Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo  (gelezen 12497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipopepi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Gepost op: augustus 11, 2017, 06:05:43 pm »

Hallo allen,

Ben nieuw hier, dus hoop dat ik dit topic in het goede forum plaats. Wij hebben een maandje terug voor een paar honderd euro een holtkamper flyer uit '95 gekocht. Niet in perfecte staat; er zaten nogal wat weervlekken in het tentdoek, maar de bedoeling was om hem een jaar of 2 te gebruiken om te kijken of het model bevalt, en dan een nieuwere voor langere tijd te kopen. We zijn enthousiast bezig gegaan met het oude beestje schoonmaken, en we dachten er goed aan te doen de weervlekken te behandelen met een speciale shampoo (Sprayhood & Tent Shampoo van Ultramar). Daarna hebben we het doek twee keer geimpregneerd met Sprayhood & Tent Protector, ook van Ultramar. We zijn net terug van twee weken kamperen en bij het eerste buitje bleek dat we de waterdichtheid van het tentdoek zelf verpest hebben met onze enthousiaste schoonmaakpoging: hij lekt als een malle op alle delen die we behandeld en is waterdicht op de delen waar we vanaf gebleven zijn. De tijd erna hebben we een plastic zeiltje eroverheen gespannen en dat voldeed prima voor de paar kleine buitjes die we nog gehad hebben, dus verder een prima vakantie gehad :). Ik heb vandaag het tentdoek flink afgespoten met de tuinslang in de hoop dat ik het op zou kunnen lossen door eventuele shampooresten weg te spoelen, en heb daarna het doek nogmaals geimpregneerd. Maar nee hoor. Nadat het impregneermiddel helemaal opgedroogd was heb ik even de tuinslang erop gezet (zachte sproeistand) en al het water gaat er gewoon weer keihard doorheen. Weet iemand een oplossing om het doek weer waterdicht te krijgen? Of is het een verloren zaak? We zijn overigens helemaal fan geworden van de flyer en gaan zeker op termijn een nieuwer model kopen, maar stiekem zou het toch best leuk zijn om deze volgend jaar nog een keertje te kunnen gebruiken...
Gelogd

Edward K

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkampeer Cocoon Aero
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2017, 06:15:16 pm »

Hallo allen,

Ben nieuw hier, dus hoop dat ik dit topic in het goede forum plaats. Wij hebben een maandje terug voor een paar honderd euro een holtkamper flyer uit '95 gekocht. Niet in perfecte staat; er zaten nogal wat weervlekken in het tentdoek, maar de bedoeling was om hem een jaar of 2 te gebruiken om te kijken of het model bevalt, en dan een nieuwere voor langere tijd te kopen. We zijn enthousiast bezig gegaan met het oude beestje schoonmaken, en we dachten er goed aan te doen de weervlekken te behandelen met een speciale shampoo (Sprayhood & Tent Shampoo van Ultramar). Daarna hebben we het doek twee keer geimpregneerd met Sprayhood & Tent Protector, ook van Ultramar. We zijn net terug van twee weken kamperen en bij het eerste buitje bleek dat we de waterdichtheid van het tentdoek zelf verpest hebben met onze enthousiaste schoonmaakpoging: hij lekt als een malle op alle delen die we behandeld en is waterdicht op de delen waar we vanaf gebleven zijn. De tijd erna hebben we een plastic zeiltje eroverheen gespannen en dat voldeed prima voor de paar kleine buitjes die we nog gehad hebben, dus verder een prima vakantie gehad :). Ik heb vandaag het tentdoek flink afgespoten met de tuinslang in de hoop dat ik het op zou kunnen lossen door eventuele shampooresten weg te spoelen, en heb daarna het doek nogmaals geimpregneerd. Maar nee hoor. Nadat het impregneermiddel helemaal opgedroogd was heb ik even de tuinslang erop gezet (zachte sproeistand) en al het water gaat er gewoon weer keihard doorheen. Weet iemand een oplossing om het doek weer waterdicht te krijgen? Of is het een verloren zaak? We zijn overigens helemaal fan geworden van de flyer en gaan zeker op termijn een nieuwer model kopen, maar stiekem zou het toch best leuk zijn om deze volgend jaar nog een keertje te kunnen gebruiken...
Je kan even een stukje proberen met de hoge drukspuit, van binnen naar buiten. shampoo zeep en belle blaas is funest voor je tentdoek. Goed schoonspuiten


Groet Edward
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2017, 06:21:21 pm »

Als ik het zo lees https://www.ultramar.nl/sprayhood-tent-protector-25-l.html is dit niet voor katoen bedoelt.
Lijkt me meer voor plastic achtig doek.
Dus ben bang dat hij niet snel meer waterdicht zal worden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2017, 06:34:56 pm »

Als ik het zo lees https://www.ultramar.nl/sprayhood-tent-protector-25-l.html is dit niet voor katoen bedoelt.
Lijkt me meer voor plastic achtig doek.
Dus ben bang dat hij niet snel meer waterdicht zal worden.

Een ongetoetste aanname  :#

Op de website staat

Citaat
Sprayhood & Tent Protector 2,5L is op waterbasis waardoor u het product veilig kunt gebruiken op vrijwel alle doeksoorten. Lees voor gebruik eerst de gebruiksaanwijzing op de verpakking.

Onder vrijwel alle doeksoorten mag je katoen toch wel verstaan lijkt me!

Sluit de gebruiksaanwijzing katoen uit?

Anders klacht indienen bij hun Servië dienst en hopen op coulance of oplossing...
Gelogd

pipopepi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2017, 06:42:37 pm »

Er staat inderdaad op dat het geschikt is voor vrijwel alle soorten doek, en katoen wordt nergens uitgesloten. Geldt voor zowel de shampoo als de protector.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2017, 06:48:31 pm »

Ze hebben ook canvas and cotton ptotector, die had je volgens mij moeten hebben.
Deze leverancier maakt vooral middelen voor boten, boottenten en buiskappen zijn meestal niet van katoen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2017, 07:05:47 pm »

Ze hebben ook canvas and cotton ptotector, die had je volgens mij moeten hebben.
Deze leverancier maakt vooral middelen voor boten, boottenten en buiskappen zijn meestal niet van katoen.
Dit bedoel ik dus ook.
En het is natuurlijk niet toevallig dat de onbehandelde delen wel goed zijn.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

pipopepi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2017, 07:17:32 pm »

Ik denk dat de shampoo de boosdoener is geweest, niet de protector. Hij lekt namelijk op de delen die met shampoo behandeld zijn; we hebben vrijwel de hele tent geimpregneerd met die protector en dat gaat dus prima op de delen die niet behandeld zijn met de shampoo. Maar los van of we het goede middel gebruikt hebben, is de vraag dus meer hoe we het ontstane probleem oplossen:) Hogedrukspuit klinkt erg spannend op door weer aangedaan tentdoek, maar kunnen we als laatste redmiddel nog proberen... Met het risico dat ik grote gaten in het tentdoek spuit... Zal ook de klantenservice van Ultramar eens bellen, maar die zullen wel niet bereikbaar zijn in het weekend. Meer tips blijven welkom!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2017, 08:38:00 pm »

Schoonspoelen met een gewone waterslang en spuit, maar deze wel op het doek plaatsen, zodat alles eruit wordt gespoeld. Rustig over de hele plekken heengaan. Hogedrukspuit maakt bijna zeker je doek stuk.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.013
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2017, 08:53:11 pm »

Ik ga dit volgen. Onze camplet is ook niet meer helemaal dicht op de naden,  wij willen ook zelf gaan impregneren met ultramar.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2017, 10:42:30 pm »

Ze hebben ook canvas and cotton ptotector, die had je volgens mij moeten hebben.
Deze leverancier maakt vooral middelen voor boten, boottenten en buiskappen zijn meestal niet van katoen.

Wanneer men deze andere specifiek voor katoen dient te gebruiken mag men bij de aangekochte spullen wel heel duidelijk op de website aangeven dat die katoen stukmaakt ipv dat die geschikt is voor de meeste soorten doek!

Hier mag je de leverancier best op zijn verantwoordelijkheid aanspreken
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #11 Gepost op: augustus 12, 2017, 10:48:00 am »

Als het spul niet geschikt is voor katoen moeten ze het er wel bij zetten. Ze spreken over tenten, en laten veel tenten van katoen zijn...
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2017, 11:04:26 am »

Vind het wel frappant dat de aan Ultramar gelieerde zeilwasserij ergens in een klein hoekje van de website aangeeft: "Wij behandelen geen katoen".

Dat geeft te denken over de geschiktheid van hun materialen voor katoen?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2017, 11:12:12 am »

Als het spul niet geschikt is voor katoen moeten ze het er wel bij zetten. Ze spreken over tenten, en laten veel tenten van katoen zijn...

Precies, mijn idee ook!
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Tent zo lek als een mandje na behandeling met shampoo
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2017, 03:09:34 pm »

Op de website van Ultramar staan gebruiksaanwijzingen voor het reinigen en impregneren van een vouwwagentent

reinigen met "Sprayhood & Tent Shampoo", dus dat zou goed moeten zijn gegaan

echter bij impregneren staat "Canvas & Cotton Protector" te gebruiken

dus misschien het doek nog eens heel goed uitspoelen en het dan met "Canvas & Cotton Protector" nogmaals proberen
en volgens de site "Voor een optimaal resultaat herhaalt u deze behandeling nog een keer."

https://www.ultramar.nl/tent/gebruiksaanwijzing/

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal