Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke stekker heb ik nodig?  (gelezen 1896 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Campinggast

  • Gast
Welke stekker heb ik nodig?
« Gepost op: juli 21, 2017, 08:54:02 pm »

Hallo allemaal,

Wij gaan voor het eerst met de vouwwagen opstap (spanje) en bij onze staanplaats is er een voorziening van 6 ampere.
Nu mijn vraag.. welke stekker moet ik daarvoor gebruiken?
Is dat de blauwe met de 3 pinnen of kan daar gewoon een huis/tuin/keuken stekker in?

Ik hoor graag van jullie.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke stekker heb ik nodig?
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2017, 08:56:31 pm »

Op de meeste campings heb je die met 3 pinnen nodig.  Er zijn adapters van een er zijn er ook met stekkerblok :J
Gelogd

Campinggast

  • Gast
Re: Welke stekker heb ik nodig?
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2017, 09:20:56 pm »

Oke, en kan ik dan gewoon een verdeeldoos van thuis meenemen met een verloop van 2 naar 3 pinnen?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke stekker heb ik nodig?
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2017, 09:58:41 pm »

Ja dat kan, wij hebben dat jaren gedaan. Gewoon met een verleng haspel.  Nu heb ik zo'n blauw stekkerblok met een stekker  met 3 pinnetjes. Dat is waterdicht en vind ik wel zo prettig omdat ik geen voortent gebruik.  Het blok ligt dan naast de keuken op het randje van het onderstel en dan een verlengblok naar binnen toe met een "gewone" stekker.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Welke stekker heb ik nodig?
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2017, 08:54:43 am »

Naast de hierboven getoonde kabel heb ik ook een verloopstukje bij me ( zie foto).

Ik heb nog nooit voor verrassingen gestaan, met deze kabels heb ik mij altijd weten te redden.

Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke stekker heb ik nodig?
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2017, 09:39:35 pm »

Naast de hierboven getoonde kabel heb ik ook een verloopstukje bij me ( zie foto).

Ik heb nog nooit voor verrassingen gestaan, met deze kabels heb ik mij altijd weten te redden.
Wij hadden altijd het omgekeerde verloopstuk mee. de rest gewone stekkers als hier in NL. Wel had ik een verlengsnoer met randaarde zoals in NL, maar ook met een gat zoals op het plaatje. In Oost Europa kom je die namelijk erg veel tegen en hebben we nog nooit een Euro stekker nodig gehad. de Euro stekker heb ik slechts 1x gebruikt, in NL nog wel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal