Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: makkelijk disselslot  (gelezen 6579 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mic-v

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury DeLuxe 2016
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #15 Gepost op: mei 18, 2017, 01:33:58 pm »

Wij hebben op onze Cabanon Mercury deze:
https://www.dewitschijndel.nl/milenco-compact-al-ko-koppelingsslot/?sqr=disselslot&

Werkt erg makkelijk en is klein.
Kan tijdens het rijden erop blijven zitten (maar is in sommige landen niet toegestaan!).
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #16 Gepost op: mei 21, 2017, 08:37:52 pm »

Ik heb gekozen voor het simpelste bak model.  Met dank aan de vrijbuiter overigens aangezien mijn fietsendrager voor op de dissel beschadigd ( wat dikke krassen op de beugel) was. Hij leek al eens deels in elkaar gezet te zijn.

Super service bij vrijbuiter. Ik belde gelijk alle begrip dat dit niet de bedoeling was. Ik mocht de drager retour brengen. Euh dat kost mij minimaal 3 uur reistijd dat doen we dus maar niet. Dan een nieuwe op sturen en anders kreeg ik korting.
Gekozen voor de korting, de krassen neem ik voor lief ik hoef ze er in ieder geval niet meer zelf op te maken. Ze wilden de korting als geld terug storten. Aangezien ik een disselslot nodig had aangegeven dat ze deze wel op mochten sturen. Geen probleem. Erg tevreden over deze klantenservice.
Gelogd

Superunknown

  • Gast
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #17 Gepost op: juni 15, 2018, 02:19:51 pm »

Ik kwam pasgeleden deze advertentie tegen voor een origineel AL-KO disselslot:

https://utrailer.nl/product-dut-23-Disselslot-AL-KO-AK300-50-mm-voor-dissel-van-een-aanhanger-uniw.html?gclid=Cj0KCQjwx43ZBRCeARIsANzpzb95ze7cz5bXrngeCuP2L7QwNgfb9f5Xx-LooFYG1DbUPJXj8zRB5nUaAg7OEALw_wcB

Met verzenden op de kop af € 50,00. Dit slot kost in Nederland al gauw € 75,00 en heeft als voordeel dat je ermee kunt rijden.

Keuringsnummer MP030420 volgens deze lijst:

https://www.caravanpolis.com/serverspecific/default/images/File/slotenlijst_caravan_03-2015.pdf

UPDATE 26-06-2018: Vandaag wilde ik het slot monteren en wat blijkt... De Cabanon is voorzien van een 35mm aansluiting (een zgn. AK160-A). Hier is een vulbus bij nodig. Waarschijnlijk zit die in de door als je de 35mm versie besteld ipv de 50mm versie... Morgen maar even op bezoek bij MASTA.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2018, 08:42:05 pm door Superunknown »
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #18 Gepost op: juni 15, 2018, 04:58:01 pm »

Hier ook de Compact Eagle, wel wat een de prijs maar een prima, stevig slot wat echt super snel te plaatsen is.
Het enige wat wel moet gebeuren is de bouten van de dissel aanpassen, maar dat heeft de dealer voor ons gedaan.
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #19 Gepost op: juni 15, 2018, 05:05:52 pm »

Wij hebben op onze Cabanon Mercury deze:
https://www.dewitschijndel.nl/milenco-compact-al-ko-koppelingsslot/?sqr=disselslot&

Werkt erg makkelijk en is klein.
Kan tijdens het rijden erop blijven zitten (maar is in sommige landen niet toegestaan!).
Deze hebben wij ook. Goedgekeurd voor de verzekering en erg makkelijk in gebruik. Deze kan je ook plaatsen als de VW is aangekoppeld, tijdens een korte stop bijvoorbeeld.
Persoonlijk  rijd ik er niet mee, igv een ongeval kan de VW niet loskomen of losgemaakt worden van de trekhaak door de hulpdiensten.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2018, 12:06:24 pm »

Is inderdaad een erg handig slot!

De gekeurde versies zijn wel de rode en die zijn iets duurder meestal. Daar zit een beter slot in dan in deze versie.

Maar inderdaad erg makkelijk te plaatsen en terug los te doen op parkings!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.354
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2018, 03:06:47 pm »

Ik heb dus ook zo'n (on) ding. Echt al meerdere malen ruzie met de sleutel gehad. Er zijn mensen die het koffertje reuzehandig vinden. Maar ook dat is een ruimtevreter.. Als je alko koppeling hebt zou (mits nodig voor de verzekering) altijd het aklo safetylock mijn voorkeur hebben. Helaas hen ik knott en zit daarom vast aan dit ding.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Gelogd
Adventure Awaits

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #22 Gepost op: juni 17, 2018, 07:03:54 pm »


Onze vouwwagen heeft een KNOTT koppeling waarop als optie vanaf fabriek een koppelingsslot geleverd kan worden. Voor zover ik het kan nagaan is dit de Steady OB01 onderbouw vaste montage M12 met SCM goedkeuringsnummer MP030802. Dit slot kan je ook achteraf toevoegen, het is op veel plaatsen te koop o.a. https://www.anti-diefstal24.nl/onderbouwslot-steady-scm.html
Met dit slot heb je geen losse onderdelen anders dan de rode 'bal' die je nodig heb om de koppeling te vergrendelen als die niet aangekoppeld is. Als de vouwwagen aangekoppeld is bewaar ik de rode 'bal' in de trekhaakdop in de kofferbak. Hierdoor is zowel het met vet vanaf de trekhaakkogel besmeurde bal als de dop veilig afgeschermd.
Na aankoppelen is heel eenvoudig en snel met een druk op het slot de koppeling te vergrendelen (technisch gezien kan je ook prima rijden met het slot erop). Voor losmaken is wel de sleutel nodig :)
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #23 Gepost op: augustus 13, 2019, 08:47:55 am »

Deze hebben wij ook. Goedgekeurd voor de verzekering en erg makkelijk in gebruik. Deze kan je ook plaatsen als de VW is aangekoppeld, tijdens een korte stop bijvoorbeeld.
Persoonlijk  rijd ik er niet mee, igv een ongeval kan de VW niet loskomen of losgemaakt worden van de trekhaak door de hulpdiensten.
Heb ik ook en werkt prima. Tijdens het rijden erop laten zitten doe ik niet vanwege reden die jij ook aangeeft. Wel tijdens tussenstops.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: makkelijk disselslot
« Reactie #24 Gepost op: augustus 13, 2019, 09:07:05 am »

Wij hebben het originele van Alko: zeer prettig in gebruik. Veel handiger dan het ding dat ik eerst bij de caravan had.
Zie alleen dat het nogal prijzig is, wij hebben het als onderdeel van het wagenpakket van een HK Kyte gekocht:
https://www.fredheijda.nl/accessoires/al-ko-disselslot/
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal