Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Onweer en klappen  (gelezen 8944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudy78

  • Gast
Re: Onweer en klappen
« Reactie #15 Gepost op: juli 20, 2017, 10:52:32 pm »

Wij hebben ooit in de Ardeche gestaan toen we een onweersbui over ons heen kregen. Toen zijn we i. De tent gaan liggen. Ik heb me er toen niet prettig bij gevoeld. Ik heb me toen ook voorgenomen om bij onweer in de auto te gaan zitten. Zo is het gekomen dat ik soms enige tijd in de auto heb doorgebracht.

Met de tent zette we ook meestal onze tassen met kleren in de auto bij noodweer. Just in case.... gelukkig nooit echt problemen gehad!
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Onweer en klappen
« Reactie #16 Gepost op: juli 20, 2017, 11:23:08 pm »

bij onweer:
ga niet onder bomen staan/zitten
Ga weg bij stroomdraden/hoogspanningsmasten
Ga niet bij metalen stokken staan..
En waar heb je op een camping meestal mee te maken?!! juist ja..bomen..leidingen..tentstokken..
Bij onweer dichtbij gaan wij altijd in de auto zitten..ook voor een stukje veiligheid qua vallende takken.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Onweer en klappen
« Reactie #17 Gepost op: juli 20, 2017, 11:23:08 pm »

Onze caravan heeft een aluminium dak en zijbeplating.  Daarvan wordt er gezegd dat je dan een kooi van Faraday hebt. Ik hoop het nooit te ondervinden...

Een hagelbestendig dak is van kunststof dat zou dan weer roet in het eten kunnen gooien.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.565
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Onweer en klappen
« Reactie #18 Gepost op: juli 21, 2017, 12:40:46 pm »

Hoe gevaarlijk sta je hier dan?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Onweer en klappen
« Reactie #19 Gepost op: juli 21, 2017, 12:50:43 pm »

Een betere bliksemafleider is er niet?   ::)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onweer en klappen
« Reactie #20 Gepost op: juli 21, 2017, 06:27:59 pm »

Daar wil ik niet eens staan. wEet niet hoeveel spanning er op staat, maar voel me er niet prettig bij.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sapperdeklap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jametic outdoor 2011 + avonturen luifel
Re: Onweer en klappen
« Reactie #21 Gepost op: juli 21, 2017, 10:41:51 pm »

Daar wil ik niet eens staan. wEet niet hoeveel spanning er op staat, maar voel me er niet prettig bij.

Dat is dan best jammer. Het ziet er toch wel bijzonder sfeervol uit.  :zw

 W:
Gelogd

Angie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
  • I am hooked!
Re: Onweer en klappen
« Reactie #22 Gepost op: juli 22, 2017, 12:01:32 am »

Eergisteren om half 3 in de nacht de auto gehaald en naast de vw gezet, stekker van de stroom eruit getrokken, even later kinderen wakker gemaakt en met dekentjes, koek en nog warme thee in de auto gaan zitten. Mooi schouwspel, en prettig met harde wind, fikse regen en vooral enorm felle flitsen en harde dreunen dichtbij in de auto gebivakkeerd voor anderhalf uur. Natuurlijk moest er een plassen dus naar het toiletgebouw gereden en daar blijven staan, want als er 1 moet, volgen er meer.

Mijn ouders deden het vroeger met ons ook altijd al zo. En heb me daardoor nooit onveilig gevoeld met onweer. En heel wat zware buien meegemaakt in Frankrijk en Zwitserland.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Onweer en klappen
« Reactie #23 Gepost op: juli 22, 2017, 05:30:17 pm »

Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Onweer en klappen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 04, 2017, 11:56:04 pm »

Brrrr omweer.ik vind het zo eng en in de vakantie overkomt het ons bijna altijd snachts en ik ben dan echt een angsthaas.  Vorig jaar was het heel erg extreem in kroatie en ik heb alleen maar.verscholen met.oordopen in onder de dekens.met.een.hartslag van 350 pminuut. Nu ik dit lees ga ik voortaan dus naar het sanitairhok toe...
Gelogd

Heathcliff

  • Gast
Re: Onweer en klappen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 07, 2017, 03:07:03 pm »

Mijn vrouw en ik gaan al jaren met de tent en sinds kort hebben we een vouwwagen aangekocht.
In die periodes met de tent hebben we al redelijk wat zware onweders gehad maar nog nooit echt het gevoel gehad te willen gaan schuilen. Gewoon nachtje in de tent doorgebracht en laat het maar doen buiten. Is dit zo raar of heb ik een super vals gevoel van veiligheid? Hebben nmlk zo al stormen meegemaakt waarbij er caravans werden omgeblazen door de wind, voortenten volledig weg en een nachtelijk lichtspel van uren maar nog nooit zo iets gehad van oei nu moeten we naar de wagen! Gewoon een paar extra stormkoorden geplaatst en fijn de slaapzak in! Tot hiertoe hebben we dit ook overleefd. Of de bliksem in zou slaan in de wagen of in de tent denk ik dat je het zoiezo zal geweten hebben hoor maar beide hebben hun geleiding naar de grond dus in mijn inziens blijft in de wagen zitten of in de tent zo wat hetzelfde alleen een hagel storm zou me wel in de wagen krijgen natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2017, 03:10:30 pm door Heathcliff »
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Onweer en klappen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 07, 2017, 03:20:18 pm »

Slaapt juist heerlijk in de tent met onweer​, ik blijf lekker onder de dekens :)

Sent from my XT1092 using Tapatalk

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Onweer en klappen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 17, 2017, 12:50:33 am »

Paar weken terug tussen de bergen onweer midden in de nacht heeeeel dichtbij. Dat was eng. Ik heb toen ook liggen denken 'wat te doen? De auto staat buiten de camping. Wc gebouw dan? moeten we de kinderen wakker maken nu? Wat doet de rest?'

De volgende morgen was het 'the talk of the town'. Mijn camping buurvrouw kwam toen met info van de anwb en overig internet.



Onweer tijdens het kamperen

Het is een geruststellende gedachte dat de kans op blikseminslag vrij klein is. En in veel caravans zit je betrekkelijk veilig, omdat de aluminium buitenwand de elektriciteit afvoert. Anders ligt dat bij polyester caravans, vouwwagens en tenten. Met die kampeermiddelen kun je het beste in de auto, de kantine of een naburige caravan gaan schuilen. Zijn die niet voorhanden, hurk dan in het midden van je kampeermiddel op een droge mat en blijf zo ver mogelijk bij tentstokken vandaan. Metaal is een goede geleider en kan zorgen voor een indirecte inslag.



En ook:

Maar is dat wel terecht? Is onweer op de camping gevaarlijker dan thuis en moet u maatregelen nemen als een onweer uw kampeerplek nadert? En welke maatregelen dan en wat moet u vooral niet doen? Om met dat laatste te beginnen. U moet vooral niet in paniek raken en als een kip zonder kop over de camping gaan rennen. De kans dat u dodelijk wordt getroffen door de bliksem is zeer klein (wereldwijd gaat het jaarlijks om 1000 mensen. Ter vergelijking: in het verkeer komen 1,2 miljoen mensen per jaar om!). Twee op de drie mensen die jaarlijks door de bliksem worden getroffen, kunnen het naderhand nog navertellen. Een blikseminslag hoeft dus zeker niet altijd fataal af te lopen.

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Onweer en klappen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 31, 2017, 08:25:00 pm »

Gisteren spookte het hier enorm, zoals wel vaker. Ik herinnerde me een foto die ik een paar jaar geleden maakte vanaf wijngaard/camping Klein-Amerika alhier, zie start topic. Bij deze, voor de liefhebbers.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Onweer en klappen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 31, 2017, 08:51:10 pm »

Prachtig!!!

( waar is hier?)
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal