Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?  (gelezen 3241 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Gepost op: juni 03, 2018, 10:42:48 pm »

Onze Raclet Panama heeft een vaste keuken aan de achterkant van de wagen. De "leidingen" waardoor het water naar de kraan loopt komen vanuit de disselbak, waar de jerrycan staat met dompelpomp.
Heeft iemand een idee hoe ik het water uit de leidingen kan krijgen voordat de wagen de stalling weer in gaat?

Bij de vorige wagen stond je jerrycan naast de keuken en was het maar een kort slangetje. Door de dompelpomp lager te leggen dan de keuken liep het water er vanzelf uit. Maar dit kan dus niet nu de dompelpomp in de disselbak zit en de leidingen onder de wagen doorlopen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Shaun81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2018, 11:02:33 pm »

Wij hebben bij een autowasstraat hier een hogedruk luchtspuit staan die ideaal zou zijn voor dit soort klusjes
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2018, 12:14:03 am »

De eerstvolgende keer de zaak even goed doorspoelen met natriumbicabonaat opgelost in water. Doen wij ook en dat werkt prima.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2018, 06:57:13 pm »

De eerstvolgende keer de zaak even goed doorspoelen met natriumbicabonaat opgelost in water. Doen wij ook en dat werkt prima.

Los je dan zo’n heel pakje op in water, of maar een deel?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Gait

  • Gast
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2018, 07:30:40 pm »

Onze Raclet Panama heeft een vaste keuken aan de achterkant van de wagen. De "leidingen" waardoor het water naar de kraan loopt komen vanuit de disselbak, waar de jerrycan staat met dompelpomp.
Heeft iemand een idee hoe ik het water uit de leidingen kan krijgen voordat de wagen de stalling weer in gaat?
Wij hebben hetzelfde systeem bij onze Alpha. Ik heb de slang vanaf de disselbak naar de keuken doorgeknipt op het laagste punt en weer verbonden met een Gardena-koppeling. Deze koppeling draai ik los na het kamperen en laat het water uit de slang lopen. Waterpomp uit de tank halen en tank op z’n kop in de disselbak. Kraan open laten (wel zorgen dat de pomp niet blijft draaien). Nachtje laten drogen, kraan dicht en slang weer koppelen. Simpel en doeltreffend.

De lagers en pakkingen vinden soda niet zo fijn, dus dat gebruik ik hier niet voor.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2018, 08:01:45 pm »

Herkenbaar probleem. Ik heb een fietspomp voorzien van een aansluiting om eea droog te maken. Dat werkt wel goed, maar niet perfect. We spoelen voor het seizoen voor met chloor, gevolgd door spoelen en weken met steradent.
En we hebben een bordje in de keuken boven de kraan: "Eau non potable". Dus prima voor koken, niet om te drinken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2018, 09:35:18 pm »

En we hebben een bordje in de keuken boven de kraan: "Eau non potable". Dus prima voor koken, niet om te drinken.

We gebruiken het inderdaad niet om te drinken, wel om bijv. pasta te koken, maar vooral voor handen wassen en zo.

Aan het begin van het nieuwe seizoen doe ik sowieso altijd van dat speciale reinigingsspul voor drinkwatertanks in de jerrycan om de leidingen mee door te spoelen (en dan nog een keer met flink veel schoon water naspoelen), maar ik zou het fijn vinden om het water eruit te kunnen krijgen. Ik ga eens kijken naar de mogelijkheid voor zo'n Gardena-koppeling onder de wagen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #7 Gepost op: juni 05, 2018, 10:13:08 am »

Los je dan zo’n heel pakje op in water, of maar een deel?

Hangt er van af wat je onder een pakje verstaat. Een flinke eetlepel op een liter water volstaat.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #8 Gepost op: juni 05, 2018, 09:47:29 pm »

Hangt er van af wat je onder een pakje verstaat. Een flinke eetlepel op een liter water volstaat.

Dankjewel. Ik heb zo'n doosje van de drogist, maar daar kom ik dan een heel eind mee.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2018, 12:00:32 am »

Is een spuitbus perslucht ook een idee?  Wij hebben laatst zo'n spraybus gekocht bij hand.y.man.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Hoe na de vakantie watertoevoer kraan droog krijgen?
« Reactie #10 Gepost op: juni 06, 2018, 12:15:52 am »

Ik denk dat zo’n spuitbusje niet genoeg druk heeft om een leiding door te blazen. 


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal