet van fietsen houden.
triangel onder de gewone auto en als aanhanger achter de camper
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #67 Gepost op: augustus 17, 2016, 03:23:53 pm »

Volgend jaar gaan we lekker gewoon weer met de vouwwagen weg. De kinderen hebben aangegeven dat ze iets minder willen trekken (twee campings bv) dus dat maakt veel verschil. Ik heb er nu alweer zin in! Ik zie mezelf gewoon niet voor zo'n witte bak zitten. Toch kan die caravan er ooit wel gaat komen. Wij zijn zelf echte trekkers en met een caravan sta je gewoon veel sneller. Nee, niet met voortent en luifel, maar wel zoals wij kamperen. Uitdraailuifel en verder niets (hadden we maar zo'n uitdraailuifel aan onze Malawi ;) En wel een skottle of zoiets om buiten te koken, want binnen in zo'n bak zie ik me niet koken.
Nadeel van een caravan is natuurlijk de grootte: je moet een auto hebben die 'm kan trekken (en heb je zo'n auto dan het hele jaar nodig?), je gaat/kan/mag minder hard rijden. Ik rij in Frankrijk geen 130, maar wel harder dan de gemiddelde caravan. Ik heb dan een kruissnelheid van 112 km/u (115 op de teller).
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #68 Gepost op: augustus 17, 2016, 03:54:24 pm »

Dat rijden heeft inderdaad ook veel invloed. Wij zijn deze zomer naar Frankrijk gereden met onze vouwwagen en onze vrienden met een caravan. Uiteindelijk waren wij bijna 1,5 uur eerder op de overnachtingscamping. De VW stond dus al voordat zij aankwamen.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #69 Gepost op: augustus 17, 2016, 04:15:59 pm »

En dan gelijk je vervoermiddel kwijt.  Of je moet van fietsen houden.

Fiets, brommer, scooter tot Porsche boot, alles kan mee. Kwestie van geld.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #70 Gepost op: augustus 17, 2016, 04:44:26 pm »

@Drees: als ik jouw verhaal lees wil ik je toch aanraden eens naar de Cocoon te kijken. Wij hebben vroeger met een bouwwagen, de Trigano Odyssee en de caravan gekampeerd. Uiteindelijk hebben we rust gevonden in de eenvoud en compleetheid (is dat een woord) van deze ingenieuze wagen.
Wat natuurlijk ook rust geeft is wat minder verkassen. Wij doen normaliter nooit meer dan twee campings en de laatste jaren soms zelfs maar een (los van campins onderweg).
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #71 Gepost op: augustus 17, 2016, 04:59:21 pm »

Dat rijden heeft inderdaad ook veel invloed. Wij zijn deze zomer naar Frankrijk gereden met onze vouwwagen en onze vrienden met een caravan. Uiteindelijk waren wij bijna 1,5 uur eerder op de overnachtingscamping. De VW stond dus al voordat zij aankwamen.
Klopt, onze auto kon het niet goed aan dit jaar en vorig jaar en dus hebben we ervaring met netjes 100 rijden, terwijl we met de Malawi best 130 kunnen. Niet echt mijn ding, maar manlief vond het prima om rustig te rijden. Ik denk ook dat als hij moet kiezen tussen uur extra rijden of uur extra opzetten hij voor het eerste kiest en de kinderen ook.

Maar goed, het is ook een kwestie van smaak en wij houden allebei van kamperen onder doek.

Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk

Gelogd

Drees

  • Gast
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #72 Gepost op: augustus 17, 2016, 05:00:51 pm »

@Drees: als ik jouw verhaal lees wil ik je toch aanraden eens naar de Cocoon te kijken. Wij hebben vroeger met een bouwwagen, de Trigano Odyssee en de caravan gekampeerd. Uiteindelijk hebben we rust gevonden in de eenvoud en compleetheid (is dat een woord) van deze ingenieuze wagen.
Wat natuurlijk ook rust geeft is wat minder verkassen. Wij doen normaliter nooit meer dan twee campings en de laatste jaren soms zelfs maar een (los van campins onderweg).
Gaan we zeker doen!

Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #73 Gepost op: augustus 17, 2016, 05:03:06 pm »

@Drees: als ik jouw verhaal lees wil ik je toch aanraden eens naar de Cocoon te kijken. Wij hebben vroeger met een bouwwagen, de Trigano Odyssee en de caravan gekampeerd. Uiteindelijk hebben we rust gevonden in de eenvoud en compleetheid (is dat een woord) van deze ingenieuze wagen.
Wat natuurlijk ook rust geeft is wat minder verkassen. Wij doen normaliter nooit meer dan twee campings en de laatste jaren soms zelfs maar een (los van campins onderweg).
Die Cocoon heeft niet de mogelijkheden van de Malawi en zeker niet de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb daarbij wat aanpassingen gedaan aan de Malawi om het nog gemakkelijker te maken, dus je hoeft echt niet naar een andere wagen. om die rust te vinden. WW
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2016, 05:04:47 pm door Drikusniet »
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: opzetten van de vouwwagen viel erg tegen
« Reactie #74 Gepost op: augustus 17, 2016, 06:21:26 pm »

Oh, heerlijk deze verhalen. Geweldig dit forum. Doe lekker je eigen ding. Of met kinderen, of met een groot budget of met een kleine auto of pertinent onder doek of 4 keer verkassen of 3 weken op dezelfde plek of toch stiekem naar een camper of caravan kijken omdat zij eerder weg zijn. Heerlijk, kom maar op met die voor- en tegens.
Gelogd
Johan ZRL 2020
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal