Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wespenvanger  (gelezen 24075 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h.m

  • Gast
Re:Wespenvanger
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2009, 08:34:50 pm »

Is het niet zo dat een wespenvanger ook wespen lokt ?  :I

 :J en maar klagen dat er zoveel wespen bij de tent zitten.
Net zoals een mierenLOKdoos
Gelogd

Aard

  • Gast
Re:Wespenvanger
« Reactie #16 Gepost op: januari 09, 2010, 10:40:42 pm »

Als nieuweling op dit forum wil ik u allen het volgende meegeven als je een wespenval of wespenvanger plaatst, plaats deze dan niet in je leefomgeving maar ongeveer 10 meter daar vandaan, hang hem bijvoorbeeld in een boom u zult zien dat dit veel beter werkt. Een goede site waar je goeie wespenvangers kan kopen en waar ze ook een duidelijke uitleg geven hoe deze te gebruiken is deze: http://www.allesvoortuinen.nl/prod.php?subcat=154&hoofdcat_id=18&show=Waspbane%20Wespenvanger ik wil geen reclame maken maar ik heb afgelopen seizoen 2 van deze wespenvangers bij mij op de camping in spanje gebruikt en werkelijk perfect.

Groet aard
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Wespenvanger
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2010, 11:36:48 am »

mooie tip . :)

komt er misschien een wat rustige wespen periode aan, aangezien het flink vriest. :W hoop ik dan tenminste. ;)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Wespenvanger
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2010, 02:46:37 pm »

mooie tip . :)

komt er misschien een wat rustige wespen periode aan, aangezien het flink vriest. :W hoop ik dan tenminste. ;)

Dat hoop ik van harte met je mee... Ik en wespen gaat niet samen.
Gelogd

Hanzsel

  • Gast
Re:Wespenvanger
« Reactie #19 Gepost op: juli 17, 2011, 06:43:15 pm »

Oud topic maar als ongedierte bestrijder toch even een kanttekening.

Wespen zijn nuttig.
Ze "eten" andere insecten !
Die vervelende muggen bijvoorbeeld.
Het netjes opbergen van zoetwaren doet al een hoop.
Het neerzetten van "wespenvangers"  trekt ze aan.

In principe haalt een wesp voedsel voor het nest en krijgt hij in het nest waar hij een larve voert van zoetigheid van de larve.
Zodra er minder larven in het nest zijn gaan de wespen op zoek naar ander zoet en zijn daardoor aggressiever !

Het blijft vreemd dat we overdag de wespen dood willen en 's avonds de muggen!

Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Wespenvanger
« Reactie #20 Gepost op: juli 17, 2011, 08:06:44 pm »

En wespen zijn erg mooi en heel efficient als er een paar rond je bord zoemen tijdens het eten moet je maar eens een stukje vlees op de hoek van de tafel leggen en bij je eigen bord de wespen voorzichtig weren.

Je ziet dan hoe ze kleine stukjes vlees afsnijden en meenemen. Wanneer ze de route naar hun stukje doorhebben (en dat is heel snel) zullen ze ook niet meer naar jouw bord komen waar ze steeds gestoord worden.

Erg leuk om te zien wat ze ermee doen en zelfs voor kinderen is het interressant om naar te kijken.
Kinderen worden alleen panisch ervan als de ouders het ook doen, ze kopiëren ons gedrag.

Laatst zat er een wesp te vervelen en ik mocht hem niet doodmaken van de kleinste maar hem vangen in een flesje en in de bosjes vrijlaten :J, zo gezegd zo gedaan.

Maar maak ze niet chagerijnig ze zijn alleen op zoek naar eten en als je ze hun gang laat gaan vliegen ze ook weer verder.

Laatst trouwens ook bij een Imker in Malden geweest ook echt een aanrader, echt geweldig wat die man vertelde en liet zien. Dat was voor een personeelsfeest maar ik ga er zeker met de kids en vrienden ook een keer naar toe.
Mijn dochter vond het eerst eng maar toen ze hoorde dat je bijen kunt aaien werd het een ander verhaal.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wespenvanger
« Reactie #21 Gepost op: augustus 13, 2019, 06:55:03 pm »

En wespen zijn erg mooi en heel efficient als er een paar rond je bord zoemen tijdens het eten moet je maar eens een stukje vlees op de hoek van de tafel leggen en bij je eigen bord de wespen voorzichtig weren.

Je ziet dan hoe ze kleine stukjes vlees afsnijden en meenemen. Wanneer ze de route naar hun stukje doorhebben (en dat is heel snel) zullen ze ook niet meer naar jouw bord komen waar ze steeds gestoord worden.

Erg leuk om te zien wat ze ermee doen en zelfs voor kinderen is het interressant om naar te kijken.
Kinderen worden alleen panisch ervan als de ouders het ook doen, ze kopiëren ons gedrag.

Laatst zat er een wesp te vervelen en ik mocht hem niet doodmaken van de kleinste maar hem vangen in een flesje en in de bosjes vrijlaten :J, zo gezegd zo gedaan.

Maar maak ze niet chagerijnig ze zijn alleen op zoek naar eten en als je ze hun gang laat gaan vliegen ze ook weer verder.

Laatst trouwens ook bij een Imker in Malden geweest ook echt een aanrader, echt geweldig wat die man vertelde en liet zien. Dat was voor een personeelsfeest maar ik ga er zeker met de kids en vrienden ook een keer naar toe.
Mijn dochter vond het eerst eng maar toen ze hoorde dat je bijen kunt aaien werd het een ander verhaal.
Wespen zijn nuttige dieren, ze eten bijvoorbeeld vliegen  Als je ze niet stoort zullen ze ook niet zo snel steken. Eigenlijk zonde om ze te dood te maken.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Wespenvanger
« Reactie #22 Gepost op: augustus 14, 2019, 02:56:57 pm »

Helemaal mee eens, wespenvangers zijn lokkers. Je kunt ze in een langzame beweging 'wegzwaaien'. Ze vangen en vreten inderdaad heel veel vliegen en liever een wesp op mijn bord dan een (stront-)vlieg. Nuttige beestjes dus.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wespenvanger
« Reactie #23 Gepost op: juli 18, 2022, 08:38:26 pm »

Tip: Brand koffie (bijv in een stalen bakje). Wespen houden niet van rook, zij  zo vertrokken...

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wespen verdrijven
« Reactie #24 Gepost op: augustus 08, 2022, 09:17:32 am »

Wij kregen dit jaar een tip om wespen te verdrijven:

Een kwart citroen, met daarin een aantal kruidnagelen gestoken. Wel dagelijks (tweemaal daags) verversen.

Het lijkt te helpen: ze komen nog wel langs, maar verdwijnen meestal erg snel.

Op de volgende website wordt aangegeven dat wespen niet van Kruidnagelolie houden. http://www.anthemis.nl/aromainsect.htm Wellicht werkt dat nog beter?
Mijn vrouw heeft dat al vaak geprobeerd maar ik heb daar zelden een goed resultaat mee gezien. Wij maken ook een dergelijke wespenvanger indien nodig.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wespenvanger
« Reactie #25 Gepost op: augustus 08, 2022, 09:22:05 am »

Helemaal mee eens, wespenvangers zijn lokkers. Je kunt ze in een langzame beweging 'wegzwaaien'. Ze vangen en vreten inderdaad heel veel vliegen en liever een wesp op mijn bord dan een (stront-)vlieg. Nuttige beestjes dus.
Dat is zeker waar en ik heb dat ook al trachten uit te leggen aan mijn oudste dochter, echter nog niet in geslaagd. Bij het zien van een wesp krijst ze de hele camping bij elkaar en loopt naar het andere eind van de camping  :N  Heeft eens één keer een steek gehad op een glijbaan en sindsdien is ze als de dood voor die beesten.  Daarom dat we toch een poging doen om het aantal beestjes in de buurt van de tent te minderen om zo het angsgeschreew voor de medekampeerders sterk te beperken  :evil:
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal