Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: wel of geen stroom  (gelezen 4080 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
wel of geen stroom
« Gepost op: mei 14, 2017, 02:17:20 pm »

na jaren met de caravan... en dus altijd stroom op de camping genomen.. hebben we vorige zomer onze eerste ervaring opgedaan met de vouwwagen. Redelijk goed bevallen dus dit jaar weer. Maar nu zit ik zo te bedenken.. Waarom nemen jullie wel of geen stroom?? Wij hebben een koelbox en wat verlichting en opladers voor de telefoon waardoor we vorig jaar stroom namen. Maar nu  we toch weer wat terug gaan naar iets meer " basic" ( luxe basic dat wel ) zat ik zomaar te denken.. waarom ook niet eens een keer zonder stroom. De koelbox kan op gas. de verlichting op gas of batterijen en de telefoons kunnen in de auto opgeladen worden evt...

Ik ben benieuwd waarom jullie wel of niet voor stroom kiezen.
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: wel of geen stroom
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2017, 02:24:53 pm »

Wij kamperen altijd zonder stroom. Wij vinden de plekken zonder stroom vaak mooier en rustiger gelegen op de campings.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: wel of geen stroom
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2017, 02:25:31 pm »

Hangt ook van de camping af... Is er wel stroom (da's niet op alle SBB-campings het geval), is de stroom bij de prijs inbegrepen of niet? Maar je kunt, zeker als je voor mobieltjes enzo iets regelt of thuis laat liggen, heel goed zonder stroom kamperen. LED verlichting gebruikt amper stroom of je verlicht met gas/benzinelampen.

Stroom is makkelijk en zeker als het bij de prijs is inbegrepen laat ik de koelkast er op werken, maar zonder stroom gaat net zo makkelijk en heeft ook wel weer iets aparts ;-)
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: wel of geen stroom
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2017, 02:26:27 pm »

Wij gaan vaak wel voor stroom maar sinds ook niet.  Waarom wel..... gewoon pure gemakzucht en ook omdat we voor het opladen van de telefoons niet altijd de auto bij de klapper hebben staan. Waarom niet..... omdat het soms leuk is in helemaal back to basic te gaan.
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: wel of geen stroom
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2017, 02:36:22 pm »

Wij deden altijd zonder stroom. als eerste omdat 4 euro per dag toch wel prijzig is voor toen alleen telefoon op te laden en je campinglamp. Later toen we de Cocoon hadden nog geen stroom, want de koelbox gebruikten we op gas. Voor verlichting een gaslamp. De rest werd in de auto opgeladen. En de laptop kon in de auto met een omvormer, maar vaak waren er wel buren op de camping met een cara dinges waar we mochten opladen. En leeg was leeg. En je word ook creatief in het vinden van electriciteit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: wel of geen stroom
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2017, 03:27:00 pm »

Wij gaan voor stroom, back to basic betekent voor mij geen televisie en stenen huis maar lekker onder tentdoek slapen en gras tussen je tenen. Wij gebruiken stroom om telefoon en digitale camera op te laden. Verder hebben we de koelbox op stroom. Ook maken we gebruik van een koffiezetapparaat en waterkoker.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: wel of geen stroom
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2017, 03:48:03 pm »

Windforce gebruiker, stroom is een gemak. Probeer tegenwoordig wel campings te vinden betalen maar gebruik. In NL nog weinig, Duitsland meer keuze.


Mobiele reactie via Tapatalk
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: wel of geen stroom
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2017, 05:12:06 pm »

Stroom vind ik vooral handig in voor- en najaar, met name voor de verlichting(gewoon een 220 spotje). In de zomer is het tot laat in de avond licht. Voor het opladen van mediaspeelgoed gewoon even bij de eigenaar aankloppen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: wel of geen stroom
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2017, 05:46:58 pm »

Altijd stroom, koelkast, iPads, laptop, koken, verlichting en in het voor en najaar de kachel(tjes).
Zou zelf nooit kiezen om zonder stroom te kamperen, maar ieder zijn/haar ding natuurlijk.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: wel of geen stroom
« Reactie #9 Gepost op: mei 14, 2017, 05:58:25 pm »

Altijd stroom, koelkast, iPads, laptop, koken, verlichting en in het voor en najaar de kachel(tjes).
Zou zelf nooit kiezen om zonder stroom te kamperen, maar ieder zijn/haar ding natuurlijk.

+1
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: wel of geen stroom
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2017, 08:13:20 am »

Ook als het tarief incl. stroom is gebruiken wij het niet, omdat we veel meer genieten van het relaxe zonder stroom.

Mijn ouders en zusje kamperen altijd met stroom;
mijn ouders hebben dus een tl-bak in de voortent hangen, want dan heb je tenminste 'goed' licht.
mijn zusje neemt de tv, laptop, broodbakmachine, cd(dvd)-spelers enz. mee.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: wel of geen stroom
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2017, 09:09:33 am »

Ook als het tarief incl. stroom is gebruiken wij het niet, omdat we veel meer genieten van het relaxe zonder stroom.

Het hangt er ook wel een beetje vanaf waar je die stroom dan allemaal voor gebruikt, je kunt daarin natuurlijk overdrijven. Bij mij draait alleen de koelkast er op, het kraantje van de keuken en een LED-stripje onder de keukenplank. Rest van het licht komt van de zo gezellig ruisende Coleman, binnen in de tent een klein LED-lampje op batterijen. Geen TV of radio, geen (keuken)apparatuur want broodjes bakken gaat prima op de Skottel en voor de koffie hebben we zo'n pruttelpotje.

Vind het gewoon zonde om het (toch relatief dure) gas te besteden aan het koelen van het eten als we toch al voor de stroom betalen. Aangezien ik nogal veel kampeer maakt dat best een verschil over het hele jaar gerekend. Maar omdat wij ook mèt stroom zeg maar 'minimaal' kamperen is er in de praktijk geen verschil merkbaar tussen mèt of zonder stroom kamperen. Anders dan in de portemonnee...  O0
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: wel of geen stroom
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2017, 09:14:22 am »

Ook als het tarief incl. stroom is gebruiken wij het niet, omdat we veel meer genieten van het relaxe zonder stroom.

Mijn ouders en zusje kamperen altijd met stroom;
mijn ouders hebben dus een tl-bak in de voortent hangen, want dan heb je tenminste 'goed' licht.
mijn zusje neemt de tv, laptop, broodbakmachine, cd(dvd)-spelers enz. mee.

Inmiddels zijn ze beide caravan-kampeerders.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: wel of geen stroom
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2017, 09:47:07 am »

Altijd al zonder stroom gekampeerd. Het beetje back to basic maakt voor ons juist deel uit van de charme van kamperen. Je wordt als gezin ook makkelijker terug een geolied team.


Ik heb wel een omvormer van 12V naar 240V en liefst ook eentje met een zuivere sinus. Deze kan ik aansluiten op de trekhaak electriciteitsaansluiting van de auto. Wordt maximaal 1 tot 2 keer per week gebruikt om wat baterijen van lampen, fotocamera's, walkie-talkies op te laden. Wij zijn quasi elke dag op uitstap en tijdens het deel rijden met de auto naar de plaats om te wandelen of iets anders te doen en laden wij de GSM's ondertussen op.


Licht gebruiken wij ook niet zoveel. Ik hou van kijken naar de sterren en dan is licht hinderlijk. Als we 's avonds een boek lezen gebruiken we hoofdlampjes. Meestal moeten we op 3 weken tijd batterijen lampen maar één keer opladen.


Wij hebben enkel een frigo box. Daar we elke dag op uitstap zijn, vraagt het niet veel moeite om in de terugweg naar de camping even aan een warenhuis te stoppen en wat inkopen te doen. Dat is dan maximaal voor 2 dagen wat ook vers blijft in de frigobox. Echter als je gewoon bent van ganser dagen op de camping te zitten, vraagt dat dan wel een extra inspanning.

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: wel of geen stroom
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2017, 10:08:19 am »

Wij hebben altijd stroom.
Reden is gemak, veiligheid en luiheid.

Stroom is veels te duur, maar we hebben geen zin in gedoe met gas, lucifers en dergelijke. Met stroom koop je gemak, gewoon knopje om en lampje brand, koelkast stekker erin et voila, mobieltjes en ander elektronica makkelijk opladen.

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal