Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stroomkabel  (gelezen 2486 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: jamet air
stroomkabel
« Gepost op: februari 04, 2017, 10:10:52 am »

Goeiemorgen,
Wat is wijs? Een lange cee kabel van pak m beet 30 meter of een gewone haspel (neopreen) met een los verloopstuk cee?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: stroomkabel
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2017, 10:51:57 am »

Haspel met neopreen kabel en daar CEE stekkers op, zo doe ik het, zelf gemaakt. Verlopen kan je allemaal zelf fabriceren.


Mobiele reactie via Tapatalk
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: stroomkabel
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2017, 11:14:09 am »

Ik gebruik de haspel ook thuis en heb er daarom een 'normale' (rubber IP44) stekker aan zitten. De haspel komt in de klapper uit en daar heb ik dan 4 aansluitingen. Daarnaast twee verlopen (CEE-Normaal en andersom) en nog een extra CEE kabel (voor als de haspel te kort is). Op deze manier kan ik alle combinaties en verschillende lengtes maken.
Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: stroomkabel
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2017, 04:42:20 pm »

Leuke vraag! Ik zit met ongeveer hetzelfde. Ik wil af van het gedoe met koppelstukken en ben van plan om de gewone stekker van de verlengkabel af te knippen en er een losse CEE stekker aan vast te maken. Direct, dus niet met een koppelstuk. De kabel is drie aderig (geaard) toch twijfel ik of dat wel kan. Iemand ervaring?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
stroomkabel
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2017, 04:54:31 pm »

Dat is niet zo heel moeilijk als je met een schroevendraaier en een striptang overweg kunt.
Je hebt 3 pennen. 2 zijn er even dik, daarop sluit je de bruine en de blauwe ader aan. De dikkere pen is de aarde aansluiting, daarop sluit je de groen-gele ader aan. Net zoals bij een gewoon stekker gaan de stekkers met de pennen in het "stopcontact". Succes!
Op you tube even CEE stekker aansluiten opzoeken geeft ook een hoop duidelijkheid.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: stroomkabel
« Reactie #5 Gepost op: februari 04, 2017, 05:06:14 pm »

Wij gebruikten geen tot zelden stroom op de camping. Maar we hadden gewoon 2 losse verlengsnoeren mee. Nemen veeel minder ruimte in dan een haspel, je propt ze ergens in een loos hoekje. Verder gewoon een kort verloop mee die we nog nooit hebben gebruikt. Oost Europa gebruikt men nog veelal de gewone aansluitingen, maar dan wel met de aarde op een pen in het midden van de stekker. Hou hier ook rekening mee als je naar Oost Europa gaat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: stroomkabel
« Reactie #6 Gepost op: februari 04, 2017, 05:37:31 pm »

Leuke vraag! Ik zit met ongeveer hetzelfde. Ik wil af van het gedoe met koppelstukken en ben van plan om de gewone stekker van de verlengkabel af te knippen en er een losse CEE stekker aan vast te maken. Direct, dus niet met een koppelstuk. De kabel is drie aderig (geaard) toch twijfel ik of dat wel kan. Iemand ervaring?

Tuurlijk kan dat. Alleen, om het goed te doen zouden de adereinden van de draden eerst gesoldeerd of gekrompen in een adereindhuls moeten worden. Verlengsnoeren zijn altijd losaderig. De kans op sluiting wordt met een eindhuls of soldering veel kleiner en de draad is beter te fixeren in de stekker.
Neopreen heeft overigens wel de voorkeur. Is minder gevoelig voor beschadiging als er auto's overheen moeten rijden.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: stroomkabel
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2017, 05:40:15 pm »

Ik gebruik trouwens wel gewone eurostekkers, met een CEE verloop. Voordeel is dat ik er een losse aardlekschakelaar tussen kan steken als deze in de kast ontbreekt en dat ik de kabel ook kan gebruiken voor de zonnepanelen/omvormer in de kofferbak van de auto. Die hoeft dan niet pal naast de wagen te staan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal