Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer  (gelezen 2253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.259
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Gepost op: februari 27, 2018, 07:30:15 am »

Ik geloof er eigenlijk niet veel van.
Nou uit onze ervaring is dit toch heel anders.


https://www.anwb.nl/kamperen/vouwwagen/top-5-populaire-vouwwagens
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2018, 07:35:52 am »

Ja gebaseerd op het meest opgezocht.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2018, 08:37:29 am »

Ach ja.. statistieken.. je kan ze op allerlei manieren beïnvloeden.  KK
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 864
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2018, 09:51:52 am »

Ach, ANWB he? Een ZEEEER commerciële instelling waar alles te koop is, ook ruimte om stukjes te plaatsen. Lijkt mij dat Aart Kok hier goed gebruik van heeft gemaakt.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #4 Gepost op: februari 27, 2018, 10:36:23 am »

Wel jammer van die afbeelding bovenaan die pagina  :N
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2018, 10:52:36 am »

Nou uit onze ervaring is dit toch heel anders.

Toch is òòk die ervaring 'gekleurd': meerdere vouwwagenmerken hebben een eigen club liefhebbers die ook een forum in het leven houden. Slechts een deel van de bezoekers aan die fora komt ook op dìt forum. Althans, dat is in ieder geval zo bij 'ons' forum: een aantal klappers is op beide actief maar als ik zo eens navraag tijdens de clubweekeinden is dat toch echt een (forse) minderheid. Trek ik die lijn door (en ja, dat is een aanname) dan zullen de merken met een eigen forum op dit forum naar verhouding ondervertegenwoordigd zijn, wat natuurlijk ook de polls en andere inventarisaties op dit forum op een behoorlijke manier beïnvloedt.

Merken die gèèn eigen club liefhebbers met forum hebben zullen andersom op dit forum juist weer sterker aanwezig zijn.

(Wat me gelijk bij de vraag brengt: welke merken zijn dat eigenlijk die ook een 'eigen' club hebben? Uiteraard ken ik het forum van de Combi Camp Club. En weet ik van de Zambezi club. Maar heeft Trigano een eigen forum? Holtkamp? Et cetera.)

Ik denk dat je die invloed wel degelijk mee moet tellen voordat je de cijfers van de ANWB vergelijkt met de eigen ervaringen op dit forum....

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.259
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #6 Gepost op: februari 27, 2018, 11:12:01 am »

Toch is òòk die ervaring 'gekleurd': meerdere vouwwagenmerken hebben een eigen club liefhebbers die ook een forum in het leven houden. Slechts een deel van de bezoekers aan die fora komt ook op dìt forum. Althans, dat is in ieder geval zo bij 'ons' forum: een aantal klappers is op beide actief maar als ik zo eens navraag tijdens de clubweekeinden is dat toch echt een (forse) minderheid. Trek ik die lijn door (en ja, dat is een aanname) dan zullen de merken met een eigen forum op dit forum naar verhouding ondervertegenwoordigd zijn, wat natuurlijk ook de polls en andere inventarisaties op dit forum op een behoorlijke manier beïnvloedt.

Merken die gèèn eigen club liefhebbers met forum hebben zullen andersom op dit forum juist weer sterker aanwezig zijn.

(Wat me gelijk bij de vraag brengt: welke merken zijn dat eigenlijk die ook een 'eigen' club hebben? Uiteraard ken ik het forum van de Combi Camp Club. En weet ik van de Zambezi club. Maar heeft Trigano een eigen forum? Holtkamp? Et cetera.)

Ik denk dat je die invloed wel degelijk mee moet tellen voordat je de cijfers van de ANWB vergelijkt met de eigen ervaringen op dit forum....
Bedoelde ik ook.
Had het niet alleen over dit forum.
Mijn zicht is wel verder dan dat.
Heb ook andere invalshoeken meegenomen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #7 Gepost op: februari 27, 2018, 11:42:09 am »

Dan ben ik wel erg benieuwd wat jij als bronnen hebt om conclusies te kunnen/mogen trekken over deze ANWB cijfers...

Let wel: het zijn cijfers die aangeven welke merken het *meest bekeken* en *gezocht* zijn. Er wordt helemaal niets gezegd over concrete verkopen. Het kan best zo zijn dat merk X een keer of duizend gezocht en bekeken werd met als resultaat tien keer een echte aanschaf, terwijl merk Y maar honderd keer werd bekeken of gezocht met maar liefst vijftig concrete aankopen als gevolg. Beetje extreme cijfers, maar het valt absoluut niet uit deze ANWB-gegevens af te leiden.

En aangezien het mij sterk lijkt dat iemand van ons persoonlijk inzicht heeft in de daadwerkelijke cijfers van de zoekmachine van de Caravan Koopwijzer lijkt het mij ook sterk dat wij zomaar aan de betrouwbaarheid ervan mogen twijfelen. Tenzij wij daar andere cijfers tegenover zetten en dat kunnen wij niet: het gaat om de zoekresultaten van één partij en die kun je nu éénmaal niet afzetten tegen die van een ander. De Caravan Koopwijzer komt tot deze cijfers, Google komt misschien tot andere. Dat ligt er enkel en alleen aan wie welke route wenst te gebruiken om informatie te verzamelen...

Voor de goede orde: ik zeg nièt dat de cijfers wèl kloppen, ik heb die wijsheid niet. Maar als je beweert dat ze niet kloppen of dat je ze niet gelooft hoor ik graag man en paard waaròm ze dan niet niet zouden kloppen. Ik denk namelijk dat wij, anders dan op ons gevoel af, hier helemaal niets over kunnen zeggen. En ik zou graag het beeld willen vermijden dat alleen de mensen die een merk klapkar bezitten wat toevallig nièt in deze top vijf staat hier gaan zeggen dat de cijfers onbetrouwbaar zijn...  :X



Gelogd

rmkeizer

  • Gast
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #8 Gepost op: februari 27, 2018, 01:14:10 pm »

Als fabrikant van een van de meest bezochte modellen kan ik jullie vertellen dat het louter om het bezoekers aantallen gaat. Wij produceren tussen de 45 en 50 stuks Weekenders en Grande's en kan garanderen dat dit niet gelijk is aan het bezochte aantallen op de site. Ook heeft dit geen commerciële achtergrond want ik betaal hier geen stuiver voor.

Bij ons merk is het logisch dat we zoveel kliks krijgen omdat we toch bijna de goedkoopste zijn en wij Nederlanders kijken toch ook altijd of we niet te duur kopen.

Wel jammer van die afbeelding bovenaan die pagina  :N
Hoezo? ik vind hem precies goed.  :#
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Meest bekeken en gezocht in de Caravan Koopwijzer
« Reactie #9 Gepost op: februari 27, 2018, 06:30:32 pm »

Ik zie twee keer een CC Flexi staan dus niks mis met dit overzicht volgens mij ;-)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal