Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?  (gelezen 22902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2017, 12:51:28 pm »

In onze raclet safari zat er een spoelbak met kraantje. Het kraantje en de afvoer heb ik allemaal aangesloten en werkend gemaakt. Deze gebruikte we vooral om de kinderen de tanden te laten poetsen.
Bij onze nieuwe vouwwagen zat geen keuken. Ik heb nu bewust een bermkeukentje gekocht zonder spoelbak. Ook wij gebruiken een jerry can met een kraantje. Bevalt prima.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #16 Gepost op: september 11, 2017, 01:26:45 pm »

Wij hebben er wel een, maar ik vermoedt dat we hem niet veel gaan gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Afwassen bij een vrij klein aanrecht is niet zo handig.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #17 Gepost op: september 11, 2017, 01:28:43 pm »

Hier bewust wel een kraan en watervoorziening erbij gekocht (is optie bij de bermkeuken van de flexi en aart kok modellen). Wordt gebruikt bij afspoelen groente en fruit, handen wassen (na kip snijden, na insmeren kids etc) en voor tandenpoetsen van de kids.

We gebruiken het kraantje inderdaad minder als er water naast/ op de plek is, maar dat is (op de campings waar wij komen) nog geen standaard.
Dus best blij mee!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #18 Gepost op: september 11, 2017, 02:35:15 pm »

Idd: tandenpoetsen, handen wassen voor zover dat niet met gel gaat, groente wassen, groente afgieten. Met name bij slecht weer gebruiken we hem vaak.

We gebruiken het kraantje niet als drinkwater, dat komt uit flessen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #19 Gepost op: september 11, 2017, 02:35:35 pm »

Wij hebben de mega keuken van Jamet, met elektrisch kraantje. gebruik hem vooral veel tijdens het koken, even snel de handen afspoelen, snel wat water bij de rijst, dat soort dingen. Vind het reuze handig, maar heb hem afgelopen jaar wel omgebouwd naar een 'zwaartekracht' kraan, had geen zin meer in batterijen vervangen en wilde ze kwijt uit de keuken.
Gelogd

Rietta_P

  • Gast
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #20 Gepost op: september 11, 2017, 02:37:46 pm »

Wij hebben dus wel een spoelbak, maar gebruiken hem niet. Tenminste niet voor water. Wel voor het wegleggen van tablets/telefoons/laadsnoertjes etc. Ik neem aan het begin van de vakantie altijd 2 2 literpakken bar-le-duc mee, die ik dan vul als ze leeg zijn. Na de vakantie gooi ik die weg. Handen wassen etc. doe ik bij het kraantje die 9 van de 10 x vlakbij de vouwwagen is. Afwassen doen we sowieso in het sanitairgebouw.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.340
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #21 Gepost op: september 11, 2017, 03:48:10 pm »

even handen wassen, even een appel afspoelen, water voor de koffie.. thee,  snel even de macaroni of rijst afgieten....

Huidige wagen had geen keuken, heb een vouwkeuken gekocht en daar zelf een kraantje en afvoer in gemaakt..

afgelopen zomer deed het kraantje het opeens niet meer... dan merk je pas hoe vaak je het gebruikt. 

afwassen doe ik dan weer niet in de vouwwagen.



Gelogd
Adventure Awaits

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #22 Gepost op: september 11, 2017, 04:18:03 pm »

Wij hebben een keuken met wasbak, de wasbak is handig om zaken in te bewaren die tijdens het kamperen niet gebruikt worden (borgpennen van de klemmetjes, etc) Water halen wij altijd bij de kraan (vers) Ook geen jerrycan o.i.d. Ik vind het wel lekker om in beweging te blijven, maar wij staan ook nooit in hitte landen....
In Engeland dit jaar wel een 6 pack flessen gehaald, want onze herinnering aan het chloor in het drinkwater was nog levendig, maar blijkbaar stonden we in een ander verzorgingsgebied, het water was prima! Dus de flessen zijn alleen voor wandelen gebruikt.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #23 Gepost op: september 11, 2017, 04:48:04 pm »

Wij hebben de mega keuken van Jamet, met elektrisch kraantje. gebruik hem vooral veel tijdens het koken, even snel de handen afspoelen, snel wat water bij de rijst, dat soort dingen. Vind het reuze handig, maar heb hem afgelopen jaar wel omgebouwd naar een 'zwaartekracht' kraan, had geen zin meer in batterijen vervangen en wilde ze kwijt uit de keuken.
Hoe dan? Heb je er ook een foto van?
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #24 Gepost op: september 11, 2017, 09:12:58 pm »

Wij gebruiken het niet. Tot nu toe hadden we altijd een plek met een kraantje. Dat gebruiken we om wat water voor pasta te nemen of rap even iets uit te spoelen.
Afwassen doen we in het toiletgebouw.

Het enige waar ik de wasbak voor gebruik is om als we rijden de Nespresso in te leggen ;)
Op de camping ligt er een snijplank over met daarop de grillplaat. Voor mij dus zeker geen meerwaarde, een spoelbak of kraan.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 11, 2017, 09:15:27 pm door metalpe »
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #25 Gepost op: september 11, 2017, 10:53:50 pm »

Wij gebruiken de spoelbak ook nooit. Die heeft een aparte klep die we dicht laten zitten, extra aanrechtruimte. Ik haal iwater in van die grote 5 liter waterflessen. Zou het iets te maken hebben met je bestemming?  Wij zoeken ade zon op en zijn overdag eigenlijk altijd buiten.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #26 Gepost op: september 12, 2017, 09:27:35 am »

Ik ben benieuwd of de topicstarter er al wat wijzer van wordt . . . . . .
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.340
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #27 Gepost op: september 12, 2017, 10:06:02 am »

Ik ben benieuwd of de topicstarter er al wat wijzer van wordt . . . . . .

ik ook. Vraag was natuurlijk hoe gebruiken jullie de spoelbak, niet hoe gebruiken jullie 'm niet...

Maar als je nu toch iets neerzet naast je keuken met ongeveer dezelfde functie, waarom niet kiezen voor een integratie in je keuken?   schoonwatertank en vuilwatertank bij elkaar en kraantje wat zo min mogelijk gedoe vraagt. travo electrisch bijv.  en geen batterijen.  het is niet heel ingewikkeld, ook niet heel erg duur. en het is toch ook beetje comfort wat je er bij krijgt.



Gelogd
Adventure Awaits

nikkel1964

  • Gast
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #28 Gepost op: september 12, 2017, 10:24:35 am »

Ik ben benieuwd of de topicstarter er al wat wijzer van wordt . . . . . .

Waarschijnlijk niet, vandaar mijn allereerste reactie. Dit zijn heel persoonlijke voorkeuren en een open vraag als 'Hoe doen jullie dat?' laat vervolgens die hele stroom persoonlijke voorkeuren loskomen. Knap als je je daar een mening uit kunt vormen  :)
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Gebruik van spoelbak in het keukentje. Hoe doen jullie dat?
« Reactie #29 Gepost op: september 12, 2017, 11:24:37 am »

Waarschijnlijk niet, vandaar mijn allereerste reactie. Dit zijn heel persoonlijke voorkeuren en een open vraag als 'Hoe doen jullie dat?' laat vervolgens die hele stroom persoonlijke voorkeuren loskomen. Knap als je je daar een mening uit kunt vormen  :)
of juist wel want veel mensen geven ook aan waarom ze de kraan/wasbak wel of niet gebruiken en wat eventuele voors en tegens zijn. Zo kan de TS en anderen misschien een ander idee krijgen dan ze oorspronkelijk hadden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal