Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Klapband onderweg  (gelezen 23521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

akiwalker

  • Gast
Re: Klapband onderweg
« Reactie #30 Gepost op: juli 13, 2017, 09:59:56 pm »

Zo te zien zijn dit nog diagonaal-banden (4 Ply Rating). Die lopen sowieso warmer dan moderne radiaalbanden en moeten ook flink op druk gehouden worden. Diagonaalbanden hebben veel meer last van inwendige wrijving en daardoor opwarming van binnenuit. Bovendien worden die dingen nog wel eens van losse loopvlakken voorzien. Heb je toevallig ook een foto van het bandje dat het heeft begeven?
We hebben er net eens goed naar gekeken en de band is  op geen enkele plaats gesprongen, het wordt alleen maar vreemder en vreemder. Nu denken we toch dat er een verkeerde spanning op de band stond. :-(

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

akiwalker

  • Gast
Re: Klapband onderweg
« Reactie #31 Gepost op: juli 13, 2017, 10:03:44 pm »

Banden controleren voor je op pad gaat is sowieso een must.  Maar wie doet het?
Maar op nieuwe banden zou je moeten kunnen vertrouwen.
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de productie datum van de band die is gesprongen.
Week 46 jaar 16 en na beter kijken is de band nergens gesprongen maar van de velg af gelopen. Het wordt steeds een groter misterie.

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

akiwalker

  • Gast
Re: Klapband onderweg
« Reactie #32 Gepost op: juli 13, 2017, 10:05:03 pm »

getverdemme dit lijkt me zo eng om mee te moeten maken... wat zullen jullie geschrokken zijn.. en als je nieuwe banden laat plaatsen mag je er toch wel vanuit gaan dat het bedrijf weet welke eronder moeten?? Hopelijk heeft dit niet het vouwwagenkamperen verpest voor jullie.. en huren jullie snel weer in een nieuwe/ andere wagen rond.. maar ik ga zelf even kritisch mijn banden nakijken die we vorig jaar geplaatst hebben.
Ja was heel eng.
Maar we gaan het wss toch nog eens proberen. Maar dan brengen we de vouwwagen binnen bij een echte vouwwagen verdeler.
Lijkt me toch beter! 

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Klapband onderweg
« Reactie #33 Gepost op: juli 13, 2017, 10:18:01 pm »

Kan het niet goed zien maar staat er links achter dot 08 01? Dat betekent aug 2001
En banden waren vervangen, zou toch echt terug gaan naar de banden leverancier
Zie net dat jie aangeeft 46/16 dus zie het niet goed, idd erg vreemd dat de band er dan afloopt
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2017, 10:21:05 pm door leeuw »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Klapband onderweg
« Reactie #34 Gepost op: juli 13, 2017, 10:52:11 pm »

We hebben er net eens goed naar gekeken en de band is  op geen enkele plaats gesprongen, het wordt alleen maar vreemder en vreemder. Nu denken we toch dat er een verkeerde spanning op de band stond. :-

Mijn vermoeden is dat de bandendruk te laag was, de band te heet is geworden en de rubber hiel daardoor te veel sterkte verloren is. Ook als de banden te oude zouden zijn, verklaar je daarmee volgens mij nog niet dat de velgrand de grip op het rubber verloren lijkt te zijn. De band is niet geklapt, de band is eraf gelopen.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Klapband onderweg
« Reactie #35 Gepost op: juli 13, 2017, 10:58:25 pm »

@akiwalker,  zou je de volledige DOT code kunnen posten? Duidelijke foto of gewoon over typen wat er achter DOT staat.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Klapband onderweg
« Reactie #36 Gepost op: juli 13, 2017, 11:15:09 pm »

Disclaimer: ben geen bandenexpert dus misschien is onderstaande een zinloze bijdrage.

Dat velgje ziet er gedateerd uit. Is die velg uberhaubt geschikt voor tubeless banden?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Klapband onderweg
« Reactie #37 Gepost op: juli 13, 2017, 11:17:53 pm »

Disclaimer: ben geen bandenexpert dus misschien is onderstaande een zinloze bijdrage.

Dat velgje ziet er gedateerd uit. Is die velg uberhaubt geschikt voor tubeless banden?

Ik denk het wel, het is gewoon een standaard 10 inch, 3,5J ET 0 aanhangervelgje. De rand heeft wel te lijden gehad van het stukje zonder band.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Klapband onderweg
« Reactie #38 Gepost op: juli 13, 2017, 11:24:50 pm »

Of hij zag er al zo uit voor het ongeval. De snelle opknapbeurt met grijze verf over wielbouten en ventiel laten vermoeden dat het velgje zeker niet in nieuwstaat verkeerde.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Klapband onderweg
« Reactie #39 Gepost op: juli 14, 2017, 07:49:11 am »

Vreemd dat een band er zomaar af kan lopen. Doet toch vermoeden dat band en vleg niet bij elkaar hebben gepast. Ik zou er toch nog eens een onafhankelijk expert naar laten kijken. Het is een gokje om bij mistake te kunnen claimen bij degene die de banden heeft gemonteerd.
Als velg en band niet bij elkaar passen, kan de band langzaam druk verlieten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Klapband onderweg
« Reactie #40 Gepost op: juli 14, 2017, 08:32:29 am »

Inderdaad. Of roest aan de velgrand waardoor de tubeless band niet luchtdicht kon afsluiten. Zoals gezegd, ik ben geen bandenexpert maar rijd en sleutel al meer dan 20 jaar aan oldtimers. Ik zou bij zo'n oud en roestig velgje een binnenband gebruiken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Klapband onderweg
« Reactie #41 Gepost op: juli 14, 2017, 09:43:28 am »

Op de eerste foto van de nog goede band zag ik inderdaad al wat verf op de band. dat was ook mede dat ik dacht dat het om oudere banden ging.  Het lijkt of hier lekker is geprutst.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

akiwalker

  • Gast
Re: Klapband onderweg
« Reactie #42 Gepost op: juli 14, 2017, 09:53:40 am »

Of hij zag er al zo uit voor het ongeval. De snelle opknapbeurt met grijze verf over wielbouten en ventiel laten vermoeden dat het velgje zeker niet in nieuwstaat verkeerde.
Neen de velg was is zeer goede staat. Natuurlijk nu niet meer. Daar zal het zeker niet aan gelegen hebben. :-)

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

akiwalker

  • Gast
Re: Klapband onderweg
« Reactie #43 Gepost op: juli 14, 2017, 09:57:02 am »

@akiwalker,  zou je de volledige DOT code kunnen posten? Duidelijke foto of gewoon over typen wat er achter DOT staat.


Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

akiwalker

  • Gast
Re: Klapband onderweg
« Reactie #44 Gepost op: juli 14, 2017, 09:58:08 am »

Goh bedankt iedereen voor de info! Dit is echt een grote hulp, houd jl zeker verder op de hoogte.

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal