Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen vs Tent  (gelezen 8017 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heathcliff

  • Gast
Vouwwagen vs Tent
« Gepost op: augustus 25, 2017, 07:45:17 am »

Hallo,

Wat een fijn forum vind ik dit. Ik heb hier al goede tips and tricks gelezen en al fijne reviews van campings en materialen.
Sinds kort ben ik eigenaar van een vouwwagen. Daarvoor zijn mijn vrouwke en ik altijd met de tent op reis geweest en vonden dit zeer fijne en toffe vakanties. Daarom ook de aanschaf van een vouwwagen.
Nu zou ik van jullie eens graag horen wat de voordelen zijn tegenover een tent? Of toch zeker jullie ervaringen daarover.  :J

Alvast bedankt groetejes!
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2017, 08:27:01 am »

Voor ons was het of een aanhanger kopen voor de tent en de kampeer spullen (alles paste niet meer in de auto toen er kinderen waren) of een aanhanger kopen waar al een tent op zat (een vouwwagens dus). Voordelen waren bij dat laatste vooral het slapen van de grond af op een goed bed en het snelle open klappen en inklappen (maar dat hangt wel een beetje van de vouwwagen af).
Wij zijn in ieder geval nog steeds blIj met de keuze die we gemaakt hebben.
Gelogd

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2017, 08:35:31 am »

Voor ons was het of een aanhanger kopen voor de tent en de kampeer spullen (alles paste niet meer in de auto toen er kinderen waren) of een aanhanger kopen waar al een tent op zat (een vouwwagens dus). Voordelen waren bij dat laatste vooral het slapen van de grond af op een goed bed en het snelle open klappen en inklappen (maar dat hangt wel een beetje van de vouwwagen af).
Wij zijn in ieder geval nog steeds blIj met de keuze die we gemaakt hebben.
Bij ons precies dezelfde reden.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2017, 08:49:23 am »

Sluit ik me volledig bij aan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

JelleKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2017, 09:02:09 am »

Voor ons ook gemak. We kunnen veel meer meenemen en hebben meer ruimte binnen en slapen op matrassen.

Bij mij speeelt ook mee dat mijn ouders vroeger een vouwwagen hadden en ik hele positieve associaties heb met een vouwwagen. Dure dingen kopen is niet alleen ratio voor mij, maar ook voor gevoel.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2017, 09:10:15 am »

Voor ons ook de genoemde punten.


Verder het slapen op goede matrassen in plaats van luchtbedjes, en het gemak dat alle spullen in de wagen liggen, en je bij aankomst op de camping dus niet alles een paar keer in je handen hebt. Het eerst uit de auto halen van alle spullen, dan de tent opzetten, dan alle spullen in de tent brengen, en bij het afbreken weer.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2017, 11:31:34 am »

Wij maken juist nu van de vouwwagen een bagageaanhanger. Dit omdat het opbouwen van onze wagen veel te lang duurde. En we hebben wel budget voor een grote tent maar niet voor een sneller opbouwbare wagen. Matrassen blijven gewoon in de kar maar komen in de tent op de grond.
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2017, 12:33:07 pm »

Helemaal bovenaan staat: Goed bed ............ en elk moment kampeerklaar zijn (vouwwagen hoeft in principe maar aangehaakt te worden, alles hetgeen noodzakelijk is zit er in)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2017, 12:49:53 pm »

Wij kampeerden zonder kinderen met een tentje. Met kinderen huurden we een stacaravan.
Toen keken we voor iets anders.
1) caravan: zwaar achter de auto, veel verbruik, peage, stalling en uiteindelijk leef je toch buiten op vakantie
2) tent én tafels en stoelen en kookgerei... Past nooit in de auto.
3) geen zin om een vakantieaanhanger te kopen, vouwwagens ontdekt, probleem opgelost. Fijne goede bedden en in de VW zitten de kleren, alles van de vouwwagen, stroom, Keuken, servies, tafels, stoelen..' de auto zit nu minder vol dan toen we een stacaravan huurden.

Eigenlijk
...
Ideaal.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2017, 01:12:28 pm »

Citaat
Wij kampeerden zonder kinderen met een tentje. Met kinderen huurden we een stacaravan.[/size]Toen keken we voor iets anders.1) caravan: zwaar achter de auto, veel verbruik, peage, stalling en uiteindelijk leef je toch buiten op vakantie2) tent én tafels en stoelen en kookgerei... Past nooit in de auto. 3) geen zin om een vakantieaanhanger te kopen, vouwwagens ontdekt, probleem opgelost. Fijne goede bedden en in de VW zitten de kleren, alles van de vouwwagen, stroom, Keuken, servies, tafels, stoelen..' de auto zit nu minder vol dan toen we een stacaravan huurden. Eigenlijk...Ideaal.



+1

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2017, 01:13:58 pm »

Wij kampeerden zonder kinderen met een tentje. Met kinderen huurden we een stacaravan.
Toen keken we voor iets anders.
1) caravan: zwaar achter de auto, veel verbruik, peage, stalling en uiteindelijk leef je toch buiten op vakantie
2) tent én tafels en stoelen en kookgerei... Past nooit in de auto.
3) geen zin om een vakantieaanhanger te kopen, vouwwagens ontdekt, probleem opgelost. Fijne goede bedden en in de VW zitten de kleren, alles van de vouwwagen, stroom, Keuken, servies, tafels, stoelen..' de auto zit nu minder vol dan toen we een stacaravan huurden.

Eigenlijk
...
Ideaal.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


+1

Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2017, 02:21:41 pm »

Wij kozen ook voor een vouwwagen voor het gemak en een goed (royaal) bed.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #12 Gepost op: augustus 25, 2017, 03:18:09 pm »

Voor ons was het of een aanhanger kopen voor de tent en de kampeer spullen (alles paste niet meer in de auto toen er kinderen waren) of een aanhanger kopen waar al een tent op zat (een vouwwagens dus). Voordelen waren bij dat laatste vooral het slapen van de grond af op een goed bed en het snelle open klappen en inklappen (maar dat hangt wel een beetje van de vouwwagen af).
Wij zijn in ieder geval nog steeds blIj met de keuze die we gemaakt hebben.

+1
Met als extra: een uitgebreidere keuken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2017, 03:26:28 pm »

+1
Met als extra: een uitgebreidere keuken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat geldt ook t.o.v. een caravan. Onze keuken is 1.50 breed en alle drie de pitten kunnen tegelijk gebruikt worden. Bij een caravan lukt dat meestal niet.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Vouwwagen vs Tent
« Reactie #14 Gepost op: augustus 25, 2017, 04:43:46 pm »

Wij hebben tientallen jaren gekampeerd en zijn onlangs overgeschakeld naar een vouwwagen. Sinds we kinderen hebben en de tent wat groter werd, duurde in en uitpakken steeds langer. Met onze De Waard tent was je toch al gauw drie uur bezig voordat alles weer op zijn plek zat (bij aankomst en vertrek). De grote boosdoener is niet eens het opzetten van de tent, maar alles moet in en uitgepakt worden. Dat laatste kost veel tijd. Toen we een vouwwagen kochten stelden we drie eisen:
- het basisdeel moet vlot opzetbaar zijn
- alle bagage moet op de plek blijven waar het zit als je vertrekt (dus er moet ook een keuken in zitten).
- er moeten 4 personen in kunnen

Op deze manier kunnen we weer eens overnachten zonder dat we een klein koepeltje meenemen voor die overnachting. Nu kunnen we weer eens meerdere plekken aan doen, zonder dat we veel tijd kwijt zijn aan het opbreken en weer opzetten van alles.
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2017, 09:05:58 am door Marcel »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal