Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: meivakantie  (gelezen 2687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thies

  • Gast
meivakantie
« Gepost op: februari 21, 2018, 08:14:58 pm »

Hallo

We zouden in de maand mei proberen om rond 1 mei , hemelvaart en of Pinksteren enkele dagen met de vouwwagen op vakantie te gaan. ( streek rond noord Frankrijk of Belgische Ardennen of zee of zuid Nederland).
Wel willen we enkel gaan bij mooi weer, en daardoor wachten met boeken tot een dag of 2 voor we vertrekken.

Is dit aan te raden of veel te laat om plaatsen te vinden op goede campings?
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: meivakantie
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2018, 08:21:18 pm »

He Thies,

Ik persoonlijk zou helemaal niet boeken, tenzij je een erg gewilde camping op het oog hebt.
Er is vaak best plek voor een paar dagen op campings, en als er toevallig 1 vol is, kun je naar de volgende.

Niet boeken heeft ook als voordeel dat je kunt verkassen omdat het niet leuk (of te nat :-) ) is.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: meivakantie
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2018, 08:27:34 pm »

Boeken?  Dat is (over algemeen) niet nodig.  Bedenk wel dat het in de Belgische Ardennen rond die tijd nog flink kan vriezen in de nacht.

Zelf ervaring met meivakantie.  Overdag tussen de 20 en 25 graden, maar in de nacht  -5.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: meivakantie
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2018, 08:31:54 pm »

Met de meivakantie wachten wij gewoon het weer even af. Lijkt het weer goed nemen we van te voren even contact met de camping op of er genoeg plek is. Of reserveer ik dan pas. We hebben meestal een paar campings als optie.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: meivakantie
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2018, 07:58:43 pm »

Wij hebben wel geboekt. Wij gaan naar Duitsland. Maar is ook een kleine camping vandaar. Maar inderdaad het licht er aan waar je naar toe gaat of je wilt boeken. Blijven we in Nederland boeken we bijna nooit. Maar verder toch wel fijner gevoel. Succes met de beslissing

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: meivakantie
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2018, 09:44:08 am »

Wij laten het ook steeds afwachtten van het weer, zo ook dit jaar.

Hoop wel onder de 1000 klm te blijven dit jaar, maar we zijn niet zo kieskeurig kwa camping dus dat moet goed komen. Ben er in ieder geval zo aan toe! KK
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: meivakantie
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2018, 03:49:14 pm »

Onze ervaring is anders. Wij wilden vorig jaar met hemelvaart 4 dagen weg. Omwille van het weer gewacht tot anderhalve week ervoor (wilden naar het Grevelingenmeer / Zeeland.) Alle campings volzet. 2 dagen rondgebeld en gezocht om uiteindelijk nog 1 plekje te vinden dat eigenlijk absurd duur was. Dat dan maar genomen.

 Ik wil onze nieuwe vouwwagen dit jaar met Hemelvaart ook gaan testen, en liefst met mooi weer, maar ik ga me toch niet nog eens laten vangen zoals vorig jaar. Ik ga toch wat vroeger boeken nu.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: meivakantie
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2018, 03:56:54 pm »

Wij hebben wel geboekt. Wij gaan naar Duitsland. Maar is ook een kleine camping vandaar. Maar inderdaad het licht er aan waar je naar toe gaat of je wilt boeken. Blijven we in Nederland boeken we bijna nooit. Maar verder toch wel fijner gevoel. Succes met de beslissing

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Het is ook maar net wat je wensen zijn denk ik...Wij hebben tot nu toe altijd nog geboekt voor de zomerperiode, tot aan dit jaar. We hebben vorig jaar zo slecht weer gehad in Frankrijk (in augustus met de kachel in de tent op volvermogen terwijl er meerdere hagelbuien waren in de week is niet leuk) heeft ons doen besluiten om nu ook in de zomer niet meer te boeken. Ik heb onze wensen wel wat moeten aanscherpen want ik weet ook wel dat het niet rieel is om op de bonnefooi nog langs te kunnen gaan bij club Farret of Le brassilia of welke 4-5* camping dan ook..Maar goed we zullen zien, het heeft ook wel weer wat :+
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: meivakantie
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2018, 10:48:23 am »

wij hebben nog nooit lang tevoren een camping geboekt. En altijd een plek gevonden paar dagen tevoren. Maar het ligt geheel aan de eisen die je stelt aan een camping. Wij namen altijd genoegen met eenvoudige campings omdat ons doel niet de camping was. dat zagen wij enkel als een plek om te overnachten. Wij keken altijd naar de omgeving en wat we van plan waren daar te doen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: meivakantie
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2018, 11:28:25 am »

Als je flexibel kunt zijn in het aantal nachten dat je wilt blijven, kun je zelfs op een 4 of 5 sterren camping best een paar nachten staan, zelfs in het hoogseizoen (Frankrijk heb ik het over). Ik vermoed dat dat op de zeer gewilde regios (kust, grote meren) niet zo is, maar daar komen we niet.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: meivakantie
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2018, 12:11:25 pm »

Ik heb in Frankrijk wel gezien in de Drome dat de camping mensen die zomaar langs kwamen voor een paar dagen een paar niet officiele plekken gaf. Stonden geen nummers bij, ook geen electriciteit. grasveld was groot genoeg.
In Nederland hebben we in het verleden wel gezien dat het lastig was. Heel veel van die arrangementen voor een aantal dagen terwijl wij korter wilden. Anders was er niks mogelijk. Erg onvriendelijk eigenlijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: meivakantie
« Reactie #11 Gepost op: maart 07, 2018, 12:23:28 pm »

wij boeken niks en gaan ach vh weer lekker in Nederland op pas die week. naar zuidfrankrijk oid zie ik niet zo zitten voor een weekje
Gelogd

Jeroen.Chantal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp
Re: meivakantie
« Reactie #12 Gepost op: maart 07, 2018, 12:46:51 pm »

Wij gaan gewoon 'n lekker lang weekendje in NL weg.
Zolang 't droog is zijn we tevreden!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: meivakantie
« Reactie #13 Gepost op: maart 07, 2018, 03:23:27 pm »

Dit jaar lekker zonder te boeken naar Hongarije. Niet kamperen hoor.  :# 3 weken, ontzettend zin in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: meivakantie
« Reactie #14 Gepost op: maart 07, 2018, 04:44:58 pm »

Alhoewel we in mei een aantal publieke feestdagen (dag van de arbeid, onze lieve heer hemelvaart en pinksteren)  hebben, is er geen meivakantie  in Belgie.
Maar wegens geen schoolgaande kinderen meer, geen beletsel, en dus hebben we dan twee weken Frankrijk gepland. Waar juist, zal afhangen van het weer.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal