Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: welke vouwwagen is geschikt voor ons  (gelezen 9268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #15 Gepost op: januari 22, 2018, 08:59:02 am »

Je zou ook kunnen kijken naar de Jametic, de Trigano odyssee ed. Deze hebben een vergelijkbaar opzetsysteem als de Camp-let en liggen qua prijs vaak wat gunstiger. Je moet alleen even kijken of er 1 of 2 bedden in zitten.
Een hk Spacer zou ook kunnen, verder idd Combi-Camp en Trigano Alpha, Trigano arpege, Cabanon Venus of bv een groter model Camp-let.

Verder ben ik het met NielsP eens, mogelijkheden genoeg qua vouwwagens :J

Je zou ook eens bij de Vouwwagenzaak in Zeist kunnen kijken, die heeft ook 2e hands staan en meestal een ruime keuze :J

Met Hemelvaart is het klapweekend van de vouwwagenclub, daar ben je van harte welkom om verschillende vouwwagens te bekijken

Gelogd

marainne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Holtkamper, dat is hem dat weet ik zeker !!!!
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2018, 10:57:23 pm »

Dank u wel allemaal voor uw antwoord, wij hebben vanmiddag een vouwwagen aangeschaft, een oud beestje maar perfect in orde banden ok, bodem ok, doek ok . heel veel ruimte makkelijk op te zetten en heel veel bergruimte , het is een Walker . van 1988
We zullen snel gaan oefenen en proefcamperen en dan zal ik uiteraard foto s sturen !
Alleen nog even goed kijken wat voor matras erin kan zodat de nachtrust goed gaat want dat is heel belangrijk
Nogmaals het is voor te "oefenen"en te kijken hoe het gaat met de rug , en als dat goed gaat zullen we zeker een modernere aanschaffen .
vele groeten
Marianne
Gelogd

muis

  • Gast
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #17 Gepost op: januari 27, 2018, 11:44:16 pm »

Een Walker, leuk :J veel plezier ermee :>
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #18 Gepost op: januari 28, 2018, 07:48:56 am »

Hee dat was onze eerste vw die we ooit gehad hebben,een walker.
Degelijke wagen maar wel met plank om te slapen wat een verschil met lattenbodem maakt.
Veel plezier ermee.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2018, 07:53:02 am door solex »
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #19 Gepost op: januari 28, 2018, 09:02:29 am »

Veel plezier met jullie vouwwagen!
Gelogd

marainne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Holtkamper, dat is hem dat weet ik zeker !!!!
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #20 Gepost op: januari 28, 2018, 02:46:13 pm »

Dank jullie wel Walker inderdaad uit 1988 maar in zeer goede staat, ja het doek ik lichtergroen door de zon ., maar met een sterke ( plastic of hoe heet dat ? ) bovenkant .
Het bed gaan we kijken wat er qua matras op kan , want is inderdaad alleen een plank , maar dat komt zeker goed
We gaan kijken of we op de trekhaak een fietsenrek kunnen lassen, of dat die misschien gewoon bovenop  op de een of andere manier vast gemaakt kunnen worden .
Zo niet fietsen kun je altijd nog ter plaatse wel ergens huren.

En weer veel shows gaan kijken om alles te bekijken en misschien dingetjes aan te schaffen.
Qua maat past hij mooi opzij van ons huis in het schuurtje dus stalling ook geen probleem.

vele groeten
Marianne
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #21 Gepost op: januari 29, 2018, 08:36:21 am »

Als matras zou ik een SI mat van 10 cm aanbevelen ivm de rug. Een fietsendrager met klemmen vastzetten en niet zomaar gaan lassen.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #22 Gepost op: januari 29, 2018, 08:21:55 pm »

Op een plank is een Froli systeem ideaal. Vergelijkbaar met een lattenbodem. Alleen... nieuw kost het wel weer 260 euro.
Gelogd

marainne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Holtkamper, dat is hem dat weet ik zeker !!!!
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #23 Gepost op: januari 30, 2018, 12:06:48 pm »

DANK jullie wel zijn nu nog op zoek naar een opzetschema. ( oude eig. zou sturen maar ik denk dat ze hem kwijt is ) , het weer is weer aardig goed we gaan binnenkort oefenen met opzetten en kijken wat er allemaal kan en mogelijk is .

Er zou ook een luifel bij zitten maar geen stokken nou die vinden we wel ( de Wit is hier dichtbij )
We denken er nu aan de fietsen plat te leggen en heel goed vast te zetten op de deksel , want ik weet niet of de randen sterk genoeg zijn om iets om een fietsendrager te bevestigen, en die  stevig genoeg is .
 
Het kamperen virus blijft hier toch echt aanwezig, ong. 55 jaar geleden begonnen met mijn ouders, als auto een DAFje en de travensleeper van Carstabo uit Oss, in binnne- en buitenland geweest ,  altijd met reistentje bij langer verblijf zetten ze er een voortent aan.   Geen electra maar van die gaslampen met kousjes, en geen water,gewoon uit de jerrycan,  dat hebben we lang gedaan met viertjes  ( bed boven het bed op de klep )  Toen al een vw die heel gemakkelijk op te zetten was, : deksel open, ogen van hoek doek aan de vw en openklappen , spannen en klaar
Die kon je in je eentje opzetten en dat gaat volgens mij bij de Walker ook vrij gemakkelijk zonder al te veel kracht te hoeven te zetten.

Marianne
Gelogd

marainne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Holtkamper, dat is hem dat weet ik zeker !!!!
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #24 Gepost op: januari 30, 2018, 12:08:19 pm »

ps MUIS :
goed idee van de hemelvaart ik denk wel dat we daar naar toe gaan
Is er al een locatie bekend ?

Marianne
Gelogd

muis

  • Gast
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #25 Gepost op: januari 30, 2018, 05:42:54 pm »

Dat zouden we gezellig vinden. Alle info vind je in het volgende topic :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #26 Gepost op: januari 30, 2018, 06:59:39 pm »

DANK jullie wel zijn nu nog op zoek naar een opzetschema. ( oude eig. zou sturen maar ik denk dat ze hem kwijt is ) , het weer is weer aardig goed we gaan binnenkort oefenen met opzetten en kijken wat er allemaal kan en mogelijk is .

Er zou ook een luifel bij zitten maar geen stokken nou die vinden we wel ( de Wit is hier dichtbij )
We denken er nu aan de fietsen plat te leggen en heel goed vast te zetten op de deksel , want ik weet niet of de randen sterk genoeg zijn om iets om een fietsendrager te bevestigen, en die  stevig genoeg is .
 
Het kamperen virus blijft hier toch echt aanwezig, ong. 55 jaar geleden begonnen met mijn ouders, als auto een DAFje en de travensleeper van Carstabo uit Oss, in binnne- en buitenland geweest ,  altijd met reistentje bij langer verblijf zetten ze er een voortent aan.   Geen electra maar van die gaslampen met kousjes, en geen water,gewoon uit de jerrycan,  dat hebben we lang gedaan met viertjes  ( bed boven het bed op de klep )  Toen al een vw die heel gemakkelijk op te zetten was, : deksel open, ogen van hoek doek aan de vw en openklappen , spannen en klaar
Die kon je in je eentje opzetten en dat gaat volgens mij bij de Walker ook vrij gemakkelijk zonder al te veel kracht te hoeven te zetten.

Marianne
Zoek ergens bij de kringloop of recycling bedrijf een oud matras en gebruik het schuim om je deksel te beschermen als je de fietsen er op legt. Of het schuim uit een oude bank. De kinderen zijn er tijdens de vakantie ook erg creatief mee.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #27 Gepost op: januari 30, 2018, 10:59:48 pm »

Dat zouden we gezellig vinden. Alle info vind je in het volgende topic :J

Dit topic dus: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21358.0   O0
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

muis

  • Gast
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #28 Gepost op: januari 31, 2018, 09:10:09 am »

Gelogd

muis

  • Gast
Re: welke vouwwagen is geschikt voor ons
« Reactie #29 Gepost op: januari 31, 2018, 06:12:22 pm »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12109.0

Lijkt hij op 1 van de Walkers uit de folder?
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal