Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.  (gelezen 3822 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #15 Gepost op: mei 22, 2017, 11:58:35 pm »

Zal er eens naar kijken maar denk niet dat we nog onder het contract uit kunnen. Morgen maar even rechtsbijstand bellen en vragen of zij ons van advies kunnen voorzien.

voel me dom dat we dit niet eerder bedacht hebben maar goed..
anderzijds staat er niks in het contract over hoe om te gaan met schade en aangezien de verzekeringen zeggen dat het zijn probleem is..kan hij lijkt me ons niet zomaar allemaal kosten in de schoenen schuiven.  Maar dat moeten we dan maar via rechtsbijstand navragen.

iedereen bedankt voor de reacties.

Maar ik zou eerst eens even contact opnemen met de verhuurder en aangeven dat je je er bij nader inzien niet zo lekker bij voelt. Er is immers nog geen schade ontstaan? Nu zou het nog redelijk simpel uit te praten moeten zijn. Gaat hij nu al op z'n strepen staan (wat gezien de overeenkomst vermoedelijk kan), dan weet je zeker dat je er in geval van schade echt een probleem mee hebt. Dan kun je alsnog vragen wat de juridische mogelijkheden op dit moment zijn.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #16 Gepost op: mei 23, 2017, 12:03:22 am »

Succes. En in ieder geval een prettige vakantie.
Er loopt een topic over zon zeker omgeving op max 650km van Utrecht. Misschien ook iets voor jullie? ;-))


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

marie

  • Gast
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #17 Gepost op: mei 23, 2017, 01:29:22 am »

haha ja bedankt. Dan hebben we van storm in ieder geval geenlast  :O
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #18 Gepost op: mei 24, 2017, 12:07:12 am »

Je zou de verhuurder kunnen vragen of hij toch een verzekering wil afsluiten. Hij kan dat als eigenaar doen. Belangrijk is dan wel dat hij bij het verzekeren aangeeft dat hij de wagen verhuurt. De premie kan hij dan aan jullie doorbelasten.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #19 Gepost op: mei 24, 2017, 08:14:39 am »

ik vind het een vreemde constructie. Waarom wilt hij de wagen niet verzekeren? hij verzekerd de wagen dan maakt het niet uit wie er gebruik van maakt. Ik zou het alsnog terugkoppelen... en geen akkoord gaan met opmerkingen van daar komen we wel uit.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #20 Gepost op: mei 24, 2017, 08:47:25 am »

Als ik even zoek vindt ik:
De huurder is aansprakelijk voor schade aan de verhuurde zaak die is ontstaan door een hem toe te rekenen tekortschieten in de nakoming van een verplichting uit de huurovereenkomst (art. 7:218 lid 1 BW).
Dus bij brand of storm is de schade 100% voor de verhuurder, want daar kun je als huurder niets aan doen.  http://www.hijink.com/huurrecht/Aansprakelijkheid_en_schadevergoeding_bij_huur
Ik zou hem hiermee in de hand adviseren dat hij toch beter een verzekering kan afsluiten.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #21 Gepost op: mei 24, 2017, 09:42:37 am »

Dus bij brand ...

Hangt er wel van af hoe de brand is ontstaan...  :) Ook dat kan mijn eigen schuld zijn.

Maar verder helemaal met je eens.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #22 Gepost op: mei 24, 2017, 05:27:50 pm »

Het blijft raar dat de verhuurder zelf geen verzekering met verhuur heeft afgesloten of wil afsluiten. Denk dat de verhuurder bij schade uiteindelijk aan het kortste eind trekt.....

Hoe oud is de te huren vouwwagen eigenlijk? Wellicht is deze sowieso niet tegen nieuwwaarde te verzekeren maar slechts tegen dagwaarde.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #23 Gepost op: mei 24, 2017, 05:49:56 pm »

Misschien off topic maar waarom geen goedkope vouwwagen kopen en bevalt het verkopen en een andere kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #24 Gepost op: mei 24, 2017, 07:14:33 pm »

Citaat
Het blijft raar dat de verhuurder zelf geen verzekering met verhuur heeft afgesloten of wil afsluiten.   

Er zijn bijna geen verzekeringsmaatschappijen die permanente verhuur willen verzekeren, en als ze het doen alleen tegen zeer hoge premie en met veel uitsluitingen / beperkingen. Ik kan me voorstellen dat een niet professionele verhuurder dit dus niet doet.  De kosten en beperkingen wegen niet op tegen de inkomsten van een paar weken verhuur.

Kijk maar eens naar de eigen verzekering, daar zal je lezen dat verhuur zeer beperkt is meeverzekerd ( max. 14 dagen of zo), of zelfs is uitgesloten.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

meneer Marnix

  • Gast
Re: particulier gehuurde vouwwagen is niet verzekerd.
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2017, 08:38:43 pm »

Tot en met vier weken verhuren is geen probleem en kost bij een waarde van 8.000 euro iets van 150 euro.

Omdat het niet echt een bedrijf zou zijn maar meer particulier karakter zou hebben zou je denken dat er niet veel wordt verhuurd.

Inderdaad misschien beter eentje tweedehands kopen en wellicht weer verkopen. Ook wel benieuwd wat voor vouwwagen, welk bouwjaar en welke prijs er wordt verhuurd.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal