Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??  (gelezen 3213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??
« Gepost op: september 01, 2017, 09:32:17 pm »

Beste mensen,

Ik ben dit jaar met de tent (ik hoop dat ik deze vraag dan evengoed mag stellen  :? ) in de tijd van de hittegolf in Italië geweest. Overdag was het 40-44 graden in de schaduw en in de tent was het regelmatig 48-49 graden. Ik had een polyester schaduwdoek bij me, maar dat hield alleen een beetje licht tegen, de straling van de zon ging er dwars doorheen (het voelde alsof je voor een infraroodstraler stond). Nu heb ik op de camping gemerkt dat een katoenen tarp minder warmte doorlaat, maar die zijn voor enig oppervlak reteduur. Nu schoot mij te binnen dat een camouflagenet eventueel ook wel eens van pas zou kunnen komen. Het houdt redelijk veel zon tegen en vanwege de openingen die erin zitten, kan de warme lucht toch weg.

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het gebruik van een camouflagenet als schaduwdoek?

Groetjes,
Mischa
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2017, 09:44:55 pm »

Als schaduwdoek niet wel beroepshalve.
Ze houden de zon een beetje tegen maar het word toch wel erg warm eronder.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: jamet air
Re: Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2017, 10:09:26 pm »

Een mobiele airco misschien?
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2017, 10:17:44 pm »

Houdt het de zon beter tegen dan zo'n polyester doekje? Je opmerking zet me wel aan het denken, wellicht kan ik een camouflagenet lenen via de schoonvader van mijn zoon, gewoon om het in elk geval eens te proberen.

Een mobiele airco is een idee, maar voor mij een no-go. Ik wil niet nog meer meeslepen dan ik dit jaar al gedaan heb  :H

Gr. Mischa
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.631
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2017, 10:25:51 pm »

Niet onbelangrijk: camo-netten nemen behoorlijk wat plek is, als ze opgevouwen zijn. Tenminste in mijn herinnering (lichting 92-1).

Als campingbaas zou ik er ook maar beperkt blij mee zijn. Er zijn al best wat campings waar partytenten niet zijn toegestaan ivm met sfeer en uitstraling. (Aan de andere kant: als je het spul goed opzet lijkt het alsof het geen bezette plek is, maar een struikgewas :H)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2017, 10:21:35 am »

Wij hebben een tarp van technisch katoen. Beter dan polyester en kost niet zoveel ruimte. Al was het met de hitte dit jaar in Italië evengoed heet, haha.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2017, 11:36:03 am »

Hoi Mischa, je kan ook eens kijken naar een schaduwnet . Deze zie je regelmatig in warme landen, maar zijn hier ook te koop. Heeft een netsructuur zodat de warmte er niet onder blijft hangen. Wij gebruiken hem ook. Als het net niet genoeg schaduw geeft naar je zin kan je hem ook dubbel gebruiken, dan werkt het helemaal goed. Het is lekker licht, neemt niet veel ruimte in met vervoeren en is niet duur.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal