Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke tafel aanschaffen?  (gelezen 5804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Welke tafel aanschaffen?
« Gepost op: februari 05, 2017, 04:51:04 pm »

Wij hebben een nieuwe vouwwagen besteld en zijn nu dingen aan het aanschaffen die handig zijn bij het inpakken van de vouwwagen. Nu zoeken we nog een handige, stevige tafel die niet te zwaar is en goed mee te nemen is in de vouwwagen. Welke raden jullie aan en waarom? En andere tips om mee te nemen in de vouwwagen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2017, 05:13:26 pm »

Tafel's die zijn er in verschillende maten en vormen.
Advies vind ik een beetje lastig, het is ook wel persoonlijk wat bij je past.
Wij hebben bewust voor een zwaardere tafel gekozen omdat wij deze veruit de stabielste tafel vonden.
Mocht er een andere tafel nodig zijn word ook dit weer een wat zwaarder en stevig model. Bijvoorbeeld deze campingtafel


Veel campingtafels zijn niet heel zwaar.


Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2017, 05:40:30 pm »

Wij zijn met z'n vieren en hebben de dukdalf fantastic gekocht.

Makkelijk verstelbaar, water bestendig (na meerdere buien nog steeds goed) en niet heel zwaar.

https://www.dewitschijndel.nl/dukdalf-fantastic-campingtafel/
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2017, 05:41:06 pm »

Hangt inderdaad vee af van wat je eisen zijn en wat de ruimte is die je hebt om mee te nemen. Als je ze tijdens een verplaatsing of auto uitstap bijvoorbeeld ook wil gebruiken, moet ze ook makkelijk in de auto kunnen.

Wij hebben meestal twee tafels mee. Eentje om aan te eten, een tweede waar we van alles op kunnen zetten in de tent, extra werkblad bij het koken en zo meer.

De ene tafel is een opvouwtafel. De volgende, maar dan zonder de krukjes.
http://nl.decathlon.be/tafel-4-personen-met-krukjes-id_8303444.html

Deze vindt mijn vrouw het praktisch, ik vindt ze minder praktisch, vooral omdat ze opgevouwen naar mijn mening nog veel te veel plaats in neemt. Echter ondertussen hebben we er ook stoelen bij die nog veel meer plaats in beslag nemen, wat vroeger niet het geval was.

Het andere is eentje die mijn vader meer dan 30 jaar geleden zelf in elkaar heeft gestoken en nog altijd dienst doet. Deze vindt ik het praktisch, omdat het heel compact kan opgeborgen worden en omdat ze eigenlijk ook vrij groot is bij het gebruiken. Wij waren vroeger met twee volwassenen en 3 kinderen thuis. Die konden er allemaal vlot aan eten, en er was nog werkruimte vrij voor de afwas te doen of dingen te snijden voor het koken.

Het is eigenlijk een soort roltafel. Ondertussen zijn er ook, wel iets anders uitgebouwd, terug te vinden in de handel. Die van mijn vader was gebouwd voor de Renault Espace, wat de wagen was die we toen hadden. Het tafelblad was even groot als de breedte van de wagen. De poten klapte weg in de aluminium latten van de zijkant van de tafel. In geklapt konden die twee latten makkelijk onder de achterste zetelrij van de Espace. Verder waren er twee dwarslatjes die ook zorgde dat alles stabiel stond en vast stond. Deze konden makkelijk tussen de stoelen in de koffer.
Het tafelblad waren twee rolluiklinten waarop houten latjes waren geniet en makkelijk konden opgerold worden en zo ook niet veel plaats in namen.

Mijn vader had eveneens op maat van de koffer van de Espace een keukenblok gemaakt. Tijdens de middag kon alles makkelijk en snel opgesteld worden om te koken en te eten. Dat werd zowel gedaan bij verplaatsingen als bij wat grotere auto uitstappen. Het compacte en ruime te samen was daar van belang en was toen totaal niet in de handel te vinden.

Zou er nog eens extra foto's van moeten maken om hier bij te plaatsen. Voor iemand die een beetje handig is, is het vrij makkelijk te bouwen in ieder geval.
Die gene die nu in de handel zijn lijken mij wat kleiner, maar eveneens erg compact op te bergen. Betwijfel alleen dat ze even lang zouden mee gaan dan dat van mijn vader.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2017, 06:12:32 pm »

Wij zijn met z'n vieren en hebben de dukdalf fantastic gekocht.

Makkelijk verstelbaar, water bestendig (na meerdere buien nog steeds goed) en niet heel zwaar.

https://www.dewitschijndel.nl/dukdalf-fantastic-campingtafel/

Deze hebben wij idd. 2dehands op de kop getikt en zijn er, na hiervoor diverse andere varianten geprobeerd te hebben (onder andere met zo'n latjes blad, niet goed bevallen) en hier zijn we super tevreden over!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2017, 06:26:01 pm »

Het opzoeken is het probleem niet. Er wordt ontzettend veel aangeboden. En we willen het liefst de tafel in de vw opruimen. Wat is wijs? Onderin of bovenop, koffermodel of roltafel ( maar die  is blijkbaar niet bevallen, bedankt voor de tip).  Lastig!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #6 Gepost op: februari 05, 2017, 06:38:00 pm »

Wij leggen de tafel op plat achterin de auto of op de (bed)banken met een badlaken er omheen tegen evt krassen door schuiven
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #7 Gepost op: februari 05, 2017, 06:59:34 pm »

wij gebruiken ook 2 tafels. Maar dan wel kleinere modellen met 4 poten (in hoogte te verstellen).
Tijdens het eten zitten de kinderen iets lager dan wij. Bij slecht weer zetten we er eentje binnen en hebben we genoeg plek.
we bewaren ze onder het zeil.
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2017, 07:59:09 pm door Swede »
Gelogd
live life outdoors

Fyrabrasa

  • Gast
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #8 Gepost op: februari 05, 2017, 07:19:55 pm »

Wij zaten te denken aan deze, vorig jaar op Terschelling kon deze huren en vonden ze wel heel praktisch en lekker groot bij onze tent

https://www.dewitschijndel.nl/bardani-val-gardena-partyset/?sqr=picknick&

We weten nu nog niet of ze in onze tent trailer wagen gaan passen, eerst maar eens een tent trailer aanschaffen
Nu  leunen we naar de 3dog ......
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #9 Gepost op: februari 05, 2017, 07:26:26 pm »

Wij hebben onlangs een kleine biertafel gekocht. Lekker stevig niet te groot. Kan niet stuk.

Coleman
Cheyenne

Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #10 Gepost op: februari 05, 2017, 07:32:48 pm »

Wij zaten te denken aan deze, vorig jaar op Terschelling kon deze huren en vonden ze wel heel praktisch en lekker groot bij onze tent

https://www.dewitschijndel.nl/bardani-val-gardena-partyset/?sqr=picknick&

We weten nu nog niet of ze in onze tent trailer wagen gaan passen, eerst maar eens een tent trailer aanschaffen
Nu  leunen we naar de 3dog ......
Deze lijkt me erg groot om mee te nemen..:)4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #11 Gepost op: februari 05, 2017, 07:41:08 pm »

Ha , ligt eraan. Als je een tafel tussen 2 banken wil zetten, heb je een tafel met een steun vanuit het midden waardoor je je benen er goed langs kan doen. ( hoe leg je dit nou duidelijk uit :)6]) Wij hebben vorig jaar een tafel van Teun gekocht , super! Kan buiten blijven staan, traploos verstelbare poten.  Mocht je ergens een plaatje van willen zien, laat maar weten. Ga ik het opzoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #12 Gepost op: februari 05, 2017, 07:43:46 pm »

Graag! Je uitleg was even puzzelen, maar ik begrijp het. Een linkje of foto is altijd welkom!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #13 Gepost op: februari 05, 2017, 09:47:18 pm »

Wij hebben een zware stevige tafel gekocht. Lekker stabiel en dat is er fijn met kleintjes. We kunnen er ook goed aan zitten met 5 personen. Je moet het wel mee kunnen nemen. Wij plakken hem op het imperiaal.

Ps: een tafel hebben wij altijd nodig dus die staat het eerste  :#

https://www.dewitschijndel.nl/westfield-performance-superb-130-campingtafel/
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2017, 09:51:04 pm door EriLin »
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Welke tafel aanschaffen?
« Reactie #14 Gepost op: februari 05, 2017, 09:57:44 pm »

Mooie combinatie zeg! (Auto+vouwwagen )

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal