Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: de reisverzekering en pechhulp buitenland  (gelezen 6862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Gepost op: juli 25, 2017, 09:24:33 pm »

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Frankrijk met de vouwwagen.
Ik moet de pechhulp en eventuele reisverzekering nog regelen.
In het verleden met de caravan hadden wij ( toen nog samen, nu ga ik alleen met de kinderen) alles afgesloten bij de ANWB. Niet de goedkoopste heb ik inmiddels gezien maar misschien wel het meest uitgebreide en goed geregeld?
Mijn auto is verzekerd bij FBTO. Vanavond heb ik even geappt met ze en wat blijkt bij pech zal de vouwwagen niet gerepatrieerd worden. Dit is alleen voor de auto (object) en kenteken gebonden.
Univé heb ik nagekeken. Zij stellen dat je voor vervangend vervoer een creditcard moet hebben. Deze heb ik niet en gezien mijn inkomen denk ik ook niet dat ik deze met de huidige strengere regels zal kunnen aanvragen. En verder gebruik ik een creditcard ook niet.

Ik zou bij pech op de heenweg uiteindelijk wel mijn vakantie willen voortzetten met de vouwwagen en mocht blijken dat de auto niet in 2 werkdagen klaar gemaakt kan worden dan vervangend vervoer hebben. Op de terugweg moeten we gewoon met de hele bups naar huis kunnen.
Hoe hebben jullie het geregeld en heb je er gebruik van moeten maken, wat was je ervaring? 

Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2017, 10:09:26 pm »

Belangrijke vraag: heb je de module Pechhulp buitenland niet? Want juist die module is voor jou belangrijk. In de WA-dekking is namelijk binnen die module ook het vervoer van de aanhangwagen gedekt (pagina 60). Ik zou het WhatsApp-gesprek met FBTO er nog maar eens op naslaan... Binnen de 'kale WA-dekking' is inderdaad geen pechhulp meeverzekerd.

Overigens een belangrijk aandachtspunt: hulpverlening in het buitenland is niet per definitie pechhulpverlening! Let daar op, want hulpverlening als gevolg van een ongeval is iets wezenlijks anders dan hulpverlening als gevolg van pech.

Zelf heb ik er gelukkig nog nooit gebruik van hoeven maken. Ik heb op zowel de autoverzekering als de vouwwagenverzekering een dekking zitten voor repatriëring. Ik weet alleen niet meer welke alarmcentrale ik het beste kan bellen, want er zit wat verschil in de vergoedingen/hersteltermijnen. Vorig jaar allemaal uitgeplozen uitgezocht toen ik een verzekering zocht voor onze vouwwagen.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2017, 10:22:44 pm »

Belangrijke vraag: heb je de module Pechhulp buitenland niet? Want juist die module is voor jou belangrijk. In de WA-dekking is namelijk binnen die module ook het vervoer van de aanhangwagen gedekt (pagina 60). Ik zou het WhatsApp-gesprek met FBTO er nog maar eens op naslaan... Binnen de 'kale WA-dekking' is inderdaad geen pechhulp meeverzekerd.


Ik heb juist bij FBTO gevraagd naar de module pechhulp in het buitenland en vervangend vervoer wel of geen creditcard nodig. Ik heb mijn auto verzekerd bij hen en aangegeven dat ik naar Frankrijk ga met de vouwwagen, of ik nog iets moet regelen en wat als ik pechhulp buitenland afsluit en ik kom op de heenweg met pech te staan en de auto is niet in 2 werkdagen te maken. Hoe verloopt het dan verder?
Daarop kwam dus de reactie dat mijn vouwwagen niet onder repatriëring valt. Ik duik nog even weer in de voorwaarden, dank je wel!

Bij de meeste verhuurbedrijven heb je een creditcard nodig geven zij aan. Na toestemming van de alarmcentrale kun je een auto gaan huren. Zoals ik het lees moet je dit dan zelf gaan regelen. Daar heb ik nog even weer naar gevraagd. Met 2 kinderen moet ik in z'on situatie niet te veel extra gedoe hebben.
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2017, 11:08:58 pm »

Zoeken op internet ligt natuurlijk voor de hand, maar waarom zoek je niet een onafhankelijke adviseur in de buurt? Internet blijft toch een doolhof.

Ik denk dat je het meeste hebt aan een reisverzekering met automobilistenhulp (inclusief aanhanger). En vergeet de dekking voor geneeskundige kosten niet.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2017, 06:58:33 am »

wij hadden alles bij Unive, ook pechhulp omdat Citroen alleen hulp biedt met reparatie van je auto als die stuk gaat. En Unive ging een stuk verder met vervangend vervoer e.d. en/of noodgedwongen overnachtingen.
Creditcard is geen eis van de verzekering, maar is nodig omdat bijv. autoverhuurbedrijven naar een creditcard vragen. Unive raadde het ons aan. Bij bijv. de Rabobank kun je tijdelijk een creditcard krijgen en betaal je alleen voor de periode dat de card geldig is. ING kost iets van 18 euro zo uit mijn hoofd. Let ook op de limiet van de Creditcard, want met 1000 euro kom je er niet. En anders zorgen voor voldoende contant geld op zak om eventuele problemen op te kunnen vangen. Risico loop je altijd en je kunt ook niet alles indekken. Hoe minder risico, hoe duurder het is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2017, 11:52:20 pm »

wij hadden alles bij Unive, ook pechhulp omdat Citroen alleen hulp biedt met reparatie van je auto als die stuk gaat. En Unive ging een stuk verder met vervangend vervoer e.d. en/of noodgedwongen overnachtingen.
Creditcard is geen eis van de verzekering, maar is nodig omdat bijv. autoverhuurbedrijven naar een creditcard vragen. Unive raadde het ons aan. Bij bijv. de Rabobank kun je tijdelijk een creditcard krijgen en betaal je alleen voor de periode dat de card geldig is. ING kost iets van 18 euro zo uit mijn hoofd. Let ook op de limiet van de Creditcard, want met 1000 euro kom je er niet. En anders zorgen voor voldoende contant geld op zak om eventuele problemen op te kunnen vangen. Risico loop je altijd en je kunt ook niet alles indekken. Hoe minder risico, hoe duurder het is.

Die creditkaart is een dingetje om geregeld te krijgen nu de inkomenseisen veel strenger zijn geworden. Ik ga nog eens bij mijn eigen bank vragen.
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk Vouwwagen: RM Runner S 1998
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #6 Gepost op: juli 31, 2017, 08:56:09 am »

Ik heb bij de ANWB Wegenwachtservice Europa Compleet inclusief Aanhangwagenservice buitenland afgesloten. Kost me 215 euro per jaar.
Voor dat geld heb ik de meest uitgebreide service, waarbij o.a. vervangend vervoer en, indien nodig, terugbrengen naar Nederland van auto en/of vouwwagen.

https://www.anwb.nl/wegenwacht/auto/wegenwacht-europa-compleet

https://www.anwb.nl/wegenwacht/aanhangwagen
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2017, 11:11:03 am »

Ik heb nog geen ervaring met de Caravan/vouwwagen verzekering maar wel met de ANWB pechhulpdienst met Europa pakket.
Afgelopen juni op de terugweg naar huis in Frankrijk pech gekregen.
Ik heb nog wel wat verstand van auto's en merkte direct dat hij op drie cilinders liep en het motormanagment lampje brandde.
Stilgezet op een luchtplaats en de ANWB gebeld, 23:30 in de avond.
Die komen niet naar een snelweg en sowieso kennen ze geen wegenwacht in Frankrijk.
Dus dan moet je 112 bellen, die takelen je weg, dan moet je weer contact opnemen met de ANWB en die gaan je dan naar een garage laten brengen.
Maar in de avond doen ze niks dus dat werd een hotel zoeken.
Volgende dag netjes opgehaald door een sleper die het euvel direct herkende, ik wist het ook al, hij gaf direct aan het onderdeel niet te hebben.
Ging langer duren dan twee dagen dus alles verder met de ANWB geregeld.
Huurauto stond daar al en was snel geregeld. Inderdaad een creditcard nodig.
Eigen auto bleef achter en wordt dan binnen twee weken naar Nederland gebracht.
Ondanks een nieuwe centraliste bij de ANWB die er de ballen van snapte, snel en goed geholpen.
En geen euro betaald voor het slepen en de huurauto.
Overnachting viel binnen de reisverzekering dus ook opgelost.
Ik kan de ANWB aanraden.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2017, 01:04:54 pm »

Dank voor jullie reacties.
ANWB dus ook creditcard. Daar ga ik woensdag even voor naar mijn bank.

FBTO had overigens een overijverige medewerker die  meer info gaf dan waar om gevraagd was.

Fijn dat bij jullie de pechhulp via de ANWB goed geregeld was.

Eerst die creditcard maar regelen. En anders nagaan wat als dat niet lukt de mogelijkheden zijn. Zou een creditcard van mijn ouders ook volstaan?
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2017, 09:30:10 pm »

De Autoverzekering bij de FBTO dekt idd geen aanhangers in welke vorm. Daarom hebben wij de doorlopende reisverzekering van de FBTO en die dekt het wel:

Voertuigenhulp

Ben je op vakantie in Nederland of ergens anders in Europa? Met de module Voertuigenhulp ben je verzekerd voor autopech door diefstal, brand of een ongeluk. Je aanhanger of caravan is meeverzekerd.

Rijdt de auto niet meer door een mechanische of technische storing? Dan kun je een andere auto huren, terwijl je eigen auto gerepareerd wordt. Voor maximaal 20 dagen en voor maximaal € 150,- per dag. Dit geldt alleen als je in het buitenland bent.


Goed geregeld dus.  :J
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: de reisverzekering en pechhulp buitenland
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2017, 01:39:35 pm »

Ik heb een prepaid creditcard van pay2d van VISA. Geen aanschaf- of abonnementskosten. Via iDeal kun je er geld op storten van je bankrekening. Dat kost een gering bedrag per storting. Afboeken van de kaart is gratis. Dus als er iets mis gaat tijdens de reis: kaart opwaarderen en je kunt overal betalen. Wel moet je saldo op je bankrekening voldoende zijn. Zo niet, dan tijdelijk roodstandlimiet aanpassen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal