Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vegetarisch klappen  (gelezen 6241 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2018, 06:02:11 pm »

Ben zelf absoluut niet vegetarisch maar sta wel open voor iets anders op tafel dus kom maar op met makkelijke camping recepten zowel vegetarisch, vis of vlees.
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #16 Gepost op: mei 17, 2018, 08:51:37 am »

Wij zijn geen vegetariers, maar we eten wel bewust minder vlees. Een aantal dagen in de week geen vlees en als we vlees eten is dat vlees van www.wildernisvlees.nl en soms een beterleven kippendijtje (of eigen haantje). Vleesvervangers vinden wij geen alternatief, dan liever geen vlees. Vleeswaren worden wel dagelijks op brood gegeten.
Groente en fruit koop ik graag bij van/bij de lokale ‘fruitschuur’ dan in de supermarkt, wel voorkeur voor biologisch. Kant-en-klaar maaltijden en/of pakjes en zakjes gebruiken we niet.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #17 Gepost op: mei 17, 2018, 09:35:06 am »

Ik zeg: hoe groter de koe, hoe meer hamburgers, etc.  :J!
Bio spul is met een gezin geen doen. Kost je een vermogen.
Op de BBQ (en ook thuis) eten we nog wel regelmatig vis.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #18 Gepost op: mei 17, 2018, 09:43:10 am »

Wij eten voor een behoorlijk deel biologisch en zijn part time vegetarisch.

Op vakantie laten we dat grotendeels los, enerzijds omdat de verkrijgbaarheid in buitenland lastiger is en anderzijds uit gemakszucht...
 
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #19 Gepost op: mei 17, 2018, 09:46:45 am »

Voor alle duidelijkheid: hoewel wij beiden overtuigd vegetariër zijn is de vraag vooral gesteld uit nieuwsgierigheid en omdat ik weinig tot niets gezien heb op dit mooie forum aangaande het onderwerp.
Iedereen eet wat die wil, zo simpel is dat, maar desondanks zal ik binnenkort wat fijne recepten posten onder 'kokkerellen'.
@metalpe
De relatie natuurliefhebber en kamperen is voor ons evident, we verblijven alleen maar op kleine natuurcampings en maken zo weinig mogelijk kilometers. Dat we daarvoor brandstof verbruiken is een gegeven, maar een vouwwagen achter de fiets is geen optie :N

Dan heb ik jouw vraag verkeerd begrepen, gevaar van koude communicatie. M ::)
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #20 Gepost op: mei 18, 2018, 01:30:48 pm »

Thuis eten we een heel groot deel biologisch. Komt maar zelden voor dat we dat niet doen. Wel 6 dagen per week vlees, mis het enorm in de meeste maaltijden.

Op vakantie laten we het gaan. Te moeilijk / veel gedoe en we eten dan vaak in restaurants.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #21 Gepost op: mei 20, 2018, 11:27:08 am »


Nu, ik schat dat met de auto + vouwwagen naar Z-Frankrijk/Spanje, en daar een maand kamperen (zelf elke avond koken) wel een massa minder uitstoot en afval teweegbrengt dan met het vliegtuig naar Turkije en daar even lang in een all-in resort te gaan. Je zit sowieso dichter bij de natuur.

Zo denk ik er ook over....
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #22 Gepost op: mei 20, 2018, 11:29:13 am »

Wij eten een paar keer per week vegetarisch, maar eten andere dagen ook niet vegetarisch. Je eet de meeste dagen al voldoende vlees voor meerdere dagen dus een paar dagen vlees overslagen kan zeker geen kwaad.

Alles met mate is de regel zeker en dus ook met vlees.

Probleem is alleen dat ik soms iets te veel maten heb  :J
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #23 Gepost op: mei 23, 2018, 11:09:02 am »

Ik zit ook bij de 95% die vlees en vis eten.

En op de camping alleen maar meer omdat een groot deel op de bbq wordt bereid. We eten dan zo twee hamburgers, twee spareribs terwijl we thuis misschien één gehaktballetje eten.

Net als met drank eigenlijk. Om een uur of twee gaat er iedere dag op de camping wel weer een fles wijn of Duvel open.....

En het gekke is dat we na zo’n vakantie echt niet altijd dikker / zwaarder geworden zijn. Komt wellicht omdat er minder stress (door het vele vleesch en de drank) is en natuurlijk meer beweging (naar het strand / zwembad).

Wat biologisch betreft, daar kijk ik niet naar. Wel haal ik vaak lokaal fruit en groente. En bijvoorbeeld puntpaprika of courgette op de bbq grillen is heeeeerlijk.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #24 Gepost op: september 09, 2018, 07:50:39 pm »

Wij eten al 25+jaar vegetarisch, kinderen zijn ook zo opgegroeid. Het verrast me eigenlijk dat vegetarisme nog steeds als uitzondering word beschouwd, vooral in Belgie. Op vakantie kook ik, net als thuis, mn potje op 3 pitten. Niks ingewikkelder dus. Het enige waar we extra rekening mee moeten houden is het lezen van de etiketten in de supermarkt en het gebrekkig verkrijgbaar zijn van vleesvervangers. Maar die laatste gebruiken we sowieso weinig, dus dat is geen echt bezwaar.
Met verse groenten, granen, quinoa of rijst en wat creativiteit kun je prima eten op de camping hoor!
Pasta met verse truffel, parmezaan en clairette bijvoorbeeld  :P

Wat ik wel jammer vind is dat vlees-en viseters het (vaak) uit gewoonte blijven eten, terwijl er een massa gerechten zijn waar je vlees of vis gemakkelijk uit kan schrappen of vervangen zonder verlies aan smaak. En geloof me, ik ben niet gestopt met vlees omdat ik het niet lekker vond! Als de hele wereld zijn vleesconsumptie met de helft zou beperken zou dat op alle terreinen goed nieuws zijn voor de generatie na ons.

Ik heb voor deze levensstijl gekozen omdat ik vlees niet nodig heb om gezond te zijn, als ik het niet nodig heb, is het dus een luxe-product, en voor luxe wens ik geen levende wezens te (laten) doden. Maar he, leven en laten leven geldt voor mij voor iedereen, zèlfs voor vleeseters  :J
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #25 Gepost op: september 09, 2018, 08:16:49 pm »

Wij eten al 25+jaar vegetarisch, kinderen zijn ook zo opgegroeid. Het verrast me eigenlijk dat vegetarisme nog steeds als uitzondering word beschouwd, vooral in Belgie. Op vakantie kook ik, net als thuis, mn potje op 3 pitten. Niks ingewikkelder dus. Het enige waar we extra rekening mee moeten houden is het lezen van de etiketten in de supermarkt en het gebrekkig verkrijgbaar zijn van vleesvervangers. Maar die laatste gebruiken we sowieso weinig, dus dat is geen echt bezwaar.
Met verse groenten, granen, quinoa of rijst en wat creativiteit kun je prima eten op de camping hoor!
Pasta met verse truffel, parmezaan en clairette bijvoorbeeld  :)14]

Wat ik wel jammer vind is dat vlees-en viseters het (vaak) uit gewoonte blijven eten, terwijl er een massa gerechten zijn waar je vlees of vis gemakkelijk uit kan schrappen of vervangen zonder verlies aan smaak. En geloof me, ik ben niet gestopt met vlees omdat ik het niet lekker vond! Als de hele wereld zijn vleesconsumptie met de helft zou beperken zou dat op alle terreinen goed nieuws zijn voor de generatie na ons.

Ik heb voor deze levensstijl gekozen omdat ik vlees niet nodig heb om gezond te zijn, als ik het niet nodig heb, is het dus een luxe-product, en voor luxe wens ik geen levende wezens te (laten) doden. Maar he, leven en laten leven geldt voor mij voor iedereen, zèlfs voor vleeseters  :J
Ik vind vlees mega lekker dus ik zal er nooit maar dan ook nooit mee stoppen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #26 Gepost op: september 09, 2018, 09:32:37 pm »

Een paar maaltijden in de week zonder vlees is hier ook vaak het geval.

In Frankrijk heb ik reclame gezien voor vegetarische Kip. Uiteindelijk bleek het eerder biologisch bedoeld te zijn en begrijpen ze het concept vegetarisch niet zo goed.

Vond dat grappig.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #27 Gepost op: september 10, 2018, 12:14:46 pm »

Die kip zal wel vegetarisch zijn. Die wel. De meeste mensen niet (helaas voor de kip).
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #28 Gepost op: september 10, 2018, 02:33:56 pm »

Wij eten wel vlees, maar met mate.
Ook eten wij het meeste biologisch, ook op vakantie in het  buitenland.
Dat er weinig aanbod zou zijn betwijfel ik zeker.  Alleen in Nederland al zijn er 5.000 bedrijven gecertificeerd voor de productie en de handel in deze producten, zowel boeren bedrijven als productiebedrijven.
Overal zijn biologische producten te koop, zelfs bij Aldi en Lidl.
Vroeger lagen de prijzen voor biologische producten ver boven die van de gangbare producten, maar de prijzen komen steeds dichter bij elkaar, op enkele uitzonderingen na (o.a. kip / kipfilet).
Voor mij gelden de volgende voordelen voor biologisch: beter dierenwelzijn, geen gebruik van gewasbeschermingsmiddelen, geen preventief antibiotica gebruik en (bijna) geen additieven (en verkeerde e-nummers) in je eten.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2018, 02:35:56 pm door ArnoldusWH »
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #29 Gepost op: september 16, 2018, 09:53:40 am »

Wat betreft het prijsverschil bio-vlees dn supermarkt: wij hebben gekozen voor minder vlees maar wel lekkerder en diervriendelijk. Als ik nu eens een stukje vlees uit de supermarkt eet, denk ik: ieuw! Helemaal stoppen wil ik niet omdat ik het heerlijk vind en omdat ik denk dat wij een beetje vlees nodig hebben. Maar lang niet dagelijks, beter voor onszelf én onze aardbol.
Uiteindelijk heb ik hier in de buurt een boerderijwinkel gevonden waar het biologosche vlees amper duurder is dan het gewone vlees in de supermarkt. Met kleinere porties en niet alle dagen vlees zijn wij netto een stuk goedkoper uit nu. Ik schat 40 euro per maand voor 4 personen. En zalig vlees!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal