Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen vs tent  (gelezen 3662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drienster

  • Gast
Vouwwagen vs tent
« Gepost op: juni 22, 2017, 10:10:05 pm »

Ik heb al het een en ander gelezen over de diverse merken van vouwwagens en waar op te letten bij aanschaf. We hebben ook al wat modellen op het oog die we willen bekijken.....maar mijn vriend wil eventueel de aanschaf van een grotere (voornamelijk bredere) tent niet uitsluiten. Dus hoe kan ik hem overtuigen dat een vouwwagen beter is. Dus kort gezegd. Wat zijn de voordelen van een vouwwagen tegenover een tent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vouwwagen vs tent
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2017, 10:18:31 pm »

Als je een grote tent hebt, stop je deze over het algemeen in een bagagewagen. Waarom dan niet meteen een vouwwagen nemen, met het comfort van een bed, keuken, bagageruimte, snel opzetten, ....
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.754
Re: Vouwwagen vs tent
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2017, 10:33:17 pm »

Precies mijn gedachten. Zeker als je met je gezin gaat. Voor ons de reden om voor een vouwwagen te gaan.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Vouwwagen vs tent
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2017, 10:56:39 pm »

Wij gaan het deze zomer ervaren. De tent hebben we net ingeruild voor een vouwwagen.

Als de tent dan toch in een aanhanger moet, dan maar het comfort ook. Met name het comfort van een bed op hoogte en een fatsoenlijk matras waren voor ons doorslaggevend, met het snelle opzetgemak op een goede tweede plaats. Binnen een half uur opgezet en ingepakt is ook wat waard. 

Om toch het tentgevoel niet te verliezen hebben we gekozen voor een Smitveld. Dichter bij een DeWaard tent komt het volgens mij niet.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Vouwwagen vs tent
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2017, 11:01:40 pm »

Wij zijn nu voor het eerst op vakantie met de vouwwagen ipv een tent. Ik vind weinig verschil in opzetsnelheid tussen onze tent en de vouwwagen. Wij hadden een Outwell Trout lake 4 tent met luifel.

Maar het comfort van het bed en de laadruimte van de vouwwagen zijn ideaal. Wij kunnen de spullen onder het bed kwijt en dat scheelt troep en we hebben geen extra kasten meer nodig. Ook vind ik het prettig om minder afhankelijk te zijn van de staanplaats met kuilen, stenen of schuin aflopend. De vouwwagen recht zetten en je kunt lekker slapen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen vs tent
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2017, 11:25:56 pm »

Voor mij gaat een vouwwagen boven een tent omdat ik dan niet op de grond hoef te liggen, dat heb ik 2x gedaan en dat was echt niet wat ik wilde.  Daarnaast was "pieren in een pannetje" op zo'n brandertje ook niet echt wat. Het tentdoek is voor mij wel altijd een must geweest.
Bijkomend voordeel vind ik dat ik niet alles op zolder hoef te leggen maar alles zit in de vouwwagen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen vs tent
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2017, 07:14:15 am »

Wij hebben 2 jaar een tent gehad. Het gehannes met de tent in de auto. Op de grond slapen was het net niet en heel veel dingen extra mee nemen keuken etc. Nu alles in een vak open klappen keuken er in en klaar. Het scheelt mij 2 uur opbouw tijd. En ik vind persoonlijk een vouwwagen mooier

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Vouwwagen vs tent
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2017, 07:35:17 am »

Sneller inpakken en uitpakken (thuis) is ook echt een voordeel. Al gaat dat natuurlijk ook steeds sneller als je een vaste manier van inpakken hebt.

Maar ik zou zelf de stormvogel nooit weg doen, kamperen met de tent is ook heerlijk

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vouwwagen vs tent
« Reactie #8 Gepost op: juni 23, 2017, 07:56:55 am »

    Onze voordelen:
    Staat snel
    goed bed
    bed al opgemaakt
    stabiele keuken
    veel laadruimte
    uitstraling

    Nadelen
    stuk duurder
    grotere kar[/list]
    « Laatst bewerkt op: juni 23, 2017, 07:59:06 am door Spiegelbeeld »
    Gelogd

    linda75

    • Klap prof
    • ****
    • Offline Offline
    • Geslacht: Vrouw
    • Berichten: 799
    • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
    Re: Vouwwagen vs tent
    « Reactie #9 Gepost op: juni 23, 2017, 01:01:40 pm »

    ik denk dat je op een vouwwagenforum mee voor als nadelen zal horen ve vouwwagen tov een tent.
    Als je op een tent of caravan forum de vraag zal stellen hoor je ws weer de voordelen ve caravan vs tent.
    Voor mij de voordelen: vast bed, vaste bak waar thuis alles al in op ligt geborgen. geen overvolle auto volgepropt met allemaal losse tasjes. Snel opgezet en lekkere keuken. slapen van de grond.

    Grote tent vraagt vaak ook een karretje of flinke dakkoffer. Ik heb geen zin om alles in de dakkoffer te moeten proppen en dan bij aankomst eerst een tent op te zetten en dan nog alle tasjes en kratjes leeg te moeten maken. nu blijft80% in de wagenbak liggen en alleen wat kleren en wat spelletjes komen eruit. de rest ligt al op zijn plek in de vaste keuken en onder het bed.
    Gelogd

    KampeerFan

    • Klap prof
    • ****
    • Offline Offline
    • Geslacht: Man
    • Berichten: 1.324
    Re: Vouwwagen vs tent
    « Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2017, 03:13:20 pm »

    Ik ben 1 x met anderen mee geweest te kamperen in een bungalowtent. Na 1 dikke onweersbui, was ik al genezen. De hele bende zeiknat op de grond en met zijn allen aan de stokken hangen om te voorkomen dat het zaakje niet weg ging waaien. De vouwwagen geeft zoveel meer comfort, omdat je alles niet op de grond hoeft te zetten en hoog en droog kan slapen. Maar het is natuurlijk ook maar net wat je wensen/eisen/omstandigheden zijn. Je kan ook niet bij iedereen in de beurs kijken.
    Gelogd

    Yella

    • Klap gek
    • *****
    • Offline Offline
    • Geslacht: Man
    • Berichten: 6.865
    • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
    • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
      • Jawa.nl
    Re: Vouwwagen vs tent
    « Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2017, 04:58:27 pm »

    Ik ben 1 x met anderen mee geweest te kamperen in een bungalowtent. Na 1 dikke onweersbui, was ik al genezen. De hele bende zeiknat op de grond en met zijn allen aan de stokken hangen om te voorkomen dat het zaakje niet weg ging waaien. De vouwwagen geeft zoveel meer comfort, omdat je alles niet op de grond hoeft te zetten en hoog en droog kan slapen. Maar het is natuurlijk ook maar net wat je wensen/eisen/omstandigheden zijn. Je kan ook niet bij iedereen in de beurs kijken.
    Tent kamperen kun je ook zo duur maken als je wilt. De Waard, of een Karsten. Wij keken destijds voor een Karsten, rond de 3500 euro. Voor 5200 euro hadden we toen de Jametic. Voor een Karsten moesten we ook met een karretje gaan rijden om dat allemaal mee te kunnen nemen. Dus kozen we voor de Jametic.
    Gelogd
    www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

    Jon

    • Klap prof
    • ****
    • Offline Offline
    • Geslacht: Man
    • Berichten: 1.571
    Re: Vouwwagen vs tent
    « Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2017, 05:54:43 pm »

    Als je op de bodem slapen geen punt vindt, dan is kamperen in een tent super, zeker met het huidige aanbod. Daar komt bij dat een vouwwagen nogal wat duurder uitpakt dan een goede kwaliteit tent. Ik heb tijdens onze recente vakantie in Frankrijk prachtige tenten gezien. Ik meen te mogen stellen(linke soep!) dat een vouwwagen niet het traditionele kamperen kan vervangen.

    Echter, het gemak en de leefbare luxe die een vouwwagen biedt is niet te versmaden. Zou het vooral het uiterlijk betreffen, zou een Smitveld een mooie tussenweg zijn.
    Gelogd
    Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

    Yella

    • Klap gek
    • *****
    • Offline Offline
    • Geslacht: Man
    • Berichten: 6.865
    • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
    • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
      • Jawa.nl
    Re: Vouwwagen vs tent
    « Reactie #13 Gepost op: juni 23, 2017, 06:13:29 pm »

    In een tent hoef je niet beslist op de grond te slapen. Je kunt ook kiezen voor een 50 cm dik opblaasbaar bed of van die stretchers. Maar het grote voordeel van een vouwwagen is dat je minder met zooi hoeft te slepen. Maar bij vele vouwwagens sleep je overigens ook met redelijk wat spullen. vooral als het boven op de wagen ligt waar het eerst af moet en vervolgens weer de tent in, kastjes bouwen.
    Gelogd
    www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

    campingloge

    • Klap nerd
    • ***
    • Offline Offline
    • Geslacht: Man
    • Berichten: 386
    • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
    Re: Vouwwagen vs tent
    « Reactie #14 Gepost op: juni 23, 2017, 10:35:45 pm »

    Ik heb tijdens onze recente vakantie in Frankrijk prachtige tenten gezien. Ik meen te mogen stellen(linke soep!) dat een vouwwagen niet het traditionele kamperen kan vervangen.

    Ik weet niet wat je bedoeld met Traditioneel Kamperen maar is dat wat in de volksmond Kramperen heet?

    Uit bovenstaande reacties blijkt dat een vouwwagen wat luxer en comfortabeler wordt ervaren, maar dat dit ook een hogere nieuwprijs met zich meebrengt. Tweedehands hoeft het geen verschil te maken.
    Voor ons geldt daarbij dat we nu met vouwwagen rondtrekken, geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om dat met onze grote tunneltent te gaan doen. Het biedt voor ons dus ook andere mogelijkheden zoals even een weekendje weg.

    Een vouwwagen is niet beter dan een tent, ook niet slechter. Wel anders. Het hangt er maar net vanaf wat voor type kampeerder je bent en wat jouw definitie van vakantie is.

    PS. Een vouwwagen en een tent zijn beide wel beter dan een caradinges  :# :#
    Gelogd
    Pagina's: 1 2 »   Omhoog
     

    SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal