Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?  (gelezen 5309 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?
« Gepost op: september 03, 2017, 09:32:02 am »

Hi,

Gisteren hebben we een tweedehands holtkamper cocoon xl met softtop gekocht. Een mooi ding met een doek van slechts 3 jaar oud. Bij het kopen / kijken was er een klein buitje maar eenmaal thuis hebben we de boel uitgeklapt en goed laten drogen. Nu staat de vouwwagen op de oprit.

 Wij zijn een onbeschreven blad op het gebied van vouwwagens :) Mijn vraag is nu: hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?

Maakt het uit als de softtop nat wordt? Helpt het om de wagen af te dekken met bijv een bouwzeil.

Hoe doen jullie dit? Bijvoorbeeld aan het begin van het seizoen uit de stalling en dan het hele seizoen op de oprit? Of telkens in en uit de stalling?

Hartelijk dank alvast.

Met vriendelijke groet,

Ronald
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2017, 09:43:52 am »

Als de hoes /softtop 100% in orde is moet alles gewoon  droog blijven .als hij in jou geval na een regen bui nat wordt is de hoes lek .Dus die moet je repareren  ( geen ducktape gebruiken !!)  Als de hoes heel is en alles dus droog blijft kan hij inprincipe gewoon zo het hele jaar buiten staan en moet dat geen probleem zijn . Mijn advies is echter om als hij buiten moet staan om tezorgen voor een extra goed waterdicht zeil ( meeste dekzeiltje uit de bouwmarkt / action zijn toch niet 100% waterdicht ) dit zeil is eigenlijk bedoeld om verarming van je softtop tegen tegaan en om hem schoon tehouden .wel zorgen dat je zeil niet tot op de grond hangt en goed vast zit ( i.v.m wind ) .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2017, 10:24:25 am »

Als de hoes /softtop 100% in orde is moet alles gewoon  droog blijven .als hij in jou geval na een regen bui nat wordt is de hoes lek .Dus die moet je repareren  ( geen ducktape gebruiken !!)  Als de hoes heel is en alles dus droog blijft kan hij inprincipe gewoon zo het hele jaar buiten staan en moet dat geen probleem zijn . Mijn advies is echter om als hij buiten moet staan om tezorgen voor een extra goed waterdicht zeil ( meeste dekzeiltje uit de bouwmarkt / action zijn toch niet 100% waterdicht ) dit zeil is eigenlijk bedoeld om verarming van je softtop tegen tegaan en om hem schoon tehouden .wel zorgen dat je zeil niet tot op de grond hangt en goed vast zit ( i.v.m wind ) .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Thnx! De softtop ziet er goed uit, geen beschadigingen , gaatjes oid. Dus een bouwzeil van ed bouwmarkt is niet genoeg. Het maakt dan ook niets uit of er water op staat? Wat voor waterdicht zeil kan je aanraden?
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2017, 10:55:23 am »

Wij zetten hem heel de zomer buiten. Van pakweg Pinksteren tot eind augustus, zodat hij 'rap aan te haken' is.
Intussen staat hij wel weer binnen tot in mei/juni...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2017, 12:08:28 pm »

Een goed zeil is van bijv. Spul als een goed dik grondzeil . Het kan geen kwaad als er water op blijft staan ,waterdicht is waterdicht. Als hij mooi strak staat kun je hem extreem laag zetten met het neuswiel loopt het water er goed af .waterpas zetten als hij niet uitgezet staat heeft geen voordelen .ik heb mijn wagens met hard en softtop ( heb ze meestal alleen met hardop ) ook ingepakt staan  blijven ze mooi schoon .staan de hele winter ook gewoon buiten .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?
« Reactie #5 Gepost op: september 04, 2017, 12:26:09 am »

Onze vouwwagen staat in de winter in de stalling en van voorjaar tm najaar buiten bij ons thuis. We hebben geen extra zeil oid. De top van holtkamper houdt alles goed droog.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Hoe lang kan een vouwwagen ingeklapt buiten staan?
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2017, 10:40:28 am »

bij ons in de winter in de stalling. in mei eruit en in onze garage.... lekker open en kan ik hem pakken wanneer ik wil.. Als ik geen garage zou hebben zou ik hem in de stalling laten staan.. maar die is bij ons 10 km van huis en kan elke dag brengen halen..of brengen. hij heeft bij ons na de vakantie twee weken buiten gestaan maar zat daarna toch wel vogelpoep op en van die rode besjes en na een regenbui met wind zand op de wagenbak dus kon er weer een sopje overheen... in de stalling heb ik dat niet...dus denk dat het ook afhankelijk is van waar je stalling is en hoe flexibel ze ze zijn.. een zeil over is goed te doen... maar ik heb mijn parkeerruimte buiten wel nodig... dus bij ons dus in de garage of in de stalling...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal