Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in  (gelezen 11058 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #15 Gepost op: juni 02, 2017, 01:52:17 pm »

Leuk topic!


Hangt een beetje af van de omstandigheden. Thuis laden we ook alles in op één dag.


Als we maar één nacht blijven wordt alleen het slaapgedeelte opgesteld en geen voortent. Alleen het hoogst noodzakelijke wordt uitgeladen zodat we de volgende dag snel verder kunnen.


Op een locatie waar we langer staan hangt het er van af hoe laat we toe komen. Is dat al na het avondeten, wordt diezelfde avond ook maar alleen het slaapgedeelte opgesteld zodat de kinderen op tijd hun bed in kunnen. De rest doen we dan wel de volgende ochtend. In het andere geval doen we alles in één keer. Ik slaag meestal wel alle haringen en stormkoorden en dat neemt het meeste tijd in beslag. Terwijl ik daarmee bezig ben, laad mijn vrouw verder uit, richt ze de voortent in en zo in. Vaak krijgt ze daar nog hulp bij van een van de meisjes, terwijl de jongste altijd heel enthousiast begint mee haringen te slaan, maar het na een kwartiertje voor bekeken houd.  (Had ik al verwacht voor ze er aan begon, maar toch wilt ze altijd koppig eerst mee beginnen stoer haringen slaan ;-).


Afbreken hangt ook af van de omstandigheden. Meeste pakken we altijd een avond op voorhand in. Bij een korte verplaatsing wordt de voortent en kuipzeil en zo meer de dag zelf nog ingepakt, bij een lange terugreis trachten we zoveel mogelijk de dag op voorhand te doen. Meestal doen we nog een korte uitstap en komen we dan al rond 15 uur op de camping terug en beginnen we er dan aan. Wanneer de tent dan droog is, wordt zeker dan ook de voortent opgebroken. Wanneer dat niet het geval is en zeker bij regenweer, wordt wel het kuipzeil en zo meer al opgebroken, maar de voortent zelf maar de dag nadien wat ook betekend iets later weg zijn. In geval dat we dan maar één nacht blijven wordt de voortent toch opgeslagen zonder kuipzeil zodat het doek niet verstikt, of wordt de tent bij thuiskomst opengezet. Droog de voortent kunnen opbreken, wordt deze niet meer bovengehaald tot de volgende tocht.


Tot vorig jaar maakten we ook altijd al het kuipzeil proper en ook het worteldoek werd wat properder gemaakt. Dit jaar denk ik echter dat pas thuis te gaan doen.





Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #16 Gepost op: juni 02, 2017, 02:02:08 pm »

Denk dat het erg uitmaakt of je kinderen hebt en hoe oud ze zijn of dat je met z'n 2'en bent.
Dat scheelt al heel wat spullen meenemen en dus in en uitladen.
Hier zorgen we dat we op tijd op de camping zijn en dan maakt het allemaal niet zo uit. Afgelopen keer was de buurman onder de indruk hoe snel we de vw hadden staan  8)
Wij hadden de afgelopen 2 keer opa en oma met de camper in de buurt staan dus de kinderen liepen niet voor de voeten  :> en hebben we alles pas op het laatste moment ingepakt. Meeste doe ik alleen paar dingen heb je met deze vouwwagen en 2e persoon nodig uitklappen voortent en de luifel eraan. Maar dat is 10 minuten  in totaal ofzo.
Met 2 uur zijn we nu dan echt wel klaar met inklappen en uitklappen iets sneller.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #17 Gepost op: juni 02, 2017, 03:36:49 pm »

Wij nemen veel mee en staan altijd maar op een lokatie. Dat merk je bij het opbreken. Wij ruimen zo veel mogelijk de dag van tevoren alles op, maken de vw schoon (randen) tenttapijt en air barrier er uit, Koelkast vast weg, etc, . Dat kost ons meestal de middag. .s avonds ergen lekker eten en op de vertrekdag rond 9.00 uur weg.
Gelogd

Kees vd Heijden

  • Gast
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #18 Gepost op: juni 02, 2017, 06:07:08 pm »

Onze vouwwagen Jamet Arizona stond met 2 uurtjes (1e keer op een camping ) zal in het vervolg wel vlotter gaan hoop ik, daarna begon het pas, kastje, dingetje hier dingetje daar , noem maar op, voordat je compleet ķlaar bent ben je zomaar een  paar uur verder, nu is de onze ook wel een bouwwagen ipv een vouwwagen. Denk dat het vooral een kwestie van wennen is en alles een eigen plekje moet krijgen, nu voelde ik mij bij tijd en  wijlen een echte kluns.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #19 Gepost op: juni 02, 2017, 10:35:25 pm »

Wij boeken altijd een extra nacht. (dat klinkt beter dan we vertrekken een dag eerder :-) ) hoeven we dus ook nooit hals over kop te vertrekken.

Doen wij meestal ook. Geeft best veel rust.

Opzetten met de Roadmaster was wel vier uur met inruimen van twee kasten enz enz.

Nu met de Malawi 2.0 stonden we de eerste keer in twee uur inclusief alles inruimen.

Wij rusten niet eerder voordat alles netjes strak en goed staat. Daarna smaakt die Duvel namelijk nog lekkerder....
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #20 Gepost op: juni 03, 2017, 07:19:35 am »

Als ik het zo lees zijn er weinig trekkers hier?
Wij waren meestal met een uurtje wel klaar met opzetten.  Opruimen duurde iets langer en daar begonnen we de avond vooraf het vertrek al mee.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #21 Gepost op: juni 03, 2017, 08:11:54 am »

dat viel mij ook op.. hoe mbt mensen die meerdere campings aandoen... die zullen ontgetwijfeld niet zoveel uit de wagenbak halen dus sneller inklappen. Verders leuk om te lezen.. ook wat handige tips gelezen die ik kan gebruiken
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #22 Gepost op: juni 03, 2017, 08:21:02 am »

Doen wij meestal ook. Geeft best veel rust.

Opzetten met de Roadmaster was wel vier uur met inruimen van twee kasten enz enz.

Nu met de Malawi 2.0 stonden we de eerste keer in twee uur inclusief alles inruimen.

Wij rusten niet eerder voordat alles netjes strak en goed staat. Daarna smaakt die Duvel namelijk nog lekkerder....
4 uur met een roadmaster dan doe je toch iets fout.  Wij hebben een roadmaster en alles inclusief inruimen 1uur en 30 minuten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #23 Gepost op: juni 03, 2017, 09:19:43 am »

4 uur met een roadmaster dan doe je toch iets fout. 

Oh, er is dus ook een goede manier!

Vast jou manier dan :-)
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #24 Gepost op: juni 03, 2017, 09:24:29 am »

Oh, er is dus ook een goede manier!

Vast jou manier dan :-)
Nee hoor ad van roadmaster zijn mannier. Volg je die precies dan is het niet moeilijk.:)12] :)6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #25 Gepost op: juni 03, 2017, 10:52:45 am »

Valt mee hoor, qua "fout". Ik denk dat je hooguit kan spreken van goed of beter als je er echt een waardeoordeel zou willen gebruiken.

Vijf vakantieseizoenen met de Roadmaster gedaan. Ook de Ad uit Goirle methode. Een vlak veldje in Nederland na twee uur rijden met 20 graden heeft wellicht iets minder tijdsbestek nodig dan 1.200 km verderop, +30 graden, niet heel vlak en rotsachtige bodem?

Als je alles dus ook je voortent met dubbele uitbouw, je luifel goed af wil spannen, stormvast van binnenuit, twee finke kasten in elkaar zetten, alles netjes inruimen, wc vullen, op drie punten elektra wegwerken (ja, koelkast, oven en ventilator staan op allemaal verschillende plekken) en je alles op je gemak doet, ben je zo vier uur verder. Als je bedenkt dat ook ondertentjes met de stretchers voor de kinderen er nog bij komen, het allemaal ze slecht nog niet is. Sowieso met jongere kinderen een niet te onderschatten factor. Kan vast natuurlijk ook in twee uur. Misschien zelfs in anderhalf uur.....

Het is maar net wat je allemaal bij je hebt, hoe lang je reis is geweest en hoeveel tijd je er voor neemt; het is tenslotte vakantie.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2017, 11:49:53 am door meneer Marnix »
Gelogd

verhagen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Livingstone River Logde Game Drive black edition
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #26 Gepost op: juni 03, 2017, 07:39:05 pm »

Als ik het zo lees zijn er weinig trekkers hier?
Wij waren meestal met een uurtje wel klaar met opzetten.  Opruimen duurde iets langer en daar begonnen we de avond vooraf het vertrek al mee.
Wij zijn wel soms trekkers. Met een Livingstone gd. We staan binnen 20 min met de basis opstelling, XL bed uitgevouwen en opgemaakt. Stoelen buiten, Porto potti in de binnen ruimte. Het water staat dan al op....
We leven wel idd wel uit de kratjes in de bak. We hebben geen tafel. We gebruiken twee inklapbare opstapjes als bijzettafeltje. De Porto potti met kleedje binnen als tafeltje.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #27 Gepost op: juni 04, 2017, 08:24:16 am »

Twee dagen voor vertrek in ochtend, Breek ik de voortent af. En zet de luifel aan de wagenbak. En ruim het eea op. Dan lekker relaxen. De avond voor vertrek breek ik de luifel af, en alles zit in de tassen. De ochtend van vertrek kwestie van inklappen, aanhaken. Nog lekker douchen en vertrekken.
Gelogd

Cees Wijnen

  • Gast
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #28 Gepost op: juni 04, 2017, 04:37:06 pm »

ik zie hier toch een hoop bruikbare tips moet ik zeggen.
Wij gaan voor het idee om alles in 1x op te zetten.
Dan is het daarna biertijd zal ik maar zeggen hahaha en afbreken ja dat gaan wij ook ondervinden en wij beginnen er dus al de dag ervoor mee.
juist omdat het onze eerste ervaring wordt met de klappert wil ik daar graag de tijd voor nemen en dan niet alles op het laatste moment moeten doen.
 
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #29 Gepost op: juni 04, 2017, 10:28:48 pm »

Voor dit jaar de eerste keer met de vouwwagen, dus geen ervaring met opzetten en afbreken van dat ding.... :)
Maar ik denk dat het niet veel zal verschillen met onze tent die we hiervoor hadden.

Opzetten duurde meestal een uurtje of 2 - 3. Stokken en het uitzetten moesten we met 2 personen doen. Mijn vrouw hielp daarna altijd even om de eerste scheerlijnen aan de tent te maken. Als ik dan de eerste had vast gemaakt en de tent zo goed als strak stond ging zij beginnen met het inrichten binnen (binnentent inhangen, luchtbed opblazen (thanks God, dat hebben we nu niet meer  :>) en alle spulletjes een plaats geven. In de tussen tijd sloeg ik alle haringen en maakte alle scheerlijnen vast. Al met al een uurtje of 3 denk ik zo.

Op de laatste dag voor vertrek braken we dan alles af, inclusief de tent (meestal in de middag / avond) als alles opgeruimd was gooide we ons popup tentje uit en sliepen daar nog een nachtje in. 's morgens was het dan in een half uurtje gebeurd. Ontbijten deden we meestal ergens langs de tolweg.

Laatst hebben we het er eens over gehad hoe we dat nu met de vouwwagen gaan doen. Ook omdat we dit jaar voor het eerst met ons drietjes gaan kamperen en ons zoontje van 1,5 waarschijnlijk ook zal lopen... Het zal er op neerkomen dat ik eerste de vouwwagen (trigano odyssee) zover opzet en mijn vrouw in eerste instantie de kleine bezig houdt. Ze zal wel in de buurt moeten blijven want bij sommige dingen heb ik haar hulp nodig... Maar we zullen wel zien. Misschien dat we hem ook gewoon even in het campingbedje kunnen leggen... zien we dan wel.

Afbreken zal wel weer de dag van te voren zijn zodat we de dag erna alleen nog maar hoeven in te klappen zodat we weer snel weg zijn. Ik denk wel dat we thuis de vouwwagen nog even open klappen en dan goed invouwen (voor zover dat goed te doen is....)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal