Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: witte vlekken  (gelezen 4868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
witte vlekken
« Gepost op: november 28, 2016, 12:37:06 pm »

In 2015 hebben wij een nieuwe vouwwagen gekocht. Na een zeer regenachtige vakantie ontstonden er witte vlekken in het tentdoek. Eerste reactie van ons was dat we het even zouden aankijken omdat het doek nog nieuw was. Afgelopen zomer een zonnige vakantie gehad met slechts een grote bui en daar waren de vlekken weer. Op de laatste vakantiedag kregen we nog een klein buitje wat eigenlijk niks voorstelde en toen hadden we ook nog met lekkage te maken. Na de vakantie terug naar de dealer en die hebben de tent opgezet en natgemaakt. Ook zij kregen de vlekken en de lekkage. Zij hebben het uitgebreid besproken met alle betrokkenen (Doekleverancier)en zij weten ook niet wat het is. Hun verklaring is dat het iets van buitenaf moet zijn. Alleen hebben wij geen idee wat dat dan zou moeten zijn. Met zo`n antwoord kunnen we ook niks Hopelijk is hier iemand op het forum die het misschien wel weet.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: witte vlekken
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2016, 12:39:57 pm »

Het lijkt erop dat er vet, olie of zeep op het doek terecht is gekomen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: witte vlekken
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2016, 03:15:49 pm »

het witte lijkt idd een plek die heel snel verzadigd raakt.

Soms zie je op campings wel eens kinderen met belleblaas spelen. dat is natuurlijk een nachtmerrie voor mensen met een katoenen tentdoek. het lijkt haast of er zo iets op terrecht gekomen is. vooral omdat het zo lokaal is en ook nog scherp afgekaderd lijkt het idd iets van buitenaf. wat ik wel opvallend vind is dat er ook scherpe horizontale lijnen zijn. haast alsof er iets op of tussen het doek gelegen heeft.

Maar goed... waar het door komt is 1 maar hoe kom je er vanaf?  hadden ze daar ook een oplossing voor?


Gelogd
Adventure Awaits

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: witte vlekken
« Reactie #3 Gepost op: november 28, 2016, 04:17:21 pm »

De witte vlekken lekken overigens niet. De lekkage zat juist op een plek waar geen witte vlekken zitten. Geen bellen blazers in de buurt gehad. Daar zijn wij altijd erg op bedacht. Tent ook zeer netjes opgevouwen. (Misschien wel te netjes)
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: witte vlekken
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2016, 05:15:44 pm »

Als het op de lichte plekken niet lekt, ligt het dan misschien aan de stiksels?

Van te netjes opvouwen heb ik ook wel eens gehoord dat dat niet het beste is met name voor het raamfolie. Misschien dat dat ook voor het doek van toepassing is?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: witte vlekken
« Reactie #5 Gepost op: november 28, 2016, 09:21:02 pm »

lekkage bij stiksels heb ik ook 1 keer gehad.
Heb dat gedeelte een keet op nieuw gespannen en niet meer gemerkt.

De witte vlekken zijn vreemd mijn 1e gedachten zou ook zeep op olie zijn.

Maar gaat de dealer het probleem niet oplossen dan?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

chrishoek

  • Gast
Re: witte vlekken
« Reactie #6 Gepost op: november 28, 2016, 09:37:17 pm »

Het lijkt wel of het doek op die plekken niet goed is geïmpregneerd. Lijkt mij een fabricage fout.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: witte vlekken
« Reactie #7 Gepost op: november 28, 2016, 09:56:46 pm »

Het is katoen en dus een natuurlijk materiaal. De witte vlekken tonen verzadigd, en ik dacht dat ze doorlekte, als dat niet zo is da. Zo ik me daar niet zo'n zorgen over maken. Dat lekken Heeft hier dus niets mee te maken? Want dat lijkt me wel wat voor de dealer... Of de tent moet te strak gestaan hebben. Lekte het ook toen de leverancier m nat maakte?
Vanaf Windowsphone met Tapatalk
Gelogd
Adventure Awaits

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: witte vlekken
« Reactie #8 Gepost op: november 28, 2016, 10:01:55 pm »

Wij hebben in onze voortent ook deze witte vlekken , al vanaf het begin. Nooit gelekt nooit in aanraking geweest met vetten of zeepsop of iets dergelijks.  Heb het weleens gevraagd bij de Wit maar heeft volgens hun met de fabricage van het doek te maken.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: witte vlekken
« Reactie #9 Gepost op: november 29, 2016, 07:51:26 am »

Ik heb dit ook bij mn 20+ jaar oude alpenkreuzer, en die lekt nergens. Mooi is anders, maar ik zou me er niet al te druk om maken!
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: witte vlekken
« Reactie #10 Gepost op: november 30, 2016, 06:33:55 pm »

Als ik bijgaande vlek zo zie dan loopt de vlek door in beide kleuren doek, dwars over het stiksel heen. Er lijkt dus iets op het doek terecht te zijn gekomen nadat in ieder geval deze naad is genaaid. Het kan dus ieder moment zijn ontstaan en hoeft niet perse voor de aflevering te zijn gebeurd. Ik begrijp dus de twijfel van de dealer ook wel. Het losse stuk doek wat er voor zit en iets lager lijkt ook deels te zijn verkleurd.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: witte vlekken
« Reactie #11 Gepost op: november 30, 2016, 08:02:57 pm »

Als ik bijgaande vlek zo zie dan loopt de vlek door in beide kleuren doek, dwars over het stiksel heen. Er lijkt dus iets op het doek terecht te zijn gekomen nadat in ieder geval deze naad is genaaid. Het kan dus ieder moment zijn ontstaan en hoeft niet perse voor de aflevering te zijn gebeurd. Ik begrijp dus de twijfel van de dealer ook wel. Het losse stuk doek wat er voor zit en iets lager lijkt ook deels te zijn verkleurd.
Dat viel mij ook op, wij hebben een Smitveld gehad maar ik kan aan de foto's niet zien waar in de tent de vlekken precies zitten.

Het is niet "toevallig' de plek waar jullie een keuken meubel hebben staan ?
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: witte vlekken
« Reactie #12 Gepost op: december 01, 2016, 07:55:25 am »

Wij hadden dit met onze nomad tent.  Het was bij ons precies op de plekken waar de scheerlijnen hangen als je ze in een bundeltje zou oprollen.  Deze plekken lekte bij ons wel omdat het doek daar niet geïmpregneerd was.
Gelogd

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: witte vlekken
« Reactie #13 Gepost op: december 01, 2016, 06:58:54 pm »

Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Yella en Bensi,de vlekken zitten in de tent m.n het dak en bij de luifel helemaal tegen de deuren aan. Eerste jaar onder de luifel gekookt en afgelopen jaar buiten onder een tarp. De vouwwagen is een smitveld ruebist en de lekkage zit precies boven de deuren aan de binnenkant. (middelste foto)De foto`s zitten helaas op zijn kant dus het is lastig kijken.
« Laatst bewerkt op: december 01, 2016, 07:03:56 pm door momasa »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: witte vlekken
« Reactie #14 Gepost op: december 01, 2016, 08:06:18 pm »

Heel vreemd! Het lijkt mij niet dat de vlekken op het dak/ in de luifel door het koken komen, eerder door boomsappen van een boom waar de tent onder gestaan heeft. Maar het is dan weer vreemd dat de vlek dan ook weer aan de binnenkant zit en de vlek op de 2e foto is voor boomsappen wel heel erg groot.

Een fabricage fout lijkt het mij ook niet want dan zouden de vlekken niet in de verschillende delen en kleuren stof zitten én doorlopen van de ene kleur naar de andere kleur.

Ik ben er van overtuigd dat een vloeistof dit heeft  veroorzaakt. Wellicht is er tijdens het transport van de fabriek naar de dealer iets van (hydraulische) olie op de wagen gelekt? Dat kan met een behoorlijk kracht uit de slangspuiten en dan bijvoorbeeld onder het afdekdoek van de klapper terecht komen. Of een schoonmaakmiddel dat met een hogedrukspuit op de wagenbak is gespoten omdat de (vracht)wagen smerig was en dat op het tentdoek terecht is gekomen??? 

Je zou eens kunnen kijken waar de vlekken zitten als de klapper opgevouwen/ ingeklapt is. Als ze aan de rand van de wagenbak zitten of er zelfs bovenuit steken dan zou het zomaar kunnen wat ik vermoed.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal