Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?  (gelezen 3176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)

Hallo,

Wij spelen ernstig met het idee om onze trigano Odyssee uit 2002 te verkopen en te kijken voor een tweedehands Combi Camp of Alpha. De enige twijfel / nadenkpunt is nog een beetje dat we de tweedehands CC's en Alpha's nog wel duur vinden.

Omdat het niet echt kwaad kan heb ik onze vw alvast op marktplaats en speurders gezet een weekje geleden. Met een stevige vraagprijs, zit nog wel onderhandelruimte in. Het levert nog geen serieuze biedingen op tot nu toe.

Ondertussen heb ik vorige week ook gemaild met de VWS over een CC die op hun site stond. Daaruit ontstond een mailwisseling waarbij hij aangaf dat hij ook nog wel een CC heeft staan (nog niet opgezet, nog niet op de site) uit 2008 die wellicht beter past bij ons budget en daarbij gaf hij ook aan dat hij onze trigano wel wil inruilen.

Hij noemde geen inruilwaarde en ik kan me voorstellen dat hij uiteindelijk een soort totaalprijs gaat noemen van de aankoop van die specifieke CC i.c.m. de inruil. De losse inruilwaarde geeft ie misschien niet, omdat het voor hem ook een beetje afhangt van wat je terugkoopt zeg maar. Tenminste, dat kan ik me zo voorstellen.

Nu zit ik een beetje te dubben...

A) Mooi als de VWS de Trigano wil inruilen, scheelt gedoe en je bent er maar vanaf. Dus dan maar ons budget definitief bepalen en dan naar Boxtel om te kijken of er inderdaad een passende deal is op dit moment. Een kans die je moet aangrijpen.

Of

B) Wachten tot er meer mensen op zoek gaan naar een tweedehands vw en dan onze trigano particulier verkopen. Wellicht een hogere opbrengst via mp dan de inruilwaarde want zo'n VWS moet er ook nog iets aan kunnen verdienen? Ondertussen dan een goed beeld krijgen van de relatie tussen bouwjaar en reeele waarde van een CC / Alpha. Vervolgens met het budget gaan rondkijken bij tweedehandszaken en ook bij eventuele particulieren met een CC die straks misschien ook weer wat meer op mp komen?

Vraag: ik heb nog nooit eerder op de vw handel op mp gelet. Is jullie ervaring dat er in maart / april meer gehandeld wordt? Zouden wij hem dan beter verkocht krijgen?
En zou er dan ook meer keuze komen in CC's op marktplaats? Kans is misschien wel dat ze op mp weer duuurder worden als het maart april is...

Of is de ultieme strategie om vlak voor t seizoen de trigano te verkopen en vlak na t seizoen een CC of Alpha t scoren?
(Haha, nu ik het tik vind ik dat al t rationeel, ik zou echt GEK worden als je er dan in september / oktober eindelijk eentje hebt en dat je er dan maaaaaanden niets mee kan, haha, moet er niet aan denken :-))

En zouden  jullie eigenlijkvan een dealer willen kopen of van en particulier?

Ik kan natuurlijk ook nog even bij de VWS  informeren naar de prijs van de CC uit 2008. En dan de prijs met of zonder inruilkorting. Misschien dat eerst eens doen om wijzer te worden.



Nou ja, t komt erop neer dat mijn gedachten nog een beetje alle kanten opspringen. Misschien wil er iemand medenken?



Hartelijke groet,
Caroline





Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2017, 12:23:26 am »

Hoi Caroline,

wij hebben onze laatste vouwwagen particulier midden in de winter (februari) gekocht. Mijn ervaring is dat vanaf januari veel mensen zich alweer richten op het nieuwe seizoen en dat je echt altijd wel kan verkopen/kopen. Ik kan niet echt zeggen dat de prijzen veel wisselen per seizoen. Wat ik wel heb gemerkt is dat er veel meer kapers op de kust zijn in het kampeerseizoen zelf. Dus als je een mooie tegen komt, is die snel weg.

Als je een goed onderhouden juweeltje wilt scoren zal je dus ook goed buiten het seizoen om moeten blijven kijken zoals wij hebben gedaan. Je maakt hierbij de meeste kans bij particulieren.

Mijn ervaring is dat bij de dealers veel 2e hands wagens staan voor de handel en daarmee niet altijd de beste wagens. Er wordt dan ook nog altijd de hoofdprijs voor gevraagd.  Dit heb ik overigens ook gemerkt bij caravans. Wij hebben inmiddels ook particulier een caravan gekocht die zeer goed onderhouden en goedkoper is dan bij de dealer/handelaar vergeleken met bouwjaar/merk/type.

Succes met het maken van een keuze! Groeten Jeroen
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2017, 12:25:09 am door _Jeroen_ »
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2017, 02:50:46 am »

Als je goed oplet kun je prima particulier kopen en verkopen. Ben je niet technisch aangelegd of ervaren dan zou ik kiezen voor de (garantie)-zekerheid van een dealer. Overigens denk ik dat je een Alpha voor minder geld hebt dan een CCC van hetzelfde bouwjaar. Onlangs stond er een Alpha 2012 te koop voor €7.000. Die was snel weg.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.793
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2017, 09:24:12 am »

Tip:

wanneer je een account hebt bij Marktplaats heb  je onder je loginnaam een zogenaamd pulldownmenu waar je Zoekopdrachten kunt selecteren

vul daar je meerdere zoeknamen in als bv "combi camp", "alpha", "trigano", "odyssee" van waar je naar je op zoek bent of wat je wilt verkopen

je krijgt dan savonds per zoekopdracht een mailtje binnen van MP met een link naar nieuwe "aanbiedingen"
zo ben je gelijk op de hoogte van wat er aangeboden wordt zodat je snel kunt reageren
verder kan je zo ook zien hoe anderen "jou" product in de markt zetten en of je eigen prijs reëel is voor een verkoop
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2017, 09:35:26 am »

Als je goed oplet kun je prima particulier kopen en verkopen. Ben je niet technisch aangelegd of ervaren dan zou ik kiezen voor de (garantie)-zekerheid van een dealer. Overigens denk ik dat je een Alpha voor minder geld hebt dan een CCC van hetzelfde bouwjaar. Onlangs stond er een Alpha 2012 te koop voor €7.000. Die was snel weg.

Na twee dagen hadden we een serieuse koper en heeft hem na 6 dagen bekeken betaald en meegenomen..

Maar goed onderhouden vouwwagens zijn altijd goed te verkopen tuurlijk geluk moet je altijd hebben.
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2017, 09:42:32 am »

Of je nu particulier of bij dealer koopt is met beide goed opletten.
Dealer heb je garantie maar daar betaal je voor...
Particulier alles goed bekijken en veel vragen en uit laten leggen.
Mensen die onze vouwwagen zijn  komen bekijken ( 10.30 / 13.00 Uur)  alles netjes uigelegd en laten zien .
Hebben jullie nog vragen enz..
Goed rondkijken en ik vraag meestal via mail wat is minimale prijs en vaak is de uiteindelijke prijs nog iets daaronder...
Zo ging het ook met onze alpha kopen in belgie...
Dus goed rond neuzen en niet denken ik moet nu een vouwwagen kopen ... dan is mijn ervaring.....
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2017, 10:09:04 am »

Wij hebben onze huidige VW in december gekocht van een dealer die stopte. Inruilwaarde hebben we toen wel naar gekeken. Toen hebben we gekeken naar wat hij zou opbrengen bij het verkopen via een (andere) dealer. Dit was al een stuk hoger, maar zelf via marktplaats was beslist het hoogste. In januari stond hij op marktplaats in februari was alles rond.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.754
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2017, 12:56:53 pm »

Ook wij hebben onze vw via speurders verkocht afgelopen november. Dit was boven de prijs die de vws ongezien had geboden. De vws bied wel op vouwwagens zonder ze gezien te hebben. Maar dan word er natuurlijk uitgegaan van wat jij ze verteld. De inruilprijs zal achteraf zeer waarschijnlijk niet meer hoger worden. Eerder lager. Wij hebben daar gemerkt dat, bij aanschaf van een nieuwe, de marges en dus de inruilprijs knap verschillen per merk. Het verschil tussen Raclet en Combi Camp was ongeveer €400,- Waarbij we bij de Combi Camp minder kregen.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2017, 02:17:51 pm »

Bedankt allemaal voor jullie input.

We proberen hem nog maar even zelf te verkopen denk ik. Wordt vervolgd. Hoop ik. :-)
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2017, 09:34:40 pm »

Wat let je om het na te vragen bij de VWS? Dan weet je het ook en misschien valt het mee.

Aan de ene kant: je hebt nog tijd zat en er komen vast nog wel andere mooie wagens. Aan de andere kant: de Odyssee wordt relatief veel aangeboden op MP, de CombiCamp juist relatief weinig, dus het zal is wat lastiger zijn om het onderste uit de kan te halen.
Moeilijk hoor. Succes.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Nu (januari) proberen te verkopen of even wachten? En kopen van dealer of part?
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2017, 10:23:03 pm »

Ik heb ineens twee geinterseerden tegelijk, gaat goed.  :)
Even afwachten of het echt tot een verkoop gaat leiden...

En ik weet inmiddels de prijs van de CC uit 2008 bij de vws. Alleen de inruilwaarde stond er niet bij. Gewoon voor de nieuwsgierigheid vraag ik die nog even na.

Groet,
Caroline

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal