Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hond in tent, hoe doen jullie dat?  (gelezen 4444 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Gepost op: juni 29, 2018, 01:05:03 pm »

Zoals een aantal van jullie wel weten hebben we sinds vier maanden een hond.  En zoals het bij een friese stabij hoort, heeft hij nogal een eigen mening (gewoon eigenwijs dus  :#) . De mei vakantie en ook met pinksteren heeft hij keurig in de bench in de ondertent geslapen geen probleem, echter sinds vorig weekend wil hij niet meer in de bench en blaft de hele camping bij elkaar en sloopt de  Bench. Thuis slaapt hij ook niet meer in de bench, maar daar kan hij niet weg (uit tent wel).  Mijn vraag is hoe doet iedereen het met een hond of heb je goede tips voor ons.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2018, 01:54:48 pm »

Lastig, maar is hij niet gewoon bang door alle vreemde geluiden? Een Friese Stabij is een echte held op sokken. Ook die van ons blaft bij het minste of geringste.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2018, 02:31:16 pm »

En de bench neerzetten in de ondertent en dan het deurtje van de bench open laten?

Die van ons vond dat prima (Daisy is een Engelse Cocker dus eigenwijs als stront soms) maar zodra de bench dicht ging voelde ze zich echt opgesloten als in geen kant uit kunnen...Dat ze de ondertent niet uit kon was dan geen probleem ::)

Die van ons heeft een bloedhekel aan hitte dus ze gaat niet mee op zomervakantie maar naar een soort van pension (kleinschalig, max 6 honden in een "huiselijke" omgeving dus geen kennel gevoel) en stiekum vind ik dat ook wel fijn :X  Misschien is dat anders een idee?

Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2018, 05:00:36 pm »

Misschien helpt het als je over de bench en fleasedeken legt.  Ik weet wel dat is warm maar Joeri onze hond is erg onrustig zonder en met is er niks aan de hand en dan dekken we alles af behalve de voorkant dus hij kan wel de tent in kijken. Wat als je hem gewoon in de voortent zet? Wel balen dat het in 1x niet meer wil. Is er iets gebeurd?
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2018, 05:24:30 pm »

We moeten het nog ervaren met onze maffe Doodle van bijna een meter. Maar gaat wel mee komende zomer in de tent. Heeft nog nooit in een bench gezeten, dus doen we ook nu niet. We zullen het ervaren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2018, 06:37:39 pm »

Waar slaapt hij thuis? Op een kussen of dekentje? Dan kun je proberen die in de bench te leggen. Thuis weer even trainen, met snoepjes er in lokken en belonen als hij rustig gaat zitten of liggen? Die van ons slaapt altijd in de bench, die weet niet beter gelukkig.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2018, 06:50:00 pm »

Maken we ons niet veel te druk? Voor hetzelfde gat het prima de hond gewoon in de voortent, ritsen dicht. Als de baasjes maar in de buurt zijn lijkt mij.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2018, 09:57:28 pm »

Die van ons (Engelse cocker spaniel) liggen gewoon in hun mand in de tent. Soms liggen ze naast hun mand. Nu hebben wij wel een vast grondzeil (holtkamper Kyte). Ze kunnen de tent niet uit als de rits dicht is.
En gelukkig blaffen ze heel weinig.
Als pup zijnde zaten ze wel in de bench, zo’n stoffen bench.
Gelogd

R_Molenaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2018, 10:31:24 pm »

Onze hond lag altijd op z'n eigen deken in de ondertent. Met een vrije toegang naar de voortent. Ging altijd prima zolang wij maar in de buurt waren. Als we heel even bij de VW weg gingen werd hij wel aangelijnd anders ging ie achter ons aan / naar ons op zoek (1x gehad, leer je weer van  :)
Gelogd

Ina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi Basic
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #9 Gepost op: juli 01, 2018, 05:44:48 pm »

Morgen ga ik voor het eerst met de hond kamperen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik heb een vast grondzeil, doe de ritsen dicht en hoop er het beste van. Ik heb verder geen voortent of luifel, alleen de wagentent.
Bij de action een veldbed gescoord voor weinig, daar leg ik haar dekentje op. Thuis slaapt ze op de grond en s'nachts op de bank. Ik ben in de buurt dus volgens mij zou het moeten lukken. Enige waar ik me zorgen om maak is het blaffen, mw is waaks. Dus bij vreemde geluiden weet ik niet wat ze doet. ( blaffen waarschijnlijk 😄 )
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2018, 06:15:08 pm »

Morgen ga ik voor het eerst met de hond kamperen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik heb een vast grondzeil, doe de ritsen dicht en hoop er het beste van. Ik heb verder geen voortent of luifel, alleen de wagentent.
Bij de action een veldbed gescoord voor weinig, daar leg ik haar dekentje op. Thuis slaapt ze op de grond en s'nachts op de bank. Ik ben in de buurt dus volgens mij zou het moeten lukken. Enige waar ik me zorgen om maak is het blaffen, mw is waaks. Dus bij vreemde geluiden weet ik niet wat ze doet. ( blaffen waarschijnlijk 😄 )
rolletje duct tape mee.  >:(
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2018, 08:45:48 pm »

Morgen ga ik voor het eerst met de hond kamperen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik heb een vast grondzeil, doe de ritsen dicht en hoop er het beste van. Ik heb verder geen voortent of luifel, alleen de wagentent.
Bij de action een veldbed gescoord voor weinig, daar leg ik haar dekentje op. Thuis slaapt ze op de grond en s'nachts op de bank. Ik ben in de buurt dus volgens mij zou het moeten lukken. Enige waar ik me zorgen om maak is het blaffen, mw is waaks. Dus bij vreemde geluiden weet ik niet wat ze doet. ( blaffen waarschijnlijk 😄 )

Nou wennen de meeste honden snel aan omgeving geluid en in de nachten is het vaak knap rustig op een camping. Maar ik zou toch knap sjagreinig worden van een buur hond die de hele boel bij elkaar blaft in de nacht. Als je dat weet, jij dus nu niet begrijp ik, zou ik er voor kiezen de hond niet mee te nemen.
Gelogd

Ina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi Basic
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #12 Gepost op: juli 01, 2018, 10:21:10 pm »

Ik zeg, het voor de 1e keer om te proberen. En ik zal zeker rekening houden met andere gasten.
En als je sjaggo wordt van honden, er zijn genoeg campings waar honden niet welkom zijn.
Dus ik kies ervoor om mijn hond mee te nemen.
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #13 Gepost op: juli 02, 2018, 09:19:49 am »

Ik zeg, het voor de 1e keer om te proberen. En ik zal zeker rekening houden met andere gasten.
En als je sjaggo wordt van honden, er zijn genoeg campings waar honden niet welkom zijn.
Dus ik kies ervoor om mijn hond mee te nemen.

Ik heb niks tegen honden, heb er zelf eentje. Maar ik ben wel van mening dat je er geen last van hoeft te hebben. En als je weet dat je hond de hele dag en nacht blaft om alles, dan is het wel zo netjes om hem thuis te laten, of er voor te kiezen zelf thuis te blijven.
Ik geloof dat mijn opmerking verkeerd valt, dat was niet de bedoeling. Is een probleem waar ik wel vaker tegenaan loop. Zaken komen nogal direct mijn strot uit en dat komt soms verkeerd over. Ik bedoel het verder goed.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hond in tent, hoe doen jullie dat?
« Reactie #14 Gepost op: juli 02, 2018, 09:45:36 am »

Ik heb niks tegen honden, heb er zelf eentje. Maar ik ben wel van mening dat je er geen last van hoeft te hebben. En als je weet dat je hond de hele dag en nacht blaft om alles, dan is het wel zo netjes om hem thuis te laten, of er voor te kiezen zelf thuis te blijven.
Ik geloof dat mijn opmerking verkeerd valt, dat was niet de bedoeling. Is een probleem waar ik wel vaker tegenaan loop. Zaken komen nogal direct mijn strot uit en dat komt soms verkeerd over. Ik bedoel het verder goed.

+1  :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal