Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Quechua 2 seconds pop up tent  (gelezen 7388 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #30 Gepost op: juni 12, 2017, 10:03:54 pm »

1 luchtbed van 120 breed is dan nog een optie. Bij ons slaapt er ook regelmatig 1 kind in de basistent. Misschien dat dat ook nog een idee is.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #31 Gepost op: juni 13, 2017, 08:07:45 am »

In de mijne past net een luchtbed van 140 breed. Een 3 persoons, geen idee? Prima afmeting ook voor 1 persoon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

markieman

  • Gast
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #32 Gepost op: juni 13, 2017, 08:24:52 am »

En laat dat inklappen bij die popup tentjes nou net de grootste uitdaging zijn...!  :I Je moet tegen een elastische kracht in draaien en het dan nog in bedwang houden om weer in de foedraal te krijgen. :K

Koop een "Easy" model. Die hebben een soort opvouwhulp. Niet in 2 seconden opgevouwen, maar wel super easy.

Ik zou voor een 3 persoons gaag. 2x70 is groter dan 120. Er hoeven geen spullen in, maar het geeft ze ruimte om een boek, zaklamp, gameboy etc comfortabel naast het luchtbed te leggen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #33 Gepost op: juni 13, 2017, 09:37:09 am »

Omdat ik een herhaling van antwoorden zie even een samenvatting,
In een 2 persoons:
Past zeker een luchtmatras van 1.40
Passen zeker 2 si matjes van 63 cm
Kunnen geen extra spullen naast de matrasjes.

In een 3 persoons:
Passen bovenstaande ruim
Is erg groot voor 1 kind

Nu is de keuze aan Dr Livingstone

Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #34 Gepost op: juni 13, 2017, 09:45:16 am »

Onze zoon is ook alleen, maar we gaan voor hem ook een 3-persoons kopen. Op die manier kan hij lekker zijn spullen bij zich houden als hij wat ouder is (hij is nu 10). Ik vind de 2-persoons nl. erg krap, zelfs voor 1 persoon. Tenzij er echt alleen maar in geslapen wordt en verder niet. Maar ik verwacht dat hij zich ook wel eens terug wil trekken met een boek of schermpje op een regenachtige dag en dan is het wel prettig als je je nog enigszins kunt bewegen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

muis

  • Gast
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #35 Gepost op: juni 13, 2017, 09:50:56 am »

Dr Livingstone gaf al aan dat er alleen in geslapen zal worden.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #36 Gepost op: juni 13, 2017, 03:09:22 pm »

Wij hebben zelf 3 persoons. Maar denken steeds weer we gaan over naar 2. Neemt toch minder plaats in op de plek en dus meer plaats om de rest van de kampeerspullen neer te zetten. Maar omdat er toch regelmatig een logeetje in het tentje erbij kruipt gaat toch nog steeds de 3 persoons mee.
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #37 Gepost op: juni 13, 2017, 10:06:32 pm »

Even vergelijken:
2 persoonstent slaapcompartiment 1,20 x 2,10 meter (hoogte 0,98 m)
3 persoonstent slaapcompartiment 1,80 x 2,10 meter (hoogte 1,04 m)

Zo kun je dus uitrekenen of twee matjes er in passen. Als je matjes hebt van 70 cm passen er dus in de tweepersoonstent geen 2 matjes.

Wij hebben de 3 persoons. Gebruiker altijd ons 2 persoonsluchtbed erin. Ik vind dit altijd erg krap. We hebben wel nog plaats aan de zijkant en we liggen er dan met twee volwassenen in.
Maar mijn advies is om de 3 persoonstent te pakken. Je hebt iets meer ruimte (60 cm). En voor de prijs hoef je het niet te laten.

Houdt wel in de gaten dat als het regent en je maakt de tent open dat alles nat wordt omdat de tent vrij snel schuin wegloopt. Een tent met een rechte "deur" is fijner, eventueel met een klein luifeltje..

Ik vind ze trouwens toch wel iets te duur om ze na 1 keer gebruik weg te gooien zoals hier gesuggereerd wordt.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #38 Gepost op: juni 13, 2017, 10:18:03 pm »

Weggooien is ook echt niet nodig. De onze is nog zonder easy systeem en die vouwen we echt in een mum van tijd in. Gooi maar mijn kant op. Vouw ik um op, neem um mee en verkoop um. Hihi
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #39 Gepost op: juni 13, 2017, 10:59:52 pm »

Voor onze zomervakantie wil ik, ivm het rondreizen, de achtertent van de AK thuislaten en de beide kinderen laten slapen in een Quechua 2 seconds pop up tent.
In eerste instantie wil ik een 2 persoons versie gaan aanschaffen, maar ik vraag me af of de 2 self inflatable matrasjes er écht wel in passen. Volgens de opgegeven maten zou het moeten passen.
Ik hoor je zeggen: koop dan een 3 persoons versie, maar het punt is dat het alleen voor deze vakantie is. Na dit jaar wordt de tent hoogstens nog gebruikt door de oudste en de jongste zal in de achtertent slapen. Dan is een 3 persoons voor 1 kind wel heel erg groot.

Mijn vraag is, wie er ervaring heeft met 2 personen (kinderen) in de Quechua 2 seconds pop up tent?

De topicstarter geeft al aan dat ie geen 3 persoons tentje wil! De vrasg is wie er ervaring heeft met 2 kinderen in de quecha 2 .....

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Rudy78

  • Gast
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #40 Gepost op: juni 14, 2017, 08:25:23 am »

De topicstarter geeft al aan dat ie geen 3 persoons tentje wil! De vrasg is wie er ervaring heeft met 2 kinderen in de quecha 2 .....

De vraag is wie ervaring heeft in 2 personen (kinderen) in de Quecha 2 sec pop up tent. TS geeft er wel wat bedenkingen bij over de 2 en 3 persoonstent.

Als TS toch advies wil over een 2 persoons blijft mijn advies ga voor de 3 persoons. Die tentjes zijn niet heel erg ruim....
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.793
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #41 Gepost op: juni 14, 2017, 08:56:28 am »

Omdat na deze vakantie de tent nog maar door 1 van onze kinderen zal worden gebruikt. En dan is een 3 persoons te groot.

Het inklappen van de pop up tentjes is verbeterd. Vroeger was het een uitdaging, nu vele malen minder.

hij/zij heeft de keuze toch al lang gemaakt... 
twee 1-persoons tentjes kan ook nog, dan kan de tweede na deze vakantie op Marktplaats gezet worden :P
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #42 Gepost op: juni 14, 2017, 01:03:20 pm »

Ha, wel nieuwsgierig of de keuze makkelijker is geworden of moeilijker, haha. ::)
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #43 Gepost op: juni 14, 2017, 02:49:15 pm »

Ha, wel nieuwsgierig of de keuze makkelijker is geworden of moeilijker, haha. ::)

Leuk!

Vraag stellen op dit forum, maar ook andere fora, levert veel info op. Maar of je daar nu altijd wijzer van wordt... We hebben al zoveel keuzestress in ons leven :off
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2017, 04:47:11 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: Quechua 2 seconds pop up tent
« Reactie #44 Gepost op: juni 14, 2017, 08:43:31 pm »

Bij ons sliepen er 2 kinderen in de 2p 2seconds van Quetcha. Paste prima. Nog wat spullen erbij vlak naast en op bed. Lekker knus. Maar wel op dunne en smalle SI-matjes. Durf niet te zeggen of 70cm matjes ook passen.
Hebben 2p inmiddels ingeruild voor 2p-2seconds-Air. Ivm frisse lucht én beetje voortent (kunnen schoenen buiten binnentent en regent het bed niet meteen nat als je in/uit gaat). Had de indruk dat binnentent ook wat breder is (maar niet nagemeten).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal