Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Isolatiematje  (gelezen 1177 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Isolatiematje
« Gepost op: april 28, 2017, 04:52:52 pm »

Hallo klappers,

Ik heb even wat info gezocht over kamperen met koud weer en kinderen die in een ondertent / gastencabine op de grond slapen. Een aantal keer lees ik over een isolatiematje op de bodem / onder (op op) de selfinflatable matjes.

Sommigen hebben t over glimmend, anderen over aluminium, maar ik kom er toch niet achter wat voor matjes het nu zijn die men bedoelt? Zijn het speciale dingen die je in een kampeerzaak koopt? Of koop je het elders? Hoe heet het dan?

Ik was vandaag bij de Hornbach en heb daar ook nog even rondgegeken naar dunne dingen. De Rockwool heb ik maar voorbij gelopen, haha, maar ik zag wel radiatorfolie, en iets zilverachtigs isolerends voor onder laminaat en ik zag Noppisol. Die laatste is van een laagje bubbeltjesplastic (wat je ook weleens binnen in een envelop ziet) met een laagje aluminium.

Wat bedoelt men hier op t forum nu met isolatiematje?
Wie heeft er een en kan zeggen welke?

Groet,
Caroline
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Isolatiematje
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2017, 06:49:54 pm »

Die matjes zijn gewoon te koop bij de kampeerboer. Dunne matjes met inderdaad een reflecterende laag.
Wij gebruikten gewoon radiator folie, werk hetzelfde ongeveer. Ook wel eens een dikke ouderwetse wollen deken mee gehad. Gaat allemaal prima.
Noppenfolie zal niet een te lange levensduur hebben verwacht ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal