Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: air barrier grondzeil  (gelezen 6723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rozijntje

  • Gast
air barrier grondzeil
« Gepost op: augustus 20, 2016, 09:36:54 pm »

Heeft iemand ervaring met een air barrier grondzeil. Het is een standaard pvc grondzeil, maar dan met een opblaasbaar randje zodat water minder makkelijk je tent in loopt.
Zou het echt een meerwaarde hebben?
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2016, 09:42:31 pm »

Op verschillende reacties o.a. Over grondzeilen is er gesproken over de air barrier. " een reactie zo uit mijn hoofd prima idee, echter zo lek. Je kunt onder de knop "zoek" air barrier intoetsen en dan komen alle reacties met deze zoekterm naar voren
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2016, 09:42:57 pm »

Ik heb het idee dat die dingen meer ontworpen zijn voor een voortent van een caravan 2.5x 4.00 of 3.00x 4.00 en mijn tent is 3.00x4.30  :( :(
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2016, 09:50:31 pm »

Ja, ik heb er ervaring mee. Positief? nee dat niet. Het zat erbij toen we onze Roadmaster 2ehands kochten. Ik vond het vrij dun spul, na 1 vakantie is deze dan ook de container in gegaan. Heb dit jaar een grondzeil bij esvo gekocht, is 2x zo duur maar gaat veel langer mee.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2016, 10:15:58 pm »

wij hebben er ook 1 gehad, idee is leuk maar uitvoering is beroerd. Het zeil is veel te dun om als volwaardig grondzeil te dienen. Ondanks dat wij er een extra stevig onderzeil onder hadden liggen, zat die van ons aan het eind van de vakantie vol met gaatjes. Kon gelijk de kliko in, zonde van het geld. Daarna een stevig pvc grondzeil gekocht, groter dan onze voortent, zodat we de zijkanten, in geval van hevige regen, zelf omhoog kunnen zetten ( m.b.v lege flessen eronder, of vastknijperen aan de slikranden) . Heeft vele jaren naar volle tevredenheid gewerkt.
Gelogd

rozijntje

  • Gast
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2016, 08:03:28 pm »

na nog even googlen heb ik meer minder goede ervaringen van het air barrier zeil.
Maar een kuipzeil lijkt mij ook wel heel ideaal. De site van Esvo gevonden, maar voor onze maten kom ik bijna op 200 euro.
Maar die kuip creeeren moet zelf toch ook mogelijk zijn, de hoeken vouwen en op 1 of andere manier omhoog houden.
Heb wel een paar zeilmakerijen in de buurt gemaild, maar ben bang dat ik daar niet goedkoper uit zal zijn.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2016, 08:40:42 pm »

Air barrier is leuk als je op een zacht bedje van gras staat, anders niet.

Het op maat gemaakte grondzeil bij esvo is inderdaad vrij prijzig. Ik heb toen maar een standaard maat bij hun gekocht die groter is dan de voortent (https://www.esvocampingshop.com/nl/bisonyl-afdekkleed-kant-en-klaar-met-zeilringen/) Deze heb ik nu op maat gevouwen en vastgeplakt met duct tape zodat als deze in de voortent ligt de randen iets tegen de binnenkant omhoog staan tegen het water. Deze is nu wel flink duurder zie ik, ik had er 125,00 voor betaald.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2016, 10:24:38 pm »

Wat wij doen is een grond doek neer leggen. Dan de vouwwagen erop en dan opbouwen. Dan het doek dat uitsteekt oprollen en dan tegen de slik rand aan leggen. Droog en tocht vrij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2016, 10:28:45 pm »

Ik gebruik zo'n ding al jaren en ben er erg tevreden over. Nooit meer water in de voortent gehad, het werkt echt prima. Het meteen lek gaan herken ik helemaal niet.  Ik heb met het eerste zeil vijf jaar gedaan en dat was beslist niet alleen op gras. Worteldoek er onder en tenttapijt er op. De standaardmaat past prima in mijn odyssee, da's ook wel een beetje boffen. Er zit nog wel wat verschil in die dingen, ik vond mijn vorige air barrier van Obelink dikker en steviger dan die ik nu heb van de Vrijbuiter. O ja, het kost 38 euro, dus als ie stuk gaat is dat ook geen ramp.

Wat ik wel begrepen heb is dat soms bij de ingangover de rand struikelt. Maar ja, iedere waterwerende oplossing zal een opstaande rand moeten hebben.
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:13:47 am »

Ik gebruik zo'n ding al jaren en ben er erg tevreden over. Nooit meer water in de voortent gehad, het werkt echt prima. Het meteen lek gaan herken ik helemaal niet.  Ik heb met het eerste zeil vijf jaar gedaan en dat was beslist niet alleen op gras. Worteldoek er onder en tenttapijt er op. De standaardmaat past prima in mijn odyssee, da's ook wel een beetje boffen. Er zit nog wel wat verschil in die dingen, ik vond mijn vorige air barrier van Obelink dikker en steviger dan die ik nu heb van de Vrijbuiter. O ja, het kost 38 euro, dus als ie stuk gaat is dat ook geen ramp.

Wat ik wel begrepen heb is dat soms bij de ingangover de rand struikelt. Maar ja, iedere waterwerende oplossing zal een opstaande rand moeten hebben.

Sluit me hier helemaal bij aan. Afgelopen jaar op de camping veel water gehad en wij hadden als 1 van de weinigen een air-barrier...maar hadden ook als 1 van de weinigen de boel droog........ :J :J :J :J
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2016, 04:54:13 pm »

Sluit me hier helemaal bij aan. Afgelopen jaar op de camping veel water gehad en wij hadden als 1 van de weinigen een air-barrier...maar hadden ook als 1 van de weinigen de boel droog........ :J :J :J :J
Alleen zat alles onder de troep haha. Wij hadden na jullie ook regen en ook alles droog gehouden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

rozijntje

  • Gast
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2016, 01:40:38 pm »

Toch wisselende reacties dus.
Nu dachten we dus van gewoon pvc grondzeil zelf een kuipzeil te maken, maar voor die afmetingen kom ik op alle sites ook al op 200 euro. Dat is dan net zo duur als het kuipgrondzeil van Esvo.

Of ik kijk net goed, maar overal hartstikke duur dat spul.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2016, 02:02:20 pm »

Ik weet niet of je nog op vakantie moet? Anders zou je kunnen wachten tot het weer een keer in de aanbieding is. Uiteindelijk heb ik het bij Esvo besteld maar had ook nog naar deze site gekeken http://www.dekzeilen-bestellen.nl/content/dekzeilen_pvc_600_gr~%7Cm2
Gelogd

rozijntje

  • Gast
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2016, 05:32:51 pm »

Ik weet niet of je nog op vakantie moet? Anders zou je kunnen wachten tot het weer een keer in de aanbieding is. Uiteindelijk heb ik het bij Esvo besteld maar had ook nog naar deze site gekeken http://www.dekzeilen-bestellen.nl/content/dekzeilen_pvc_600_gr~%7Cm2

Nee hoef nu  niet meer, de eerst volgende keer is in de meivakantie
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #14 Gepost op: augustus 25, 2016, 07:19:53 pm »

Het is inderdaad niet goedkoop spul, maar daar tegenover staat wel dat het lang mee gaat. Bij Esvo is het een hele tijd in de aanbieding geweest, of dat volgend jaar ook zo is weet ik natuurlijk niet maar goed, Esvo is niet de enige met grondzeil natuurlijk.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal