Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in  (gelezen 10925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Gepost op: juni 01, 2017, 09:32:14 pm »

Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie je tent opzetten en afbreken.. en dan doel ik op..... elke dag een beetje.. of alles hup hup in een keer achter elkaar..
Afgelopen klap weekend viel me op dat sommige klappers snel klaar waren met inklappen en dacht ik... Hebben die gister al spulletje in gepakt of gooien ze nu gewoon alles los erin en zien ze het thuis wel... of ben ik gewoon zo traag  :), ( overigens geen last van hoor was heerlijk relaxed.. ff de hond tussendoor uitlaten.. had alle tijd)

ik ben zelf een type van aankomen.. basis opzetten evt met luifel en daarna ff relaxen en daarna spulletjes verder indelen.. inklappen ben ik altijd heel precies.. alles op zijn plekje..wagen al schoon op de camping.. vuile kleding los van de schone .. zodat ik thuis binnen een half uur uitgeladen ben en de wagen ip meteen naar de stalling door kan... Hierdoor ben ik op de camping wat langer bezig maar dat vind ik heerlijk.. beetje koeteldekoet rustig inpakken.. soms al een avond tevoren als we vroeg op pad willen...
Gelogd

jackodb

  • Gast
Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2017, 09:58:58 pm »

Afgelopen weekend hadden we de luxe om zowat de hele dag te kunnen inpakken. Maar op veel campings moet je voor een bepaalde tijd vertrokken zijn.

Zelf beginnen we de dag ervoor al met spullen inpakken die we dan 'toch niet meer nodig hebben'. Mochten er dan nog bederfelijke etenswaren overblijven, dan proberen we daar nog mede-kampeerders mee blij te maken.
En soms op de laatste avond alvast een ontbijtje voorbereiden. Dat scheelt dan ook weer. En als we de laatste morgen echt niet meer willen afwassen, gebruiken we een keertje wegwerpborden/bestek.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2017, 11:17:44 pm »

Wij bereiden meestal de dag van te voren een en ander voor, zodat we vlot weg zijn.
Tenzij we niet snel weg willen / hoeven te zijn. Dan pakken we alles op de dag van vertrek in.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2017, 11:33:00 pm »

Wij werden niet blij van 'twee dagen inpakken'.....
daarom overgestapt op 's nachts terug rijden: normaal (rustig) ontbijten, en daarna op standje relaxed inpakken. Daarna middagslaapje, alles inklappen, zwemmen met de meisjes, uitgebreid douchen en dan rijden/eten/rijden of eten/rijden.

Nu we gaan trekken moet het allemaal iets sneller, ik ben (erg) benieuwd! :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2017, 11:44:39 pm »

Toptip: Neem veel minder mee.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2017, 12:26:02 am »

Toptip: Neem veel minder mee.
dat is de gouden tip.  :J

Verder scheelt het ook of je een weekend staat of (zoals ikzelf in dit geval) ruim een week.

"koeteldekoet" vind ik wel een grappige en past bij ren en huppel :#
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2017, 06:55:27 am »

haha  :>
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2017, 07:25:28 am »

Opbouwen doe ik over het algemeen zo snel als mogelijk, of wel: waterpas zetten, openklappen, grondzeil leggen, voortent opbouwen,   bier
 / W:
De rest komt later... binnenhemel, ondertentjes, keuken, haringen, scheerlijnen, enz. wordt allemaal pas gedaan als het nodig is. Dus soms komen de (meeste) haringen er überhaupt niet in  :J

Afbreken hangt af van het vertrekken, als we 's morgens moeten vertrekken proberen we de dag er voor op zijn vroegst na de middag te beginnen met pakken. Hebben we 's morgens meer tijd dan doen we alles op de ochtend. Liefst zo lang als mogelijk het idee houden dat je vakantie hebt  :)
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2017, 07:26:37 am »

Wij zijn nieuwe klappers, dus zowel uitklappen als inllappen duurt wel even. We gaan de avond ervoor al wat inpakken en vooraf slimmer indelen. Bij korte overnachtingen zullen we niet alles uitklappen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2017, 08:36:18 am »

Thuis inpakken deden we in 1 dag. Alles verzamelen in de bijkeuken, dan op buienradar kijken of we droog konden klappen en alles erin/bedden opmaken. Op de camping de wagenbak en voortent zo snel mogelijk opzetten zodat we i.g. verzekerd waren dat de boel droog was. Eerst alle hoeken afspannen, de rest afspannen deed ik als laatste als binnen alles klaar was. Daarna het kuipzeil en vloerkleed erin zodat de boel ingericht kon worden en de auto leeggetrokken kon worden. De luifel deden we meestal de 2e dag. Het opbouwen van de tent en wagenbak, was binnen een uurtje wel klaar. het meeste werk zat hem in het afspannen en inrichten/opruimen van alles.

Het afbreken deden we een dag voor vertrek, helaas voor de laatste nacht die je dan betaald, maar voor 11 uur van de plek konden wij niet redden met onze bouwwagen. Ik was een hele werkdag bezig om alles op te ruimen en weer mee te krijgen. De tent en vouwwagen werden schoon ingeklapt, de keuken en de grondzeilen maakten we thuis beter schoon.

De ervaring met de Alpenkreuzer was dat we veel sneller konden in/uitklappen. Toen zonder kids en minder spullen. Die 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden volgens mij  :H
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2017, 08:51:18 am »

Opzet motto is binnen een kwartier aan het bier, ook niet zo moeilijk met een snelklapper. Die luifel daarna nog even, hangmatje, waslijn en BBQ op poten zetten en dan zijn we wel ongeveer zo ver.

Inpakken meestal dag voor we weg gaan die hangmat, waslijn en BBQ opruimen en dan morgens inklappen die handel en wegwezen.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2017, 10:29:05 am »

Binnen een kwartier aan het bier is altijd haalbaar. Of dan ook de vw staat is vers 2. ;-)


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #12 Gepost op: juni 02, 2017, 11:16:45 am »

Het opzetten doen we meestal op ons gemak, maar zodra alles is uitgeklapt zit de rest er in principe ook zo in. Buiten het kuipgrondzeil hoeft er niet zo veel te gebeuren. Bed opmaken doen we ter plaatse zodra alles staat. Het enige wat ik soms uitstel is het in elkaar zetten van een kastje. Dat doe ik soms de volgende dag.
Met inpakken beginnen we vaak al de dag van tevoren. Zorgen dat alles een beetje netjes is zodat we de volgende dag op tijd kunnen vertrekken. Keukentje opgeruimd, tassen alvast inpakken, etc. We ruimen dan wel alvast het kuipgrondzeil en de tarp op. Een luifel hebben we niet. De volgende ochtend zijn we dan vrij snel op pad.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2017, 11:18:12 am »

Wij boeken altijd een extra nacht. (dat klinkt beter dan we vertrekken een dag eerder :-) ) hoeven we dus ook nooit hals over kop te vertrekken.

omdat bij de vorige wagen het inpakken van de voortent wel een tijdrovend klusje was en de tent er wel even over deed om goed droog te worden haalde die ik er soms al een dag van te voren af. als we toch relatief vroeg wilde vertrekken. als de aanrijtijd meeviel dan was het op de vertrekdag zelf. dat betekende dan ook automatisch dat je heel veel op moet ruimen. 

Nu met de teun heeft veel al een vast plekje in de wagenbak gekregen. dat maakt inpakken een stuk makkelijker. waarschijnlijk zullen we een dag eerder wel de luifel er af halen en het grondzeil er alvast uit. dan is het op de vertrekdag gewoon een kwestie van laatste spullen in de bak/auto en inklappen maar.

wat opzetten betreft.. gewoon neerzetten totdat ik tevreden ben. voelt nooit of ik lang bezig ben.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #14 Gepost op: juni 02, 2017, 11:35:15 am »

In 1 uurtje alles op de plek, en opruimen avond  van te voren de losse rommel en smorgens binnen een uurtje weg wezen, kwestie van logisch indelen en routine.
en zorgen dat je in de middag uurtje of 3 /4 op de camping bent  en smorgens ontbijtje en dan om uiterlijk 0900 weg.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal