Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: wel of geen stroom  (gelezen 4075 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: wel of geen stroom
« Reactie #15 Gepost op: mei 15, 2017, 10:24:56 am »

Altijd al zonder stroom gekampeerd. [...] Echter als je gewoon bent van ganser dagen op de camping te zitten, vraagt dat dan wel een extra inspanning.
Even de quote ingekort, maar het hele verhaal is bij ons eigenlijk het zelfde. Als we toevallig een hele dag op de camping zijn houden we de koelbox koel met natte doeken en een laagje water. Zijn we niet op de camping dan wordt hij gewoon warm :)
En verder gewoon elke dag je vlees en verse groente kopen. Als je veel weg bent kom je altijd wel langs een winkel of groente stalletje.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: wel of geen stroom
« Reactie #16 Gepost op: mei 15, 2017, 10:46:40 am »

Altijd stroom, koelkast, iPads, laptop, koken, verlichting en in het voor en najaar de kachel(tjes).
Zou zelf nooit kiezen om zonder stroom te kamperen, maar ieder zijn/haar ding natuurlijk.
+1
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: wel of geen stroom
« Reactie #17 Gepost op: mei 15, 2017, 10:56:47 am »

Ik vind stroom wel prettig. idd zou het ook zonder kunnen maar dan zou ik nog wel wat aanpassingen moeten doen. met solar kom je ook een heel eind.

maar nu vind ik het voor de koelkast, kraantje, verlichting en omdat we nogal eens in omgevingen staan met koude/vochtige avonden en ook voor en najaar kamperen voor de verwarming.

 Vaak is er wel een ruimte waar je even kunt zitten met je laptop aan het stroom zodat ik fietsroutes uit kan zoek/stippelen voor op de sigma (die ook weer stroom gebruikt) maar dat ik daar niet van afhankelijk ben vind ik ook wel fijn.

Maar kan me prima voorstellen dat anderen die keuze niet maken.  Is denk ik gewoon erg persoonlijk.  Iedereen kampeert op een andere manier. De een zal nooit vertrekken zonder bbq, of skottel, of senseo... de ander kan zich dat weer niet voorstellen.  zo is het precies met of je wel of niet voor stroom kiest. 
Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: wel of geen stroom
« Reactie #18 Gepost op: mei 15, 2017, 12:46:22 pm »

Wij hebben altijd stroom.
Reden is gemak, veiligheid en luiheid.

Stroom is veels te duur, maar we hebben geen zin in gedoe met gas, lucifers en dergelijke. Met stroom koop je gemak, gewoon knopje om en lampje brand, koelkast stekker erin et voila, mobieltjes en ander elektronica makkelijk opladen.
Hmm. Onze koelkast op gas ging ook aan met een knopje. Piezo ontsteking noemen ze dat. De gaslamp idem dito.  :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wel of geen stroom
« Reactie #19 Gepost op: mei 15, 2017, 02:14:16 pm »

leuk om de reacties te lezen. aangezien wij altijd caravan hadden was er altijd standaard elektra ( waarom eigenlijk haha) Maar nu we  een jaar met de vouwwagen gekampeerd hebben dacht ik ineens.. misschien wel eens leuk om zonder stroom te gaan proberen. Wij hebben ook leeslampjes op ons hoofd en een skottelbraai. het enige wat bij ons op stroom draait is de koelkast. maar die kan op gas en de mobieltjes.. maar die kunnen in de auto opgeladen worden...... Het gaat mij niet eens zozeer om het geld maar gewoon leuk om eens te proberen...
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: wel of geen stroom
« Reactie #20 Gepost op: mei 15, 2017, 03:07:50 pm »

Wij hebben sinds een jaar caravan na jaren met vouwwagens gekampeerd te hebben en we kamperen nog steeds bijna altijd stroomloos :)
Koelkast op gas en de 90Ah batterij voor de mover zorgt ook voor de verlichting en het opladen van de telefoons.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: wel of geen stroom
« Reactie #21 Gepost op: mei 16, 2017, 11:29:24 pm »

Stromend water en voldoende stroom is voor ons wel een vereiste.

Sowieso voor onze eigen koelbox maar ook kachel (in Nederland bij kou) en ventilator (in Frankrijk bij 38 graden bijvoorbeeld) erg fijn om te hebben. In Frankrijk huren we het liefst een koelkast met een vriezertje erbij. Vol met lekkere en stukken goedkope ijsjes voor de kinderen. Ook het koffie apparaat, oventje en blender voor de smoothies natuurlijk  :O

Smartphone laat ik trouwens zoveel mogelijk voor wat het is. Die zou ik dus als eerste inleveren. Dat geeft rust en echt vakantiegevoel. Dat en samen met het gezin genieten van buiten zijn maar wel met enige luxe....
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal