Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in  (gelezen 11020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #45 Gepost op: juni 07, 2017, 04:58:47 pm »

Opzetten in een klein half uurtje: wagenbak op z'n plek en horizontaal zetten, pootjes uitdraaien. Afdekhoes verwijderen. Tent openklappen en uittrekken, vier haringen op de hoeken. Aan de binnenzijde tent opspannen. Beide zijluifels op spanning brengen. Luifelstok plaatsen en op spanning brengen, twee haringen op de hoeken van de luifel. Keuken openklappen, stoeltjes pakken en klaar.

Inpakken in een uurtje: Alles wat er nog staat in de wagenbak. De zes haringen wegnemen. Zijluifels van spanning halen. Luifelstok laten zakken en naar binnen halen. Tent van spanning halen. Tent op wagenbak trekken. Afdekhoes plaatsen. Pootjes indraaien en aanhaken aan de auto.

Dit lezen duurt haast langer dan het opzetten :-). Stoelen liggen. Ij ons achterin de auto, die zetten we neer voor we klappen. Klap klaar? Biertje!
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #46 Gepost op: juni 07, 2017, 05:54:02 pm »

Dit lezen duurt haast langer dan het opzetten :-).


Dan maar weer 1 uur of zelfs 4 uur opzetten als ik mag kiezen. Moet nog zes weken wachten.....
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #47 Gepost op: juni 07, 2017, 06:51:13 pm »

In onze zomer modus staan we in 20/30 minuten. Wagenbak + luifel. De koelkast krijgt zijn plekje onder de luifel en verder leven we uit de auto.

Als we gaan verkassen ruimen we de avond van te voren vast wat rommeltjes op en na het eten ook de scottel, volgende ochtend zijn we een uurtje na het opstaan weer onderweg. Dat is dan inclusief douche en ontbijt
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #48 Gepost op: juni 09, 2017, 01:42:02 pm »

Dit lezen duurt haast langer dan het opzetten :-). Stoelen liggen. Ij ons achterin de auto, die zetten we neer voor we klappen. Klap klaar? Biertje!
Ja, maar dan heb je nog niet opgezet ...
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #49 Gepost op: juni 11, 2017, 09:32:55 am »

Nog geen regen gehad maar dat lijkt me vreselijk. Voorheen hadden we een caravan en altijd alleen een luifel. Opzetten en afbreken max 45 min.. een verademing.. maar onderweg 1200 km geknepen billen en standaard 2 uur later op plaats van bestemming vergeleken met onze vouwwagen vrienden... thuiskomen altijd nog een halve dag werk met uitsoppen caravan... Ik riep altijd.. geen vouwwagen want dat is zoveel werk..maar als ik de tijdwinst vh rijden ed bijreken is dat dus helemaal niet waar. Als ik nu thuiskom is mijn vouwwagen binnen een half uur leeg...en het genot dat E geen geslingerd achter me wagen is... en je rustig ff 130 kan rijden... heerlijk.
Grappig :)
Wij zijn nu met de caravan sneller klaar met opruimen en schoonmaken dan met de vouwwagen.
De tijdwinst kan ik wel begrijpen maar die is alleen geldig in Frankrijk. Als wij op vakantie gaan zijn we eigenlijk net zo lang onderweg dan met de vouwwagen.

Maar aan jouw verhaal te lezen hebben jullie nogal slechte ervaringen met het rijden met de caravan gehad.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Hoe zetten jullie op en pakken jullie in
« Reactie #50 Gepost op: juni 12, 2017, 09:28:23 am »

dat klopt.... ondanks dat we een goeie trekkende auto hadden en de caravan goed hadden beladen hebben we toch op de snelweg een paar keer een slingermoment meegemaakt... een keer bij een ineens opkomende rukwind in de bergen en een keer doordat we tussen twee vrachtwagens zaten die ervoor zorgde dat de wind onder en naast onze caravan kwam.... hierdoor ben ik angst gaan opbouwen en wat dat betreft ben ik nu blij dat we dat niet meer achter ons hebben hangen... maar goed caravan heeft zeker ook voordelen..
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal